Jeg har importeret nogle varer til mit firma fra USA som mange gange før. Problemet er så at ved en fortoldning i november måned, har de åbenbart misforstået modtager (hvordan kan jeg ikke forstå, da firmanavnet klart fremgik) så de troede pakkerne var til en privatperson. Så nu er jeg blevet opkrævet moms, hvilket jeg aldrig har prøvet før. Dette er nu også betalt, men spørgsmålet er hvordan dette skal bogføres? På forhånd tak. |
Rommy:Jeg har importeret nogle varer til mit firma fra USA som mange gange før.
Problemet er så at ved en fortoldning i november måned, har de åbenbart misforstået modtager (hvordan kan jeg ikke forstå, da firmanavnet klart fremgik) så de troede pakkerne var til en privatperson.
Så nu er jeg blevet opkrævet moms, hvilket jeg aldrig har prøvet før. Dette er nu også betalt, men spørgsmålet er hvordan dette skal bogføres?
På forhånd tak.
Hej
Jeg går ud fra, at den opkrævning du har modtaget vedrører importmoms, som du skal afregne til SKAT på et senere tidspunkt, og i givet fald skal denne posteres direkte på indgånde moms (købsmoms), og evt. toldafgifter er en omkostning, som skal posteres i gruppen med fragt og hjemtagelsesomkostninger.
Håber dette hjælper.
Med venæig hilsen