Hej aminoer!
Jeg har fået en ide, ligesom alle andre. Og ligesom alle andre, fortæller jeg ikke hvad ideen er, jeg laver i stedet en parallen ide, til at stille mit spørgsmål ud fra.
Hvis man forestiller sig at med en persons CPR-nummer kan finde personens tandlægetider på nettet, så går ideen ud på, at folk kan tilmelde sig en SMS service (på en hjemmeside) hvor de skal opgive et CPR-nummer, og et mobil-nummer, og så sørger vi (hjemmesideejerne) for at folk får en sms dagen før samtlige af deres tandlægebesøg fremover, lige indtil den dag de afmelder SMS servicen igen. Det hele handler bare om at tage tilgængelig gratis information på nettet, og sende det til folk som en lille reminder.
Jeg har vendt ideen med en kamerat, som har lidt mere erfaring end mig, og vi er lidt uenige på visse punkter.
1) Jeg ville lave SMS servicen gratis, for at få så mange tilmeldte som muligt, og lave indtjeningen på en lille reklame tekst i SMS'en. Han ville lave det en betalingservice, ligesom fartkontrol gør det. (i parallel ideen koster det dog ikke brugeren noget at 'glemme' sin tandlægetid, men i den rigtige ide koster det ca. 1.000kr hvis man glemmer det, så et par kroner for en reminder er ikke dyrt) Jeg kan bare bedre lide ideen af at få kunde basen så stor som muligt, og derved øge indtjeningen senere hen, da det bliver mere aktuelt for firmaer at reklamere i vores SMS. Men hvad synes I? (Det skal dog siges at vi begge tænker mere på at lære af projektet, end at tjene fed cash nu og her) 2) Må man overhoved sende SMS'er ud på den her måde? Skal man tilmelde sig et 1212-agtigt nummer, hvilket jo koster, eller kan man bruge en normal telefon med fri SMS? En normal telefon med fri SMS ville holde i opstartsfasen, for at få afprøvet ideen, men fik man en kundebase på ret meget mere end 1.000 der skulle have en SMS 2-3 gange om måneden, ville det ikke være ret idealt længere. Findes der noget lidt ligesom skype, hvor man kan sende SMS'er ud med et fast månedeligt beløb. Skype skal man jo betale pr. SMS. Vi ville lave en kalender hvor hver enkelt dag har et nummer, og hver kunde har et nummer. Hver ny dag kommer der så en liste op på din kalender som fortæller hvem der skal have en reminder i dag. Jo flere kunder, jo flere SMS'er. Så hvis nogen har et godt råd til en smart 'SMS maskine' ville det være en stor hjælp.
Håber i har lyst til at give lidt hjælp. På forhånd tak, Kristian |
Jeg har et lille fritidsprojekt, hvor jeg bruger stadel.dk SMS-gateway til at sende via:
Det virker fint, så længe du ikke skal kræve betaling for dine sms'er.
De er ikke blandt de billigste, til gengæld er det super nemt og hurtigt at komme i gang med - og ingen oprettelse eller abonnement. Kun pris pr. SMS - forudbetalt ligesom et taletidskort.
Og ellers prøv en gang Google på "SMS Gateway"
Ved brugerbetalte SMS'er skal I ikke regne med at se ret mange af pengene for SMS'erne selv - en del går til teleselskaberne, og en anden del går til SMS-gatewayen... og så er der kun en lille mundfuld tilbage til jer selv.
Alle teleselskaberne med fri sms har en begrænsning i deres abonnement på, at det ikke må bruges erhvervsmæssigt - til automatisk udsendelse eller lignende...