Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS service. Lidt hjælp tak

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg har fået en ide, ligesom alle andre. Og ligesom alle andre, fortæller jeg ikke hvad ideen er, jeg laver i stedet en parallen ide, til at stille mit spørgsmål ud fra.

Hvis man forestiller sig at med en persons CPR-nummer kan finde personens tandlægetider på nettet, så går ideen ud på, at folk kan tilmelde sig en SMS service (på en hjemmeside) hvor de skal opgive et CPR-nummer, og et mobil-nummer, og så sørger vi (hjemmesideejerne) for at folk får en sms dagen før samtlige af deres tandlægebesøg fremover, lige indtil den dag de afmelder SMS servicen igen.

Det hele handler bare om at tage tilgængelig gratis information på nettet, og sende det til folk som en lille reminder.

Jeg har vendt ideen med en kamerat, som har lidt mere erfaring end mig, og vi er lidt uenige på visse punkter.

1) Jeg ville lave SMS servicen gratis, for at få så mange tilmeldte som muligt, og lave indtjeningen på en lille reklame tekst i SMS'en. Han ville lave det en betalingservice, ligesom fartkontrol gør det. (i parallel ideen koster det dog ikke brugeren noget at 'glemme' sin tandlægetid, men i den rigtige ide koster det ca. 1.000kr hvis man glemmer det, så et par kroner for en reminder er ikke dyrt) Jeg kan bare bedre lide ideen af at få kunde basen så stor som muligt, og derved øge indtjeningen senere hen, da det bliver mere aktuelt for firmaer at reklamere i vores SMS. Men hvad synes I? (Det skal dog siges at vi begge tænker mere på at lære af projektet, end at tjene fed cash nu og her)

2) Må man overhoved sende SMS'er ud på den her måde? Skal man tilmelde sig et 1212-agtigt nummer, hvilket jo koster, eller kan man bruge en normal telefon med fri SMS? En normal telefon med fri SMS ville holde i opstartsfasen, for at få afprøvet ideen, men fik man en kundebase på ret meget mere end 1.000 der skulle have en SMS 2-3 gange om måneden, ville det ikke være ret idealt længere. Findes der noget lidt ligesom skype, hvor man kan sende SMS'er ud med et fast månedeligt beløb. Skype skal man jo betale pr. SMS.

Vi ville lave en kalender hvor hver enkelt dag har et nummer, og hver kunde har et nummer. Hver ny dag kommer der så en liste op på din kalender som fortæller hvem der skal have en reminder i dag. Jo flere kunder, jo flere SMS'er. Så hvis nogen har et godt råd til en smart 'SMS maskine' ville det være en stor hjælp.

Håber i har lyst til at give lidt hjælp.

På forhånd tak, Kristian

Find vej med en rutevejledning eller se landkort over de danske byer.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 11:56

Jeg har et lille fritidsprojekt, hvor jeg bruger stadel.dk SMS-gateway til at sende via:

http://www.stadel.dk/SMS_MMS

Det virker fint, så længe du ikke skal kræve betaling for dine sms'er.

De er ikke blandt de billigste, til gengæld er det super nemt og hurtigt at komme i gang med - og ingen oprettelse eller abonnement. Kun pris pr. SMS - forudbetalt ligesom et taletidskort.

Og ellers prøv en gang Google på "SMS Gateway"

Ved brugerbetalte SMS'er skal I ikke regne med at se ret mange af pengene for SMS'erne selv - en del går til teleselskaberne, og en anden del går til SMS-gatewayen... og så er der kun en lille mundfuld tilbage til jer selv.

Alle teleselskaberne med fri sms har en begrænsning i deres abonnement på, at det ikke må bruges erhvervsmæssigt - til automatisk udsendelse eller lignende...

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:16

Hej Kristian

Et par kommentarer:

Registrering af CPR nr. er underlagt register loven og det er ikke noget man bare må registrere. Det burde heller ikke være muligt at finde tandlæge aftaler frit tilgængeligt på internettet, baseret på CPR da det ville overtræde register loven.
MEN det kan jo være at din rigtige idé ikke involvere dette....?

Udsendelse af SMS: Jeg kan varmt anbefale at bruge coolsmsbusiness.dk til sms gateway. Det er uanset om du skal have envejs, tovejs eller overtaksteret sms. De kan det hele og de er super checket !

Mht. tilmelding, så kan du jo gøre det gratis via din hjemmeside. Du skal blot sørge for at brugerne ved hvordan de kan framelde sig sms servicen. Især, hvis den koster penge.
Hvis der er tale om at man kan spare 1.000,- ved en sms reminder, så ville fx 1,- pr. modtaget sms ikke være noget problem for brugeren. Hvis mængden af sms du udsender er stor nok, så kan du faktisk få den udgift til at hvile i sig selv på denne måde.
Hvad du så kan lave af reklamer m.v. ville så kunne gå til at betale udvikling, vedligehold og hosting af det system/hjemmeside som skal håndtere idéen.

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 13:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hiv fat i Søren hos InMobile, han kan garanteret skrue en god løsning sammen til dig.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 14:23

Hej Kristian

Jeg vil kunne hjælpe dig med sådan en løsning om I så vælger den ene eller den anden version.

Mht. CPR-numre vil jeg give Claus ret, der skal du huske at overholde gældende dansk lovgivning.

Send mig en mail hvis du er interesseret i en gratis testkonto, så kan vi derfra finde den rigtige løsning.

Med venlig hilsen

Mikkel Overgaard
Salgschef
CoolSMS A/S
mo@coolsms.dk
+45 4240 1272

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 14:46

Moskjær Marketing:

Hiv fat i Søren hos InMobile, han kan garanteret skrue en god løsning sammen til dig.

