Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig IT Produktion på fillipinerne søger "partner" fra Danmark...

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Vi er slet ikke uenige, måske misforstod du mit  indlæg?

Det er udmærket at supersælger vil arbejde fra Filippinerne, men fordi man har adgang til billig arbejdskraft er det ikke ensbetydende med at man får kunder i butikken, da som du selv siger, Folk vil kende kvaliteten af den ydelse der betales for.

At finde dygtige medarbejder er klart det sværeste i Filippinerne ( set med dansk arbejdskultur), Det at have milestones, arbejde med deadlines osv. er ikke altid noget folk har prøvet gennem deres uddannelse og det skal læres som en del af "sit arbejde"

Hvis supersælger skal være afhængig af en sælger i DK, så bliver hans ydelsesområde ”dyr” frem for at henvende sig som underleverandør for eksisterende webbureau. Gennem dette underleverandør arbejde, viser han at han kan klare rollen som projektleder, og med tiden kan han klare sig på sit navn alene.

Du siger det jo selv, at du aldrig vil søge efter folk gennem google, da du vil have sikkerhed for kvalitet i arbejdet mod betaling. Det er jo netop det jeg siger, hvis folk kun gik efter den billige pris så fandt de folk gennem søgning på google og lod være med at bruge sit netværk.

Mvh
juul

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:27

Hej Morten

Jeg er en ren "slavepisker" og skal nok sørger for at der er arbejde til mit personale, men behandler dem naturligvis godt så de kommer igen dagen efter :) . sproget er intet problem min kone er jo fillipiner og taler danskog fillipinsk naturligvis... og ellers er fillipinerne 3 verdens største engelsk talende land :)

Pt. arbejder jeg i samme branche i østen og har lært der at spotte medarbejder via nogle test de skal lave til jobsamtalen...så naturligvis er der en udfordring der, men der bor jo 12 millioner mennesker i hovedstaden Manilla og arbejdsløsheden er temmelig høj.

Så pontialet er stort.

Omkring det ekstra led der gør det dyrere er jo netop en sikkerhed for, at man ønsker at handler internationalt til en fornuftig konkurrence dygtig pris. ..

Vi har fornydeligt handlet med en fra Indien som kunne alt indenfor link building.... han snød os for en del dollars........ selvom han var billig.....

PS: tak for alle de supergode indput og ja har læst din mail og har også svaret tilbage....

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:27

Hej Rasmus

Nej jeg kender hende ikke, men fik hende som forslag til en oversættelse jeg skal have fortaget, derfra kender jeg linket og videregav det, da det måske kunne have interesse for dig og andre her på Amino.

Mvh
Juul

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:27

Hej Supersælger

Jeg har selv fået lavet en shop ( www.thai-invest.dk ) , bare i Thailand, men til en helt anden pris end jeg skulle give herhjemme.

Forløbet var jeg også fint tilfreds med, så jo - det kan godt lade sig gøre.

Kommunikationen med kunden er selvfølgelig en stor del af det, men med Skype osv. bør det ikke være et problem der ikke kan løses.

Mvh

Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:34

Juul:

Hej Morten

Vi er slet ikke uenige, måske misforstod du mit  indlæg?

Det er udmærket at supersælger vil arbejde fra Filippinerne, men fordi man har adgang til billig arbejdskraft er det ikke ensbetydende med at man får kunder i butikken, da som du selv siger, Folk vil kende kvaliteten af den ydelse der betales for.

At finde dygtige medarbejder er klart det sværeste i Filippinerne ( set med dansk arbejdskultur), Det at have milestones, arbejde med deadlines osv. er ikke altid noget folk har prøvet gennem deres uddannelse og det skal læres som en del af "sit arbejde"

Hvis supersælger skal være afhængig af en sælger i DK, så bliver hans ydelsesområde ”dyr” frem for at henvende sig som underleverandør for eksisterende webbureau. Gennem dette underleverandør arbejde, viser han at han kan klare rollen som projektleder, og med tiden kan han klare sig på sit navn alene.

Du siger det jo selv, at du aldrig vil søge efter folk gennem google, da du vil have sikkerhed for kvalitet i arbejdet mod betaling. Det er jo netop det jeg siger, hvis folk kun gik efter den billige pris så fandt de folk gennem søgning på google og lod være med at bruge sit netværk.

Mvh
juul

Jep - så var det alligevel nok mig der havde læst dit indlæg for hurtigt :)

Jeg er enig at der fra Supersælgerens synspunkt ikke er meget fidus i at bruge en dansk sælger. Men igen - kan der skabes et win-win forhold, så kan Supersælger jo koncentrere sig om arbejdet der hvor han er. Det må give en ro hvis han ikke skal bekymre sig om salgsdelen, men udelukkende produktion og styring af medarbejdere etc.

Som du selv nævner, så tror jeg også at ting som arbejdskultur, kvalitet og kommunikation bliver de største forhindringer. I sær hvis det er helt nyt for ham.

