Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved telefonsalg B2B

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer !

Jeg skal i gang med noget telemarketing, det drejer sig om speciel typer af værktøj til håndværker branchen. Efter hvad jeg har forstået så er der ingen returret når vi snakker B2B.

Men hvordan er det bedst at sikre sig at kunden har sagt ja til varen ?.

Da dette her er nyt så bruger vi en mobil tlf til at starte med for at ringe. Et system er alt for dyrt da vi ikke enndu ved om dette produkt er til at sælge.

Jeg har tænkt på at sende køber en mail hvor han så bekræfter købet, på den måde er jeg sikker på at vi har bevis for at han har godkendt det.

Er det måden at gøre det på nu hvor jeg ikke kan optage samtalen ?

Mvh Kenneth johnsen

Hvorfor drømme hvis man kan realisere

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:17

Fremsend en ordrebekræftelse til kunden pr mail.

Men forvent ikke at det nødvendigvis holder i retten hvis du ikke kan få kunden til at svare med accept på den.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 21:26

hej kenneth

det er altid en god ide at have noget på skrift, så er det jo lige meget om man selv kører ud og sælger varen eller om man sælger den over telefonen.

og hvis produktet er så unikt så, skulle der jo heller ikke være problemer i det

sidder selv med telemarketing, men er ikke alt for vild med telefon salg, medmindre folk er klar over hvad det er for et produkt de reelt køber, synes det andet er en form for bondefangeri, men det er jo bare min mening.

Lars 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 21:31

Det er bare så jeg ikke får en masse bøvl senere at kunden returnere varen og ønsker pengene retur.

Det er ikke noget fusk med det her værktøj, det er skam som lovet osv.

Har allerede solgt nogen sæt til enkelte firmaer gennem bekendte

Men vil det ikke være bedst hvis de besvare den email med bekræftelsen ?

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 21:43

undskyld var lidt for hurtig der..

præcist.. det er med at få en bekræftelse

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 21:47

hej kenneth

jeg vil jo mene hvis det er NYE kunder vil jeg vælge at få det på skrift, hvis det er eks. kunder ville jeg da helt sikkert sælge til dem over telefonen.

men det er jo også en skønssag.

for er det en varer til 100 kr ville nye kunder heller ikke være svære, men er det et produkt til flere tusind ville jeg da vælge at sikre mig så meget som mulig inden jeg bare sender en vare afsted

Lars

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 21:53

ja nemlig.

Der er to "pakker"

en til ca 1000 og en til omkring 2500.

Fra FRB C
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:23

Når nu vi taler erhvervssalg burde det være fint om du i nogle forretningsbetingelser har klargjort, at der ingen fortrydelses- og/eller returret er ved køb.

Bare husk at de har modtaget forretningsbetingelserne forud for ordrebekræftelsen da man ellers kan stille spørgsmål ved om betingelserne indgår i aftalen.

*Skriver ovenstående uden at være ekspert ud i købeloven og obligationsretten.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 02:00

Kenneth Johnsen:

Det er bare så jeg ikke får en masse bøvl senere at kunden returnere varen og ønsker pengene retur.

Det er ikke noget fusk med det her værktøj, det er skam som lovet osv.

Har allerede solgt nogen sæt til enkelte firmaer gennem bekendte

Men vil det ikke være bedst hvis de besvare den email med bekræftelsen ?

Ved fjernsalg B2B er der ikke fortrydelsesret.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:02

Udgangspunktet er at der indenfor b2b ikke er returret men dette kan til enhver tid fraviges gennem aftale. , Generelt er købe- og aftaleloven fravigelig når det kommer til b2b.

Jeg vil ligesom jeg så andre gøre forslå dig at lave nogle salgsbetingelser. Her skal du gøre det klart hvad der gælder indenfor salg, betalingsbetingelser, mangler, levering, lovvalg osv. når man handler med dig. Disse betingelser SKAL kunden have godkendt inden han/hun godkender en ordre. Ellers gælder de ikke.

Det bedste ville selvfølgelig være for dig at få en underskrift på en kontrakt med ved godt at den virkelige verden ikke er sådan. På kunderne til at svare på den mail hvor du sender salgsbetingelser og ordrebekræftigelse.  De må ikke skrive svaret i en ny mail for det gør det sværere for dig at bevise hvad de har svaret på. Derudover vil det være en fordel hvis de i svaret til dig skriver hvad de siger ok til.

Håber det her kan hjælpe dig.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)