Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp os til vores første fase! At snakke med andre om det!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Vi er to unge studerende som har fået verdens bedste ide. Ideen er et program til computeren og mere kan vi ikke sige. Men hvad gør vi nu? Vi har skrevet alt ned hvad programmet skal kunne, hvordan det skal kunne rende rundt økonomisk, og en koncept plan i form at et billede.

Men hvad gør vi nu? Vi har ingen ordentlig startkapital. Og vi har ingen patent eller brugerbeskyttelse. Vi vil gerne fremlægge vores ide for mulige samarbejdspartnere. Men vi har ikke råd til at tage patent eller ligende.

Men så kom vi på den ide at gøre brug af en hemmelighedsaftale, men er der nogen der kan forklare hvordan vi skal bruge den og hvad den egentlig beskytter. Altså step by step mini guide

Og hvordan kan vi finde en mulig samarbejds partner til verdens bedste program til computeren.

Tusinde tak på forhånd!

Mvh Emil Jensen

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 33
Fra  Astcon Skrevet kl. 10:26

Prøv evt. at tale med Connect Danmark.

De tilbyder at give jer kvalificeret sparing på et såkaldt pre springboard.

http://www.connectdenmark.com

Freelance konsulent: Claus Lavdal

Speciale: Virksomheds start, Interim Management, projektledelse, coaching

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 10:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Gang på gang på gang kommer der indlæg som jeres, og i laver alle den samme fejl.

Fejl. 1:

I tror jeres produkt er så unikt at der aldrig er lavet noge der minder om det, og heller ikke kan hvis i kommer først eller har et patent.

Fejl. 2:

I tror jeres ide vil være værdiløs hvis nogen stjæler den.

Fejl.3 :

I tror i beskytter jeres success ved at være hemmelige.

Rettelse til fejl 1:

Glem ALT om at være den eneste i verden der har det produkt i er kommet frem til. Uanset hvor unikt det er, så er jeg næsten sikker på der findes noget derude som minder VIRKELIG meget om det hvis det ikke allerede findes. Hvis der ikke gør så vil det helt sikker komme hvis det viser sig at jeres er en succes. Dette kan ikke beskyttes med en patent. Glem det, og forstå der altid vil være en konkurrence, og forstå at det er en god ting.

Rettelse til fejl 2:

I tænker lige nu at i SKAL være først, og at i ikke kan få success hvis nogen stjæler den. Sagen er den at i sikkert vil kunne lave en meget bedre forretning hvis der kommer lidt konkurrence. Det giver produktivitet, og øger jeres kreative tankegang for at blive nummer 1. Konkurrence er godt, ellers bliver man fed og doven. Desuden hjælper komkurrenter med at gøre jeres produkt kendt.

Rettelse til fejl 3:

At være så hemmelighedsfuld som i er nu skader kun jer selv og jeres projekt. Det holder simpelthen ikke. Jeg vil råde jer til at lave en grundig beskrivelse af selve produktet, samt hvilke overvejelser i har gjort jer. Skriv lidt om økonomien i det samt muligheden for salg mm. Lav et setup og smide det på amino så hele verden kan se det. Dette vil gøre flere RIGTIG gode ting for jer. Til at starte med vil i få noget seriøs sparring, hvem ved måske er jeres ide slet ikke så god som i tror, og så er det godt at få det slået på plads tidligt. Hvis den er god vil i få ros og mere mod til at fortsætte og kæmpe, for uanset hvor god ideen er vil det være en hård kamp. Ud over dette vil i måske komme i kontakt med folk der gerne vil hjælpe jer, enten i form af penge eller måske som partner.

Jeg kender personligt flere personer der på amino har fået hentet rigtig mange penge til projekter. De gjorde alle som jeg har beskrevet her, og ingen af dem fik deres ide stjålet, til gengæld fik de penge og gode råd til at gøre deres ide til virkeliged.

Jeg har dog også set folk blive sablet ned på ideer der ikke holdt, og kritiken holder som regelt vand. Modtager i kritik så tag den til jer og lyt istedet for at være stædige og fortsætte i det forkerte spor.

I kan eventuelt lytte til Thorborgs talkshow

Han giver jer også et spark i røven. og fortæller jer lidt om hvordan konkurrenter er det bedste i har.

Personligt vil jeg gerne høre mere om jeres produkt da jeg gerne smider penge i program udvikling hvis jeg kan se fremtiden i det.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:05

Yes - den er til dig Von Münchhausen - og tag god timod rådene, drenge. Amino vrimler med hjælpsomme og dygtige mennesker.

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:18

Emil 8600:

Hej Amino!

Vi er to unge studerende som har fået verdens bedste ide. Ideen er et program til computeren og mere kan vi ikke sige. Men hvad gør vi nu? Vi har skrevet alt ned hvad programmet skal kunne, hvordan det skal kunne rende rundt økonomisk, og en koncept plan i form at et billede.

Men hvad gør vi nu? Vi har ingen ordentlig startkapital. Og vi har ingen patent eller brugerbeskyttelse. Vi vil gerne fremlægge vores ide for mulige samarbejdspartnere. Men vi har ikke råd til at tage patent eller ligende.

Men så kom vi på den ide at gøre brug af en hemmelighedsaftale, men er der nogen der kan forklare hvordan vi skal bruge den og hvad den egentlig beskytter. Altså step by step mini guide

Og hvordan kan vi finde en mulig samarbejds partner til verdens bedste program til computeren.

Tusinde tak på forhånd!

Mvh Emil Jensen

Der er oftest forskellige meninger omkring tingene. I kan få afklaret jeres udfordringer ved at kontakte:

http://www.dtu-innovation.dk/

God vind - og jeg håber for jer at det er noget revolutionerende I har lavet Smile

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:43

Jeg vil lige nævne at så snart man har offentliggjort sin idé på et forum som Amino, så er det ikke længere muligt at få patent på det. Der er mange produkter som ikke kan blive til et success for et mindre virksomhed med mindre der er en form for beskyttelse. Der er også mange mulige partner som ikke vil arbejde med en idé med mindre der er en ordentlig beskyttelse på det. Jeg kender ikke jeres konkret idé, så jeg ved ikke hvis det er tilfældet for jeres produkt, men det er noget at tænke om.

Jeg vil anbefale at I kontakter en ehvervsrådgiver for at komme videre. Der er mange ehrvervsrådgiver som giver gratis rådgivning i starten af et projekt. Prøve at kontakte for eksempel www.ehrverv.net. De kan hjælpe med udformning af en business plan. Når I kommer videre kan de også hjælpe med at rejse kapital.

Mvh,

Marc

European Patent Attorney og Partner hos Guardian IPC.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)