Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift Bank hvis du har Nordea

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:02

Går din anke på brugen af napalm til skovrydning eller på at Nordea overvejer at investere i en virksomhed der fælder træer?

Skal Danske Bank kunderne så pgså skifte? Da AP Møller Mærsk også har et stort udslip af CO2?

Ved du om der er genplantningsstrategi i Tasmanien?

Mit indlæg skal ikke opfattes til støtte for træfældning uden genplatning, men som indspark til et for mig at se noget underligt indlæg.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 14:22

Lagersalg123 - JEN:

Går din anke på brugen af napalm til skovrydning eller på at Nordea overvejer at investere i en virksomhed der fælder træer?

Skal Danske Bank kunderne så pgså skifte? Da AP Møller Mærsk også har et stort udslip af CO2?

Mit indlæg skal ikke opfattes til støtte for træfældning uden genplatning, men som indspark til et for mig at se noget underligt indlæg.

Hej

Jeg blev noget chorkeret over at høre at nogen brugte napalm idag. Troede at det var slut efter krigen. Og ja at Nordea overvejer at invistere i et frima med disse fremgangsmaader. Fælde urskov/regnsskov etc..

Som inslaget i nyhederne sagde, udrydere firmaet omraadet med urskov for at plante Eukalyptustræer til produktionen.

der er vel næppe nogen i Tasmanien som kan støtte dette projekt, udover de pengegriske.

Og jeg fatter ikke hvorfor papirindustrien skal være saa destruktive naar de har Hamp planten som gror lynhurtigt. Er der nogen med mere insigt mht Hamp/papirindustrien høre jeg gerne mere om det.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Sorensen:

http://pulpinc.wordpress.com/2010/01/05/tell-nordea-to-say-no-to-gunns/

Føj, at det overhovedet overvejer at invisteret i det.

Firmaet bruger napalm!!

Og hvorfor bruger papir industrien ikke HAMP istedet for træ der skal gro i aarevis. HAMP gror lynhurtigt og er miljøvenligt.

Hold da op man er lagt ud, hvis det er det afgørende for ens bankvalg.Indifferent

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:37

Anders Sorensen:

Lagersalg123 - JEN:

Hej

Jeg blev noget chorkeret over at høre at nogen brugte napalm idag. Troede at det var slut efter krigen. Og ja at Nordea overvejer at invistere i et frima med disse fremgangsmaader. Fælde urskov/regnsskov etc..

Jamen det er da billigere og bedre for miljøet at bruge napalm i forhold til maskiner. Ligesom det er bedre at bruge dynamit i bjerge.

Som inslaget i nyhederne sagde, udrydere firmaet omraadet med urskov for at plante Eukalyptustræer til produktionen.

Er der forelagt nogle beregninger for om hvilekn forskel det gør? Giver Euka træer mindre ilt end urskov?

der er vel næppe nogen i Tasmanien som kan støtte dette projekt, udover de pengegriske

Nu lever de jo for en dels vedkommende af Eukalyptus produktion i Tasmanien. 

Og jeg fatter ikke hvorfor papirindustrien skal være saa destruktive naar de har Hamp planten som gror lynhurtigt. Er der nogen med mere insigt mht Hamp/papirindustrien høre jeg gerne mere om det.

Det er så nemt at være aktivist, og dit forslag omkring anvendelse af hamp er ligeså tåget som Cheech & Chong, for der er ekstremt mange gode egenskaber ved eukalyptus træet, både for menneskeheden og naturen.

F.eks. ville verden have det bedre hvis man brugte naturlige ingredienser fra eukalyptus træet. Så jeg kan ikke se porblemt.

Udledningen af CO2 fra APM er større end bagsiden af genplanting af andre træsorter i Tasmanien, så tag en snak med Danske Bank.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 21:29

Lagersalg123 - JEN:

Anders Sorensen:

Lagersalg123 - JEN:

Hej

Jamen det er da billigere og bedre for miljøet at bruge napalm i forhold til maskiner. Ligesom det er bedre at bruge dynamit i bjerge.

Er der forelagt nogle beregninger for om hvilekn forskel det gør? Giver Euka træer mindre ilt end urskov?

der er vel næppe nogen i Tasmanien som kan støtte dette projekt, udover de pengegriske

Nu lever de jo for en dels vedkommende af Eukalyptus produktion i Tasmanien. 

Det er så nemt at være aktivist, og dit forslag omkring anvendelse af hamp er ligeså tåget som Cheech & Chong, for der er ekstremt mange gode egenskaber ved eukalyptus træet, både for menneskeheden og naturen.

F.eks. ville verden have det bedre hvis man brugte naturlige ingredienser fra eukalyptus træet. Så jeg kan ikke se porblemt.

