Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor til planteindustrien/mode og design

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino.
Jeg søger nogle investorer som vil oprette en kapital konto således min ide/virksomhed kan blive til virkelighed. Ideen er baseret på simpel elektronik, men er endnu ikke blevet "opfundet". derfor er der stort potentiale for stort overskud.
Jeg er igang med at undersøge produktion i udlandet, Asien, Indonesion o.l. for at finde nogle stabile producenter. Min ide påvirker først og fremmest almindelige mennesker i dagligdagen og ikke så meget Planteindustrien (Endnu) Jeg har "opfundet" et design til hjemmet som både er praktisk og flot, noget som enhver må eje. Med henblik på videreudvikling til gartnerier og virksomheder, er jeg igang med at bygge prototypen og lave

Jeg står med valget mellem at oprette en anparts virksomhed Aps, som starter med salg i danmark (Måske norden)  men i sidste ende på verdensplan. jeg mangler af den grund en kapital på minimum 125.000 kr til at indskyde men derud over kommer der andre omkostninger:

Derfor vil en investering på mellem 250.000-1.000.000 være det rette beløb.

Mit navn er Steffen Petersen, skriv gerne til mig hvis du er interesseret og vil høre mere.
Mail: Petersen_63@hotmail.com

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 14:15

Der er nu taget kontakt til en virksomhed som kan stå for produktionen af produktet.
Der er mulighed for at producere i Taiwan eller Malaysia.

Stadig ingen henvendelse fra investorer.

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 13:52

Jeg er nu igang med at undersøge muligherderne for at starte en virksomhed op i Taiwan eller malaysia som fremstiller de nødvendige produkter til firmaet og derefter fragter dem til danmark.
Dette vil spare virksomheden for en masse unødvendige mellemled, og gøre at vi selv som virksomhed kan bestemme form og fremgangsmåde i Udlandet.
Det vil kræve en lidt større investering men spare en masse penge på sigt som gøre afkastet større da vi firmaet i danmark sender ordre til et datter selskab i udlandet. Gode skattemæssige fordele.

Men intet er sikkert. Jeg undersøger alle mulighederne til bunds før jeg tager en beslutning (i fællesskab med investorer)

Steffen Petersen

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 11:50

Jeg har nu, fundet en masse gode virksomheder i østen.
En stor producent - udvikler i kina, som er interesseret
i at sælge nogle af deres produkter igennem mig,
samt udvikle og producere min virksomheds egne produkter.

Dette har gjort en masse nye ting mulige.
JEg søger stadig Investorer som er interesseret
i at være en del af et projekt med et stort afkast.

Skriv en mail til mig på: Petersen_63@hotmail.com

MVH
Steffen Petersen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:15

Hej Steffen

Har du taget patent på din opfindelse?

Hvis ikke, så skal du nok være lidt påpasselig.

Bare et godt råd.

Køb ren argan olie her

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 12:26

Hej.

Jeg har kontakt til to investorer. Den ene har underskrevet en hemmeligholdelsesaftale som jeg har modtaget med underskrift. Derefter sendte jeg alle de oplysninger jeg havde udarbejdet samt firmaer som jeg samarbejder med. Kan dette have en negativ effekt? Og hvis jeg nu er blevet røvrendt, hvad er der så at gøre?
(siger ikke at jeg er blevet det. Men har ikke hørt fra investor i 4 dage)

Den anden venter jeg på sender den underskrevede aftale, før jeg sender nogle oplysninger til ham.

Men tak for det gode råd. Men da patent som minimum koster 100.000 kr. Har jeg ikke råd til dette og må istedet tro på godheden i folk, håbe på at jeg undgår de pengegriske og snydepelsene. JEg krydser mine fingrer ;)

MVH
Steffen 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 13:08
Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:36

Et patent burde ikke koste dig 100.000 i starten... Du kan komme i gang gratis hvis du skriver den selv og indleverer den selv hos PVS.  Typisk er det dog en god idé at få lidt professionel rådgivning/hjælp med at skrive din patentansøgning, men det kan du også få for 20-30.000 hvis du laver en del af arbejdet selv.

Men før du går i gang med et patent, så vil jeg få lavet en nyhedsundersøgelse i patentliteraturen. Du kan lave den selv. Prøve https://www.patentfamily.de/ og klik på patent search, eller http://www.google.com/patents. Du kan også få hjælp til at lave den. Der findes flere virksomheder som laver patent søgninger. Du kan også kontakte PVS (www.dkpto.dk) for at få lavet en søgning. Det vil koste dig omkring 10.000dkk, men det vil give dig en hurtig oversigt over patent aktiviteten indenfor dit område. Hvis din opfindelse er allerede patenteret, så er det  bedre at opdage det tidligt i forløbet istedet for efter man har sat en produktion i gang og har et par tusind dimser liggende derhjemme...

Forresten, jeg havde en ven som havde fundet frem til en super smart elektronik dims til planter som hver eneste husstand i verden skulle bruge. Han var helt op og køre over det. Han havde aldrig set noget ligende og var helt sikkert at det vil blive stort. Men jeg brugte to timer i patent databasen og fandt 5 patenter på det produkt han havde opfundet. Tror der er mange som bliver overrasket over hvor meget information og smarte produkter er beskrevet i patentliteraturen!

Hvis du går videre med projektet er det også en god idé at stifte en virksomhed. Det giver dig mulighed at trække moms fra og trække dine investeringer fra i din indkomst. Så en udgift til en patent søgning til 10.000dkk lyder pludselig som 8.000 efter momsen er trukket fra og 5000 efter skat er trukket fra...

/Marc

European Patent Attorney og Partner hos Guardian IPC.

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 12:28

Mange tak for det detaljerede svar.
Det var noget jeg kunne bruge.

Jeg er igang med at stifte en virksomhed - YBP - Your Business Partner.
Der beskæftiger sig med en masse andre ting, og har samarbejdspartnere i lande som malaysia Taiwan og Kina. Der importere jeg så produkter fra sammentidig med at de udvikler og producerer mine produkter.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)