Jeg kan se at der ofte oprettes linkkataloger og folk gladeligt melder deres side til
Da jeg også kan se der er svingende kvalitet på udseende af disse kataloger, er der så nogen der lige kan forklare mig hvorfor man melder sig til et bestemt katalog?
For linkkataglogerne skal vel besøges af nogle mennesker som trykker på links eller?
Og hvis linkkataloget er kedeligt, hvad skulle så få folk til at anvende netop det linkkatalog fremfor et almindeligt opslag på Google?
Spørgsmål 2.
Vil det være formålstjenestligt på en side med et gratis prdoukt, som hentes måske 10-50.000 gange per måned og hvor folk løbende vender tilbage at have et linkkatalog?
Hvis ja, hvorfor?
Eller er det bedre at fylde op med gode affiliates?
Kataloger giver oftes ikke den store klik trafik, men det link du som virksomhed kan få er med til at styrke din side palcering i Google. Kataloger er ikke de stærkeste links at få, men alt tæller og en tilmelding til de omkring 100 dankse kataloger er en god start til en bedre placering på Google.
Det handler altså ikke om klik trafik, men om seo og din placering på søgeresultater. Det er også på baggrund af dette at kvalitet og udseende ikke altid spiller en rolle. Det mest kendte katalog, og det med størst effekt er Dmoz.
Den største grund til at alle tilmelder sig linkkataloger er at Google ranker en side højere, jo flere links der er til den fra andre sidder - derfor linkkataloger. Der er jo ikke særlig mange der bruger linkkataloger til at finde en bestemt vare.
Hvis man får en god linkkatalog op og køre, kan man tjene penge på affiliate osv.
Eksempel: søgning på google efter webdesign - søgeresultat webdesign firma - bruger klikker, ender på linkkatalog hvor opslaget er - bliver eksponeret for adsense og andre reklamer - derefter klikker sig videre til den pågældende webdesign firma, da linket er fra linkkataloget.
Eksempel 2.
Alle som kommer ind for at tilmelde sig linkkatalog bliver også eksponeret for adsense og diverse.
SP.2
Jeg ville holde det enkelt - dvs. kun afiliates, hvis man nu alligevel har 10-15000. Der vil der nok være nogle som var interesserede og have deres banner på den hjemmeside :-)
Kataloger giver oftes ikke den store klik trafik, men det link du som virksomhed kan få er med til at styrke din side palcering i Google. Kataloger er ikke de stærkeste links at få, men alt tæller og en tilmelding til de omkring 100 dankse kataloger er en god start til en bedre placering på Google.
Det handler altså ikke om klik trafik, men om seo og din placering på søgeresultater. Det er også på baggrund af dette at kvalitet og udseende ikke altid spiller en rolle. Det mest kendte katalog, og det med størst effekt er Dmoz.
Ok så linkkataloger har ingen værdi i sig selv eller? Eller kan man konkludere, at jo mere raffineret et linkkatalog er m.h.t. til seo parametre, des bedre ranking kan man få med en tilmeldt side?
Ok så linkkataloger har ingen værdi i sig selv eller? Eller kan man
konkludere, at jo mere raffineret et linkkatalog er m.h.t. til seo
parametre, des bedre ranking kan man få med en tilmeldt side?
Jo et katalog har selvfølgelig en værdi. Der kan "høstes" emails, og der kan reklameres med adsense. Der er sikker også flere ting du kan hive ud af det. Alt dette kan dog kun hentes hvis der rent faktisk er trafik på din side. Flere danske kataloger minder lidt om spøgelsesbyer.
Det er klart jo mere seo "venlig" et katalog er jo mere vil det betyde for den side der er tilmeldt.
Eksempel: søgning på google efter webdesign - søgeresultat webdesign firma - bruger klikker, ender på linkkatalog hvor opslaget er - bliver eksponeret for adsense og andre reklamer - derefter klikker sig videre til den pågældende webdesign firma, da linket er fra linkkataloget.
Mange tak for svar Dino, det hjalp på forståelsen.
Jeps. Brugerne klikker og ender så på linkkataloget og klikker forhåbentligt videre derfra, men så har det vel også en vis betydning at linkkataloget er flot og imødekommende eller?
Ok så linkkataloger har ingen værdi i sig selv eller? Eller kan man konkludere, at jo mere raffineret et linkkatalog er m.h.t. til seo parametre, des bedre ranking kan man få med en tilmeldt side?
Jo et katalog har selvfølgelig en værdi. Der kan "høstes" emails, og der kan reklameres med adsense. Der er sikker også flere ting du kan hive ud af det. Alt dette kan dog kun hentes hvis der rent faktisk er trafik på din side. Flere danske kataloger minder lidt om spøgelsesbyer.
Det er klart jo mere seo "venlig" et katalog er jo mere vil det betyde for den side der er tilmeldt.
Mange tak for svar.
Ja der kan høstes e-mails, men hvad skal man bruge dem til? Forstået derhen, at man jo ikke kan sende folk mails hvis ikke de har givet lov til det eller er der noget jeg overser?
Jeg gætter meget kraftigt på de fleste kataloger har en klausul der hedder de må benytte din mail til markedsføring. Du giver altså din tilladelse i forbindelse med tilmelding.
Jeg gætter meget kraftigt på de fleste kataloger har en klausul der hedder de må benytte din mail til markedsføring. Du giver altså din tilladelse i forbindelse med tilmelding.
Ok tjekker lidt videre, men kan se at Dino¨s www.linkarena.dk ikke har.