Du skal have fat i IP'en for dit webhotel, og hvis du vil køre mail fra hotellet, skal du også have fat i MX-records (Spørg dit webhotel efter informationerne).
I gratisDNS kontrolpanelet opretter du så 2 stk A-records, henholdsvis domæne.dk og *.domæne.dk der peger på IP-adressen fra webhotellet.
Herefter opretter MX-records jf de informationer du får fra webhotellet (fx: mx1.webhotel.dk, preference 10; mx2.webhotel.dk, preference 20).
Alternativt kan du også blot benytte URL forward. Så kan du blot indtaste den URL som domænet skal pege på.
Husk også at lave et * alias som sørger for at subdomæner også viderestilles (fx er www et subdomæne)
(Under CNAME trykker du blot "Tilføj CNAME" og derefter burde felterne være forudfyldt, så der trykker du blot "Tilføj CNAME recorden")
Jeg foretrækker nu at oprette *-aliaset som en A-record i stedet. Desuden, hvis du bruger GratisDNS' URL-forward får du ikke noget link-juice ud af det, da de kører med frame-baseret eller 302 redirect.
Hvis du bruger løsningen med DNS ændringer, så skal det webhotel hvortil der peges ligeledes være opsat til at modtage requesten på det pågældende domænenavn.
Du skal have fat i IP'en for dit webhotel, og hvis du vil køre mail fra hotellet, skal du også have fat i MX-records (Spørg dit webhotel efter informationerne).
I gratisDNS kontrolpanelet opretter du så 2 stk A-records, henholdsvis domæne.dk og *.domæne.dk der peger på IP-adressen fra webhotellet.
localhost.domæne.dk skal jeg lade det stå der eller skal jeg slette det?
localhost.domæne.dk skal jeg lade det stå der eller skal jeg slette det?
Det kan du bare lade stå.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn