Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder man tv-programdata?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en del tv-guides på nettet, hos DR, TV2, ontv.dk tvguide.dk osv. men efter min mening er de alle elendige. Der er ingen integration med f.eks. IMDB eller Rotten Tomatoes, så har jeg ingen mulighed for at finde aftenens bedste film uden at skulle slå alle film op manuelt.

Så derfor må jeg jo programmere en løsning selv! Men så er spørgsmålet: Hvor får tv-guiderne deres data fra? Findes der et API eller feed et sted med programdata?

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 19:38

Du nævner selv muligheden faktisk, men man tænker nok ikke over den i første omgang, når man bare ser på ontv.dk normale side

http://ontv.dk/buy der står du kan købe dem i forskellige formater.

MVH
Hans

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:55

Tak for det. EPG (elektronisk programguide) var det magiske ord. EPG sales tager dog en del penge for dataene.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 19:58

Men med de priser er det ikke noget man bare gør for sjov :)

Jeg har selv været ude i noget lignende, og forsøgte at kontakte et par tv-stationer - bare for at finde ud af hvordan det egentlig fungerer. Og det er ikke så ligetil, som man måske skulle tro. Man skulle også tro at der forelå en standard indenfor udveksling af EPG-data, men det gør der åbenbart ikke. Det er så det EPG sales forsøger at etablere. Men det betyder altså at hvis man som udvikler vil lave en løsning der IKKE bygger på levering af data i ensartet format fra en udbyder som fx EPG sales.. ja så får man nok at se til. Alene det at få fat i de rigtige personer hos tv-stationerne, som rent faktisk ved noget om emnet er svært. Det næste er så at få adgang til data.. det er mere end svært. Og til sidst skal man så være indstillet på at skulle tage højde for ligeså mange formater som der er tv-stationer (groft sagt, men I ved hvad jeg mener). Man ender altså med at bruge enorme mængder tid på noget der burde være ret enkelt.

Jeg endte med at lave en screenscraper til et par online tv-guides i stedet, og det er jo slet ikke en løsning der holder. Så projektet blev droppet.. men det var da en lærerig proces.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 11:38

Ritzau har noget de kalder for Medieservice, hvor de tilbyder EPG data. Kender dog ikke noget til deres priser.

www.rmas.dk/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)