@ Supersælger

Får du et fornuftigt koncept op og køre - hvor du beviser at du/ i kan levere et kvalitetsarbejde på højde med det vi kender i Danmark - både fagligt, kreativt og mht. arbejdsmoral - og mener du stadig at du kan leje en fuldtids grafiker ud til 10.000,- om måneden, hvor der er plads i budgettet til en dansk sælger, så kontakt mig. Jeg har et par døde måneder hver vinter, hvor jeg meget gerne skal agere sælger. Det kan hurtigt blive et godt supplement til forretningen Smile

Hilsen Morten

Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 17:38

Hej Jesper

dejligt at høre... Vi bor selv i Thailand pt. og bruger også skype i dagligdagen til kunder... på Fillipinerne lejer jeg mig ind hos et stort dansk firma som har det nyeste i fiber internet så der får jeg heller ikke problemer med at benytte skype i dagligdagen.

din hjemmeside ser iøvrig rigtig dejlig og indbydende ud.

mvh

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:36

Juul:

Hej Juul,

Min erfaring er at Filippiner, når de betales og behandles anstændigt er utrolig fleksible og hårdtarbejdende. 10 timer om dagen er ikke noget problem og de kan sagtens arbejde med både deadlines og milestones. Nøglen til sucess ligger i ledelsen af virksomheden (selvfølgelig skal ting som løn og arbejdsforhold være i orden også).

DKK 3000 er ikke nok i løn for at få de gode Filippiner - dermed ikke sagt at de billige Filippiner ikke findes og at der ikke er et marked - men hvis man vil have cream of the crop så skal den løn ganges med 3 - 4, hertil kommer arbejdsplads, software, feriepenge, sociale omkostninger og hvad der ellers skal til at drive en virksomhed og så selvfølgelig fortjenesten. Som alle andre steder i verdenen så får man også i Filippinerne det man betaler for.

Hvis man ansætter en Filippiner til DKK 3,000 så har denne person ca. DKK 2,200 efter skat (hvis der betales skat - det er ikke givet). For DKK 2,200 får man hverken talent eller loyalitet, hver eneste dag bliver spændende - kommer han eller hun på arbejde eller er de skredet. Hvis man køber en fra Filippinerne til DKK 10,000 skal man holde det i baghoved at produktionen pludselig kan stoppe, uden varsel fra den ene dag til den anden.

Læs evt. mit indlæg om billig arbejdskraft http://www.1902software.dk/index.php?id=94

Læs evt. gode Danske kunde referencer som beviser at Filippiner i høj grad er i stand til at levere kvalitet til tiden http://www.1902software.dk/index.php?id=41

Min erfaring er at jeg har drevet IT virksomhed i Filippinerne i snart 12 år. Til supersælgeren vil jeg sige, gå i gang men pas på, og lad os mødes over en bajer en aften når du er flyttet til Filippinerne :-) så skal jeg hjælpe dig med at blive introduceret til den Danske koloni herude hvis du har lyst til det.

Mvh

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:06

Peter Skouhus:
DKK 3000 er ikke nok i løn for at få de gode Filippiner - dermed ikke sagt at de billige Filippiner ikke findes og at der ikke er et marked - men hvis man vil have cream of the crop så skal den løn ganges med 3 - 4

He he.... og her anbefalede jeg at hæve lønnen fra Supersælgers eget forslag på 2-3000 til 4000 for at sikre ordentlige medarbejdere. Der tog jeg jo så godt nok fejl Embarrassed

Hilsen Morten

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:17

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Der tog jeg jo så godt nok fejl

Det jeg skrev skal kun ses om udtryk for min mening og ikke andet, følg din mave og dit instinkt :-)

Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 03:26

Hej Peter Respekt for det du skriver og ja du kan da også i Thailand og andre steder i Østen få medarbejdere til kr. 10.000 kr. pr. måned, men de arbejdsopgaver jeg forventer jeg skal have lavet er simple implementeringer og designs og det kræver altså ikke en til kr. 10.000,- :)

Men derfor kan jeg da godt blive klogere... Jeg vil tro at hvis man er i hovedstaden Manilla så bliver priserne nok presset godt op men der hvor min Kone kommer fra ( bohol ) der tjener de fleste der 300-400 kr om måneden..... ( hverdagsfolk ). hvis man arbejder som mellemleder i Cebu ( storby ) så kan man tjene kr. 3000,- om måneden. Så kr. 10.000 lyder ikke urealistisk for en meget meget dygtig mand.

Jeg vil helt sikkert gerne mødes og modtage gode råd, jeg har dog allerede et par danske firmaer der hjælper mig igang... det er der vores kontor er og de har en agent til stiftelse af firma, samt arbejdstilladelse, så jeg kommer nemt til det håber jeg.

Mht. til partner er der et par stykker der har henvendt sig på mail og en partner er someregel ikke nok, så er du en grafisk virksomhed, webbureau eller andet så hold dig ikke tilbage med at henvend dig...... jeg kommer til Danmark i Februar 19-25 og der vil jeg mødes evt. fremtidige samarbejdspartnere, så vi kan få dækker alle Jeres behov og opbygge et tillid. Giver I en kop kaffe så kigger jeg forbi :)

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)