Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rengøringsselskab - Hvad med økonomi?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg skal til at starte et regøringsselskab op. Jeg vil bare lige have lidt generel hjælp til at forstå økonomien.

Eks. Vi har en kunde der skal have 80 timer rengøring. Pris 210,- ex moms

Indtægt: 16.800,-

Udgifter:

Rengøringsassistent: 115,-     x    80 timer:     9.200,-

Materialeomk.: 2.000,-

Revisor: 1.000,-

Forsikring: 1.000,-

Ingen lager.

Regnestykke:

Indtægt 16.800,-

Udgift: 9.200,- + 1.000,- + 1.000

Netto indkomst: 5600,- før skat

I grove træk, ville dette ikke være sådan man regner regnestykket ud?

På forhånd tak.

Haroku

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:41

Du har glemt at trække de 2000,- kr fra til materialer.

Der er også tid til administration(tid er penge), transport(bil eller bare tid på transport i det hele taget ). Og om du ellers skulle have glemt noget , ved jeg selvfølgelig ikke. Efter min mening har du sat prisen for lavt. Men det er meget populært at gøre det for tiden. Spørgsmålet er om økonomien kan holde til det i længden :-)

Held og lykke

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:49

Hej Jimi

Tak for svaret. Jeg kom lige selv også til at tænke over at jeg har glemt de 2000,-

Man skal også regne med at give feriepenge til medarbejderen som er typisk om 26% oveni. Og ja, selvfølgelig også de ting du nævner.

Men hvis man regner alle omkostningerne sammen, så ville regnstykket vel se sådan ud eller har jeg glemt noget andet, som er obligatoriske, udover at betale moms og skat osv.

på forhånd tak

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:56

Det kommer jo an på om du har medregnet nogle ting som jeg ikke kan se.

For eksempel : hvad med tid du skal bruge til at vedligeholde kontakten til kunden. Tid til kvalitetskontrol ( hvis du bruger 1 time per uge, på at køre frem og tilbage til pladsen på at kontrollere kvaliteten eller for at tale med kunden. Har du næsten allerede tabt din fortjeneste )

Dernæst kommer udgifter hvis du bliver syg, til markedsføring (hvis du gerne vil have mere end en kunde ) og til at polstre din økonomi, så du ikke går fuldstændig på røven , skulle du tabe nogle kunder. Og sikkert flere andre ting jeg ikke lige kan overskue at tænke på nu.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 19:17

Hejsa

Din timepris ser da RIGTIG fornuftig ud, men jeg vil anbefale og regne det rigtig godt igennem, så du ikke skal ud med nye priser om 2 mdr. det vil kunden helt sikkert også være trætte af.

Men ellers ser det jo meget fornuftig ud med hensyn til regnestykket.

Dog syntes jeg matriale prisen er meget høj.

Vi sælger selv rengøringsartikler, og har specialle i Microfiberklude, microfibermopper samt rengøingsmidler, disse varer kan vi sælge meget billig, pga. egen import, dog stadig samme høje kvalitetskrav!

Eks. kan jeg sælge microfiberklude til 5,95 DKK, ved direkte kontakt på tlf. 5353 9333, eller mail, bare nævn at du har fået tilbudet på AMINO.

Ved andre spørgsmål kan jeg anbefale firmaet samrs.dk, hvor vi også lige er blevet leverandører, her kan du for et meget lille beløb få juridisk hjælp, gode leverandører mv. her kan de hjælpe dig rigtig godt på vej..

La' mig høre fra dig :)

Handel med varepartier via Trademen

Fra Tystrup
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:31

Haroku:

Eks. Vi har en kunde der skal have 80 timer rengøring. Pris 210,- ex moms. 

Udgifter:

Rengøringsassistent: 115,-     x    80 timer:     9.200,-

Materialeomk.: 2.000,-

Revisor: 1.000,-

Ingen lager.

Regnestykke:

Indtægt 16.800,-

Udgift: 9.200,- + 1.000,- + 1.000

Netto indkomst: 5600,- før skat

Udgifter:

Rengøringsassistent: 115,-     x    80 timer:     9.200,- ( 80 timer pr. måned = 19,04 time pr. måned ...)vær opmærksom på om timeprisen er korrekt ??

Materialeomk.: 2.000,- ( er sat for højt)                                                                                                                afhængig af opgave kan den stige til 131,-

Revisor: 1.000,-( de skal klart skiftes ud)

med en forventet bruttoindkomst på 16.800, og et time forbrug på 80 + mart.

115,- pr time + 28% =147,2 så er der taget højde for variable omkost.

Dertil kommer tilsyn 2 timer a 210

80*147,2=11776

2*210=        420

ialt.    =12196       dertil skal du regne med 10% af opgavens pris til dækning af adm. forsikring og div. altså 1680

12196

1680

Total før skat    13876                   

16800

13876

til firmaet 2924 .....

Så konklusion .....

Som Jimmi siger timeprisen er for lav, man kan ikke lave kvalitetsrengøring gratis, og vil som udgangspunkt sige at en minimumspris skal ligge på 260,- pr. time med mindre man snyder i skat.

Bare mit synspunkt.

Sigma Gruppen - Rengøring til tiden - Fordi Service og kvalitet er et valg. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)