Hej Peter
Du har en del ret i hvad du sige, men tænk nu på at leveomkostninger i Manila er 5 gange så høj som i resten af Phil.
Cebu er 3 gange over niveau som resten af Phil.
I Davao som er den hurtigst voksende by PT, ligger lønniveau langt under hvad der betales i Manila og du har stadigvæk adgang til nogle af de bedste folk
CDO og Gingoog City samt Butuan er byer med god stabil arbejdskraft og adgang til kvalitet uddannet personer, hvis du så ser på lønniveauet så kan du sige at 3.000 DKK i den del af Phil er en topløn.
Problemet er at mange(udlændinge) er skræmt fra forkerte rygter om at terror er en hverdagsting i de regioner, det er helt forkert, jeg har aldrig oplevet et eneste røveri og har været der siden 2006 (dog kun 5 mdr. ophold om året) og du har adgang til den flotteste natur samt får du lejlighed til at opleve den ægte hjerteglæde fra den lokale befolkning.
Jeg vil dog sige at have virksomhed i Manila er forkert, set i forhold til den ydelse kontra løn som modtages / gives. jeg vil til hver en tid forslå at rykke ud af Manila med sin virksomhed, evt. bibehold sit hus, da du ikke skal lagt væk fra Manila førend dine lønomkostninger er 30% laver.
Du har helt ret i at behandle sine medarbejder rigtig godt er et most, da du den vej får dig nogle gode stabile og loyale staff. Skat og pension vil jeg ikke komme ind på her, da det er meget politisk emne PT. I Filippinerne. Den kan vi tage i PM eller lukket gruppe evt. 
Det som er så ærgerligt i Phil er den omfattende korruption som findes og som slet ikke skjules, det forhindre en tilvækst i produktionsindustrien, hvis man ser over de seneste 10 år, så kunne Phil være på samme udviklingsniveau som Kina, men rigtige mange penge ryger ned i få lommer, mens en rigtig stor del står uden mulighed for uddannelse efter afsluttet grundskole ( 7 klasse). Det er jo rigtig ærgerligt da de fleste Filippiner er hårdt arbejdende folk, men det er for politisk at tage op her. 
Jeg vil dog sige til Supersælger, find et par virksomheder i DK og start med at arbejde som underleverandør, så har du dog altid lidt at lave når du flytter til Filippinerne
Mvh
Juul