Hej alle
Jeg vil lige starte med at sige tak for et godt forum! Jeg har først lige blevet bruger her for et par dage siden, men indtil videre har det været en fornøjelse at læse alle de spændende, meget positive og konstruktive debatter.
Jeg er ved at starte (endnu) en virksomhed med 4 andre fra samme uddannelse.
Vi læser til "Business Development Engineer", som kan oversættes til "Ingeniør i Forretningsskabelse". Det er nok den videregående uddannelse som kommer tættest på den ideelle iværksætter-uddannelse. (Hvis der var nogen der ikke skulle kende den?)
Men nok om vores uddannelse. Vi står i den situation at vi skal finde på et navn til vores virksomhed. Vi har brugt adskillige timer på det og har fundet en del og skrottet en del af dem igen dog uden at have endt op med ét rigtig godt. Jeg har så fået den fornemme opgave at planlægge en proces hvorved vi kan komme frem til det rigtige navn.
Kort kan man sige om vores koncept, at vi vil tilbyde eksklusivt, personligt og unikt kunst tilpasset den enkelte. Mere bør jeg nok ikke røbe :)
Umiddelbart er min plan, i morgen, at køre en kreativ seance baseret på Ole Strims visuelle teknik. I korte termer betyder det at jeg viser nogle billeder som har de samme signalværdier som vi ønsker at vores firmanavn skal have. Udfra billederne skal vi prøve at skabe associationer og forslag til virksomhedsnavne. (Seancen består af mere end som så, men jeg vil ikke lige gennemgå alle faser).
Jeg ved dog lidt usikker på hvorvidt det er måden at gribe det an på. Vi har sat os det mål at have fundet et navn inden for den næste måned, men dog gerne før.
Er der nogen der har forslag til alternative måder at finde navne på? Jeg er ikke interesseret i at finde måder at vurdere navne på - den del skal vi nok finde ud af ;)
Hvordan har i selv før fundet Jeres virksomhedsnavne?
Håber på endnu en god og inspirerende debat :)
Med venlig hilsen
Martin Poulsen
|
Hej Martin,
Personligt, er jeg tilhænger af, at man gerne må skille sig ud og hvor navnet vækker nogle positive associationer hos målgruppen. Ta'' f.eks. Virgin, hvor det er bevist, at folk underbevidst husker navnet, pga. de har personlige asscociationer relateret til det.
Selvfølgelig, kan det være svært, at finde på noget nyskabende hver gang og det skal selvfølgelig også fremstå positivt overfor målgruppen, men mit råd er at tænke anderledes.
Du kan finde yderligere inspiration via en gammel tråd http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=131
eller på nedenstående links: