Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsnavn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle
 
Jeg vil lige starte med at sige tak for et godt forum! Jeg har først lige blevet bruger her for et par dage siden, men indtil videre har det været en fornøjelse at læse alle de spændende, meget positive og konstruktive debatter.
 
Jeg er ved at starte (endnu) en virksomhed med 4 andre fra samme uddannelse.
Vi læser til "Business Development Engineer", som kan oversættes til "Ingeniør i Forretningsskabelse". Det er nok den videregående uddannelse som kommer tættest på den ideelle iværksætter-uddannelse. (Hvis der var nogen der ikke skulle kende den?)
 
Men nok om vores uddannelse. Vi står i den situation at vi skal finde på et navn til vores virksomhed. Vi har brugt adskillige timer på det og har fundet en del og skrottet en del af dem igen dog uden at have endt op med ét rigtig godt. Jeg har så fået den fornemme opgave at planlægge en proces hvorved vi kan komme frem til det rigtige navn.
 
Kort kan man sige om vores koncept, at vi vil tilbyde eksklusivt, personligt og unikt kunst tilpasset den enkelte. Mere bør jeg nok ikke røbe :)
 
Umiddelbart er min plan, i morgen, at køre en kreativ seance baseret på Ole Strims visuelle teknik. I korte termer betyder det at jeg viser nogle billeder som har de samme signalværdier som vi ønsker at vores firmanavn skal have. Udfra billederne skal vi prøve at skabe associationer og forslag til virksomhedsnavne. (Seancen består af mere end som så, men jeg vil ikke lige gennemgå alle faser).
 
Jeg ved dog lidt usikker på hvorvidt det er måden at gribe det an på. Vi har sat os det mål at have fundet et navn inden for den næste måned, men dog gerne før.
 
Er der nogen der har forslag til alternative måder at finde navne på? Jeg er ikke interesseret i at finde måder at vurdere navne på - den del skal vi nok finde ud af ;)
 
Hvordan har i selv før fundet Jeres virksomhedsnavne?
 
Håber på endnu en god og inspirerende debat :)
 
Med venlig hilsen
Martin Poulsen

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Slangerup
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 31
Fra  Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Personligt, er jeg tilhænger af, at man gerne må skille sig ud og hvor navnet vækker nogle positive associationer hos målgruppen. Ta'' f.eks. Virgin, hvor det er bevist, at folk underbevidst husker navnet, pga. de har personlige asscociationer relateret til det.
Selvfølgelig, kan det være svært, at finde på noget nyskabende hver gang og det skal selvfølgelig også fremstå positivt overfor målgruppen, men mit råd er at tænke anderledes.
 
Du kan finde yderligere inspiration via en gammel tråd http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=131
 
eller på nedenstående links:
 

Claus Jesper Jensen Entusiastisk iværksætter indenfor rejse, medie- og mobilebranchen

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus
 
Tak for dit indlæg.
 
Dato: 9/28/2005 11:09:30 PM Forfatter: Claus J. Jensen
Selvfølgelig, kan det være svært, at finde på noget nyskabende hver gang og det skal selvfølgelig også fremstå positivt overfor målgruppen, men mit råd er at tænke anderledes.
 
Enig! Det er bare rigtig svært. Selv med gode kreative evner og teknikker kommer det bare ikke. Men vi må blive ved med at prøve :) Indtil videre er det blevet sat i bero. Der er lige en studietur til Kina som skal overståes :)
 
Tak for de gode links forresten.
 
Med venlig hilsen
Martin Poulsen

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En virksomhed, som sælger kunst med udgangspunkt i Herning, burde med en solid jysk underdrivelse kunne hedde sofastykker.dk.

(sofastykket.dk er taget - sjov side i øvrigt)
 
Det var mit umiddelbare bud - I er vekomene til at kreditere mig for det, hvis I vælger at bruge det 
 
Held og lykke med bixen.
 
mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Hehe, tjaah. Det kan godt være vi bor i Herning, men underdrivelse er ikke vores stærke side.
 
Men tak for forslaget - det ligger dog nok lidt for langt væk fra de signaler vi ønsker at sende.
 
Det skal bemærkes at vores produkter skal sælges i hele landet og senere hen i resten af Skandinavien.
 
Med venlig hilsen
Martin Poulsen

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Da vi skulle finde på navn til vores erotik-butik, lavede vi en form for brainstorming. Alle forslag blev skrevet ned og derefter slettet et efter eet til vi havde et, som vi var tilfredse med.

Det skulle være diskret og behageligt - og der skulle IKKE indgå sex i navnet på nogen måde.
Resultatet blev Butik Go´aften, hvilket vi ikke har fortrudt.
 
Mvh.
Go´ aften
 
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)