Udledningen af CO2 fra APM er større end bagsiden af genplanting af andre træsorter i Tasmanien, så tag en snak med Danske Bank.

Er du seriøs? Du giver grønt lys for napalm for du mener at det er godt for miljøet og saa er det BILLIGT! Synes ikke det  lyder rart:

There are many types of napalm, with dozens of different compositions. Napalm (trade name) is a powder. Mixed with gasoline, it is a tactical weapon used to remove vegetative cover and instill fear. Fire bomb fuel gel mixture, the new nomenclature for napalm, is a mixture of fuel and gelling solution that are combined to produce a thickened mixture. The fuel gel mixture is stringy and sticky, and readily adheres to most surfaces. The fuel gelling system consists of a fuel gelling unit, drums of gelling solution, and aviation gas, mogas, JP-4, or JP-5 fuels.

Incendiary munitions can kill or wound by immolation and by asphyxiation. Burn victims of napalm do not experience 1st degree burns due to the adhesive properties of napalm that stick to the skin. Immolation produces very rapid loss of blood pressure, unconsciousness, and death in a short time. Third degree burns are typically not painful at the time, since only the cutaneous (skin) nerves respond to heat and full-thickness (third-degree) burns kill the nerves. Severe second-degree burns such as likely to be suffered by someone hit with a small splash of napalm are the severely painful ones, the ones likely to be survived, and likely to produce hideous scars called keloids [which also bring about motor disturbances].

Dynamit i bjergne, hvad hentyder du til? Hvor de ryder bjerge for at komme til olie? Eller hvad?

At Eukalyptus har nogen gode egenskaber, gør det da ikke ok at ryde hele lortet for at plante dem. Det er Gl urskov som ikke kommer igen!

Det er ikke nemt at være aktivist da du kan gøre nada imod penge of forretningsmænd uden rygrad! Det er derimod nemt at være forretning, specielt som disse med penge i baglommen, det skaffer adgang til alt!

"dit forslag omkring anvendelse af hamp er ligeså tåget som Cheech & Chong," og den kunne du være flink at forklare??

Og jeg vil nok sige at HAMP/Hemp er bedere for miljø og mennesker. Du kan lave alt med hamp og den dyrkes uden brug af noget som helst. Du kan faa rigtigt meget ud af den plante.

3225.Echosn6p7.pdf

Jeg forstaar dig ikke helt hvor du staar. Du producere økologiske kosmetik.. Hvorfor? Er det pga at du spare miljøet for sprøjtegifte og i den dur eller er det bare forretning?

Og hvorfor er det kun CO2 problemet folk fokusere paa?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 21:36

Jeg er faktisk en ret glad Nordea kunde. Jeg må være helt ærlig og sige at hvad de investerer i, ikke interesserer mig, så længe det er lovligt.

Og jeg kan slet ikke se at boykot af banker er måden frem hvis man ønsker at ændre dette. Så er det politikerne der skal påvirkes. Alt andet er virkelighedsfjernt tågeri i min verden.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 21:42

Det har uden tvivl en stor påvirkning, hvilke måder forbrugere handler ud fra i forhold til virksomheders investeringer.

Bare det, at Nordea ikke ville komme med en udtalelse, fortæller, at de nok har stukket hånden i en hvepserede.

Mht. napalm og skovrydning, så er der jo også et dyreliv, der bliver udraderet på en grusom måde. Det tæller vel også lidt ?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:45

Anders Sorensen:

http://pulpinc.wordpress.com/2010/01/05/tell-nordea-to-say-no-to-gunns/

Føj, at det overhovedet overvejer at invisteret i det.

Firmaet bruger napalm!!

Og hvorfor bruger papir industrien ikke HAMP istedet for træ der skal gro i aarevis. HAMP gror lynhurtigt og er miljøvenligt.

i smell greenpeace!!!!! :P EEEEWWW siger jeg bare :) Løb ind på christiansborg med et gult banner og vift med det. ;)

Jeg syntes det er meget strengt at boykotte en bank der OVERVEJER at investere i det.. Syntes der har været oppe i medierne med kommuner og pensionselskaber der investere i våbenindustrien, skal vi boykotte de kommuner ved at køre uden om?

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 21:48

Jacob Rohde:

Jeg er faktisk en ret glad Nordea kunde. Jeg må være helt ærlig og sige at hvad de investerer i, ikke interesserer mig, så længe det er lovligt.

Og jeg kan slet ikke se at boykot af banker er måden frem hvis man ønsker at ændre dette. Så er det politikerne der skal påvirkes. Alt andet er virkelighedsfjernt tågeri i min verden.

Hej

Ja lad os ligge det over paa deres skuldre. Saa kan vi jo altid give dem skylden naar vi rigtigt staa i lort til knæerne. Men jo politikerne gør for lidt men den der er sku for nem.

Mvh anders

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)