Hej Kurt,

Tusind tak for din anbefaling - det varmer!

-----------------------------------------------------------------------------

Hej Kristian,

Det lyder rigtig spændende.

Hvis du vælger løsningen med at taksere mobilbrugeren XX antal kroner, skal du være meget opmærksom på at overholde den gældende lovgivning på området - læs mere her: http://teleindustrien.dk/t2w_604.asp

Det vi kan tilbyde dig:
Adgang til en stabil og omfattende SMS gateway (både en-vejs, to-vejs, NUL-takserede og overtakserede SMS beskeder)
Adgang til et dansk udviklingsteam, som vil kunne varetage udviklingen af "SMS maskinen".

Derudover vil du få tilknyttet en projektleder i hele processen, således vi sikrer en løsning, som dækker alle dine ønsker og behov.

Hvis du har interesse i en uforpligtende snak, så kontakt mig på sl@inmobile.dk eller pr. telefon (+45) 88 33 66 99.

God weekend!

Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:37

Tak for jeres svar, vi er nu blevet lidt klogere, og har fundet lidt mere information. Vil starte med at sige at servicen ikke kræver CPR-nummer, det var kun i eksemplet. Den rigtige ide trækkes informationerne ud fra kundens adresse, så eneste information jeg skal bruge på kunden, er dets adresse, og hvad nummer de ønsker reminderen sendt til

Jeg har set jeres links, og en SMS gateway virker som den rigtige løsning, bortset fra prisen. På coolsms.dk tilbydes der noget i kalder 'Gratis SMS'. Det er præcis det jeg har brug for, bortset fra at jeg kommer til at tjene penge for coolsms.dk, og ikke mig selv, da det jo er deres service, og jer der får penge fra reklamen i bunden at SMS'en, imens det er mig der laver alt arbejdet. Så hvis jeg skulle bruge en SMS gateway, ville jeg være nød til at lave en aftale, hvor man deler profitten på en eller anden måde. Godt nok kan jeg lide mit projekt, men ingen elsker vel noget så meget at de gider sidde gøre det hele gratis uden nogen som helst udsigt til at få gevinst på noget tidspunkt :)

Men hvad gør jeg så hvis jeg ikke kan få en aftale i hus med en gateway? Kan man lave sin egen gateway? Jeg har læst lidt op på det, og fundet frem til to mulige udveje. www.kannel.org, et linux program jeg vil mene burde kunne klare opgaven, har dog ikke testet det endnu. Eller Data Doctor's Mobile text messaging software (http://www.undelete.in/undelete-in/mobile-text-messaging.asp), et lignende program, bare til Windows, og ikke gratis.

Men er der nogen af jer der ved om det kan lade sig gøre så let? Jeg troede man skulle betale en netværksudbyder på et eller andet tidspunkt (TDC, Telenor, 3..etc..). Men hvordan fungerer jeres gateways? Når jeg betaler 20øre for en SMS, skal i så betale 2øre til TDC for at den bliver sendt, eller er jeres eneste udgifter hardware, strøm og programmører?

Som I sikkert nok kan høre er det her SMS gateway ret nyt for mig, og jeg vil faktisk bare gerne smide en masse gratis reminders afsted til så mange folk som muligt, så alt info I kan give, sætter jeg stor pris på.

igen tak, Kristian

Find vej med en rutevejledning eller se landkort over de danske byer.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 12:00

Hej Kristian,

Det du skal tænke på er, at det jo ikke er et simpelt system - det skal jo helst automatiseres, således alle processer bliver udført uden du rører en finger.

Jeg vil helt klart anbefale dig at få udviklet dit eget system, derved er du heller ikke bundet af én bestemt SMS gateway udbyder.

Nu kender jeg ikke så meget til COOLSMS.dk, så jeg kan ikke sige om de er med på din idé eller ej. Det eneste jeg kan sige er, at der skal kodes en helt del bagved COOLSMS.dk's system før dit setup vil kunne fungere.

Jeg vil mene, at det er total overkill at begynde at udvikle sin egen gateway - hvorfor ikke bare benytte det arbejde, som vi har udført?

Hvordan kender du vores prisstruktur? - vores priser er ikke vist på vores hjemmeside. Du skal være mere end velkommen til at ringe til os på (+45) 88 33 66 99, således vi kan strikke en løsning sammen, som kan dække dine ønsker og behov.

Vedr. SMS priser - størsteparten af SMS prisen ved overtakseringer tages af operatørerne.

God dag!

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 12:00

Hej Kristian

En SMS-gateway er den eneste rigtige løsning for dig. Når du kigger på CoolSMS.dk er det vores site til private. Da den løsning du forespørger vil være at betragte som en business løsning skal du kigge på vores site til Business. www.CoolSMSBusiness.dk

Hvis du skal ud og have din egen gateway vil prisen nok være lidt anderledes end de 200,- vi ville opkræve dig pr måned og din volume ville ikke være interessant nok for udbyderne til at give dig den rigtige pris. Hvis du f.eks. kontakter TDC for sådan en løsning, vil jeg skyde på din pris pr SMS vil ligge på ca. 50 øre pr. stk og 2-4.000,- pr måned i licens.

Grunden til vi kan gøre det så billigt for dig er at vi igennem 11 år nu har opbygget en volume der gør at vi kan komme ned og sælge SMS'en til dig til 25 øre pr. stk og da vi har flere udbydere, vil du helle ikke opleve nedetid hos os, da vi blot skifter til en anden udbyder hvis der er problemer.

Du er meget velkommen til at ringe til mig for et mere uddybende svar.

Med venlig hilsen

Mikkel Overgaard
Salgschef
CoolSMS A/S
+45 4240 1272

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)