Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis-DNS - Pege domæne til webhotel

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hosted løsning hos siteground.com, og har ikke egen ip. Det er på formen : xxx.xxx.xxx.xxx/¨mitsite.

Skal jeg have dedikeret IP for at få det til at virke? Jeg kan betale for det, men det koster $30.

Jeg har forsøgt at bruge A forward,  men kan ikke få det til at virke. Har nogen erfaring med dette?

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:32

Jeg kunne forestille mig at det bare er måden din host har valgt at håndtere midlertidige adresser på.

Umiddelbart vil jeg skyde på at du bare skal tilføje en A-record for xxx.xxx.xxx.xxx til dit domæne

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 05:16

Du siger at din side pt. ligger på en adresse der er udformet således:

123.123.123.123/sidenavn

Hvis det er korrekt, så kan du ikke bruge A records til noget og du kan heller ikke bruge CNAME records til noget.
Hvis du peger domænet med en A record mod IP adressen, så vil serveren nemlig ikke ane hvad den skal gøre med det request det kommer - og så er det ret ligegyldigt.

Du skal lave en URL forward, og det skal være den som viderestiller og ikke i en frame. Jeg kan ikke huske hvad felterne hedder på GratisDNS, men det skal IKKE være et frame.

Dog, så ville jeg til hver en tid foretrække at flytte mine ting et sted hen, hvor du kan bruge domænet direkte på dit hotel.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 09:07

Frands Bjerring Hansen:

123.123.123.123/sidenavn

Hvis det er korrekt, så kan du ikke bruge A records til noget og du kan heller ikke bruge CNAME records til noget. 

Sludder, det meste server management software tilbyder midlertidige urls til de domæner der registreres på siden.

123.123.123.123/domæne.dk

Hvor server IP'en er 123.123.123.123 og domænenavnet er domænenavn.dk, eller i andre tilfælde

123.123.123.123/sidenavn

Hvor sidenavn er det brugernavn man er blevet tildelt på serveren, og adressen peger på default domænet. Jeg ville stadig forsøge som jeg foreslår og tilføje en A-record der peger på server IP-en (I det her eksempel 123.123.123.123).

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 12:27

Gadensgaard:

Frands Bjerring Hansen:

123.123.123.123/sidenavn

Sludder, det meste server management software tilbyder midlertidige urls til de domæner der registreres på siden.

Gadensgaard:

Det er selvfølgelig en mulighed, at det er tilfældet. Jeg kiggede forbi siteground og umiddelbart ér det faktisk også tilfældet at /~username URL'en er en temporær URL. 

Mit svar var baseret kun på DNS delen og med tanke på at man skulle fra domæne.dk til 123.123.123.123/sidenavn jeg tog ikke højde for, om serveren kiggede på hostheader eller ej.  Jeg svarede på spørgsmålet, som jeg læste det - og så er det jeg siger ikke noget sludder.

123.123.123.123/domæne.dk

Hvor server IP'en er 123.123.123.123 og domænenavnet er domænenavn.dk, eller i andre tilfælde

123.123.123.123/sidenavn

Hvor sidenavn er det brugernavn man er blevet tildelt på serveren, og adressen peger på default domænet. Jeg ville stadig forsøge som jeg foreslår og tilføje en A-record der peger på server IP-en (I det her eksempel 123.123.123.123).

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:05

Frands:

Du siger at din side pt. ligger på en adresse der er udformet således:

123.123.123.123/sidenavn

Hvis du peger domænet med en A record mod IP adressen, så vil serveren nemlig ikke ane hvad den skal gøre med det request det kommer - og så er det ret ligegyldigt.

Du skal lave en URL forward, og det skal være den som viderestiller og ikke i en frame. Jeg kan ikke huske hvad felterne hedder på GratisDNS, men det skal IKKE være et frame.

Dog, så ville jeg til hver en tid foretrække at flytte mine ting et sted hen, hvor du kan bruge domænet direkte på dit hotel.

Tak - jeg har nu lavet følgende forward:

http://67.15.211.20/~mitdomæne

Frame: No

Wildcard: Yes

Håber det virker - men spørgsmålet er om den får domænenavn som URL?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 16:21

Har du forsøgt som Gadensgaard skriver at lave en A-record for ditdomæne.dk og *.ditdomæne.dk til 67.15.211.20?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)