Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100000 vis af spørgsmål fra en ny :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle amino bruger!

Jeg starter op som selvstændig pr.1/2-2010, og har en masse spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

-Når jeg sælger et produkt i min butik skal jeg så betale skat af det fulde beløb jeg får fra kunden, eller blot fortjenesten? (eks. jeg køber en neglelak til 20 kr og sælger for 50 kr, opgiver jeg så de 50 kr, eller de 30 kr i fortjeneste, til skat, i mit regnskab)

-er der en der er sød og sætte moms regstykket op til mig, så simpelt som muligt?

-Betaler man skat før eller efter moms er trukket fra? (eks. jeg tjener 2000 kr, betaler jeg så skat at de beløb OG også moms, eller trækker jeg moms fra og så svarer skat af det sidste?

måske det var nemmere bare at aftale et møde med en fag pers.?!

Tak for jeres tid.

Mvh Maria

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 15:23

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28

Hej Maria,

Velkommen til.

Jeg vil også anbefale Per's løsning. Ellers prøv at kontakte dit lokale skatte-center lige i det tilfælde. De har nogle konsulenter som kan hjælpe dig også.

God vind med det. :)

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:31

Du betaler kun skat af dit overskud uden moms. Det samlede overskud.

Køb 16kr (20kr inkl moms) (købsmoms 4kr)
Salg 40kr (50kr inkl moms) (salgsmoms 10kr)
Resultat 24kr (30kr inkl moms) (6kr skyldig moms)

Årsregnskabet og momsregnskabet skal du køre adskilt. Men de fleste regnskabsprogrammer gør dette for dig, du skal bare taste dine køb og salg ind, så ordner det resten for dig.

Håber det er simpelt nok sat op.

Er årets resultat 24kr skal du så betale skat af 24kr :), men du har nok forskellige fradrag, så du ender med at få penge tilbage istedet. Moms er adskilt for skat, og er noget der indberettes ved siden af. Fx via Skats tast selv service.

Alle dine udgifter modsvarer du i dine indtægter, og får således et overskud, som du inden 1 juli året efter skal registrere på din udvidede selvangivelse. Har du et underskud, angiver du underskudet istedet.

De 2000kr du har fået er inkl 400kr moms. Dvs din fortjeneste er på 1600kr. Du skal derfor betale skat af de 1600kr (såfremt det er dit samlede overskud for året) de 400kr skal du betale til Skat.. som skyldig moms. MED MINDRE du har købt varer, hvor du så kan trække købsmomsen fra salgsmomsen... ;)

Fra Odense
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:33

Tak for jeres hurtige tilbagemelding.

Jeg har siddet i røret med SKAT de sidste par dage, de ved vist godt hvem jeg er efterhånden. he he

Savner nok også en jeg kan sidde ansigt til ansigt med og stille mine mange spørgsmål, for hver gang jeg bliver lidt klogere, så popper der en masse andre nye spørgsmål op.

Kunne se de tilbyder møder med rådgivning på den anbefalede hjemmeside, så det er da det jeg skal.

Mvh Maria

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:35

Maria:
Savner nok også en jeg kan sidde ansigt til ansigt med og stille mine mange spørgsmål, for hver gang jeg bliver lidt klogere, så popper der en masse andre nye spørgsmål op.

Skynd dig at tilmelde dig nedenstående hos Anette Sand på regnskabskolen....

http://www.regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode

Henrik

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 15:55

Maria:

Kære alle amino bruger!

Jeg starter op som selvstændig pr.1/2-2010, og har en masse spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

-Når jeg sælger et produkt i min butik skal jeg så betale skat af det fulde beløb jeg får fra kunden, eller blot fortjenesten? (eks. jeg køber en neglelak til 20 kr og sælger for 50 kr, opgiver jeg så de 50 kr, eller de 30 kr i fortjeneste, til skat, i mit regnskab)

-er der en der er sød og sætte moms regstykket op til mig, så simpelt som muligt?

-Betaler man skat før eller efter moms er trukket fra? (eks. jeg tjener 2000 kr, betaler jeg så skat at de beløb OG også moms, eller trækker jeg moms fra og så svarer skat af det sidste?

måske det var nemmere bare at aftale et møde med en fag pers.?!

Tak for jeres tid.

Mvh Maria

til 100.000 spørgsmål har jeg 100 svar Cool

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)