hey er ved at lave nyt website, i den forbindelse optimere jeg den til de keywords som virker for det danske marked. men hvad nu når jeg ligge nyt sprog på og optimerer dette mod udlandste keywords.
Det er lidt svært at sige ud fra de oplysninger som du giver men:
Mange CMS-systemer har en funktion hvor man kan lave siden på et andet sprog - desværre følger der tit duplicate content problemer med, som kan skade dine placeringer (hvis det er sådan at din side er opbygget)
Hvis du skal ranke godt i et bestemt land er der flere ting som du kan gøre for at komme til tops:
Tekst på det sprog der tales i landet (tænk evt. på dialekt - selvom at Engelsk der bliver talt i Sydafrika, England, USA, og Australien minder om hinanden så benyt den lokale dialekt)
jeg laver sitet i DNN og skriver alle tekster på dansk. men planlægger at lancerer en UK udgave med SEO optimeret tekst hertil. men ønsker ikke at dette kommer til at skade min danske plasering. er der chancer for dette ? alle billeder og alts titler osv vil bliver optimeret til lokal sproget.
uh lille side spørgsmål gør det noget negativt for mit site at det er et .com domaine ? når jeg gerne vil ha min ranking på google.dk
www2.ngg-int.com/dotnetnuke (sneek peek ;) ) mangler stadig en masse indhold men det er på vej)
jeg laver sitet i DNN og skriver alle tekster på dansk. men planlægger at lancerer en UK udgave med SEO optimeret tekst hertil. men ønsker ikke at dette kommer til at skade min danske plasering. er der chancer for dette ? alle billeder og alts titler osv vil bliver optimeret til lokal sproget.
uh lille side spørgsmål gør det noget negativt for mit site at det er et .com domaine ? når jeg gerne vil ha min ranking på google.dk
www2.ngg-int.com/dotnetnuke (sneek peek ;) ) mangler stadig en masse indhold men det er på vej)
Hvis alt indhold er forskelligt og ligger på to forskellige domæner ved google ikke at du står bag begge...
Der er intet negativt ved .com - men satser du på GB skal du overveje et ".co.uk" istedet
jeg planner at lade .com domainet være sitet. med flere sproglag, er dette et problem, UK er ikke marked. men ønsker blodt at tilføje engelsk sproglag for at supporterer udlandste samarbejdspartnerer. senere vil der komme mere lokaliserede tekster op...
Uden at være ekspert på området, så tror jeg du skal passe på ikke at få duplicate content allerede nu. Du har begge sider kørende. Sørg for at søgemaskinerne ikke indekserer din nye side, før du er helt klar. Husk også at lave 301 redirect fra den gamle sides URL'er til den nye tilsvarende URL'er.