Hej Morten, Du må gerne bruge mine bullet points ja, det er helt fint. Mht. din idé om at komme endnu mere information på forsiden, så er jeg personligt af den holdning at det er et tveægget sværd. På den ene side er det jo super fedt at brugerne får alt information om produkterne serveret uden at skulle lede efter den. På den anden side kan man ende med for meget information og et uoverskueligt site. Man kan til en vis grad designe sig til bedre overskuelighed, men er der for meget information blandet sammen, så risikerer man kan tabe brugeren og evt. et reduceret salg. Det der er sværest, og alle kommunikatørers fornemste opgave, er at skære ind til benet og levere lige netop nok information til at brugeren føler sig godt oplyst. Man kan også gå til opgaven fra en anden vinkel og tænke i pixels og browserstørrelser. Jeg ved ikke om du tracker dine besøgendes browservinduer og skærmopløsninger, men mine erfaringer fra de danske sites jeg har haft statistik på, siger mig at der er mange brugere der kun har en skærmopløsning på 1024x768 px. Det betyder at kun de øverste ca. 700 px. er synlige for brugere der lander på sitet inden de scroller. Det er toppen af siden ALLE ser, og det er helt sikkert her jeg ville placere mine vigtigste elementer. Men i sidste ende er det jo dig der designer sitet og som, forhåbentligt, har det sjovt med det. Det er jo tilfredsstillende og spændende at lave sine egne ting og prøve idéer og nye vinkler af. Det bedste råd jeg kan give dig er: Test forskellige virkemidler. Så længe sitet er ungt, kan du rykke rundt på elementerne og måle effekten af dine ændringer og finde det optimale design til netop dit site. Det blev lidt længere end jeg havde regnet med :) Jeg håber du får succes med sitet og at du får solgt en masse cykler. Med venlig hilsen Martin |
Martin Wülser Larsen:Du må gerne bruge mine bullet points ja, det er helt fint.
Tak
Og tak for dit indlæg. Gør bestemt ikke noget at det fylder mere end 5 linier. Jo mere du gider skrive, jo mere lærer jeg!
Jeg ville ikke have noget problem med at bruge 10.000 på et nyt design. Hvis jeg var sikker på at designet ikke skal ændres i løbet af 2 mdr fordi vi får nye produkter.
Det er en svær balancegang.....
Jeg tror på et enkelt design. Men det skal se ordentligt ud, og så skal det fungere!
Hilsen Morten
P.s. Andre der gider tage et kig og komme med deres kommentarer, så tager jeg stadig meget gerne imod :)
Hilsen Morten