Gang på gang på gang kommer der indlæg som jeres, og i laver alle den samme fejl.
Fejl. 1:
I tror jeres produkt er så unikt at der aldrig er lavet noge der minder om det, og heller ikke kan hvis i kommer først eller har et patent.
Fejl. 2:
I tror jeres ide vil være værdiløs hvis nogen stjæler den.
Fejl.3 :
I tror i beskytter jeres success ved at være hemmelige.
Rettelse til fejl 1:
Glem ALT om at være den eneste i verden der har det produkt i er kommet frem til. Uanset hvor unikt det er, så er jeg næsten sikker på der findes noget derude som minder VIRKELIG meget om det hvis det ikke allerede findes. Hvis der ikke gør så vil det helt sikker komme hvis det viser sig at jeres er en succes. Dette kan ikke beskyttes med en patent. Glem det, og forstå der altid vil være en konkurrence, og forstå at det er en god ting.
Rettelse til fejl 2:
I tænker lige nu at i SKAL være først, og at i ikke kan få success hvis nogen stjæler den. Sagen er den at i sikkert vil kunne lave en meget bedre forretning hvis der kommer lidt konkurrence. Det giver produktivitet, og øger jeres kreative tankegang for at blive nummer 1. Konkurrence er godt, ellers bliver man fed og doven. Desuden hjælper komkurrenter med at gøre jeres produkt kendt.
Rettelse til fejl 3:
At være så hemmelighedsfuld som i er nu skader kun jer selv og jeres projekt. Det holder simpelthen ikke. Jeg vil råde jer til at lave en grundig beskrivelse af selve produktet, samt hvilke overvejelser i har gjort jer. Skriv lidt om økonomien i det samt muligheden for salg mm. Lav et setup og smide det på amino så hele verden kan se det. Dette vil gøre flere RIGTIG gode ting for jer. Til at starte med vil i få noget seriøs sparring, hvem ved måske er jeres ide slet ikke så god som i tror, og så er det godt at få det slået på plads tidligt. Hvis den er god vil i få ros og mere mod til at fortsætte og kæmpe, for uanset hvor god ideen er vil det være en hård kamp. Ud over dette vil i måske komme i kontakt med folk der gerne vil hjælpe jer, enten i form af penge eller måske som partner.
Jeg kender personligt flere personer der på amino har fået hentet rigtig mange penge til projekter. De gjorde alle som jeg har beskrevet her, og ingen af dem fik deres ide stjålet, til gengæld fik de penge og gode råd til at gøre deres ide til virkeliged.
Jeg har dog også set folk blive sablet ned på ideer der ikke holdt, og kritiken holder som regelt vand. Modtager i kritik så tag den til jer og lyt istedet for at være stædige og fortsætte i det forkerte spor.
I kan eventuelt lytte til Thorborgs talkshow
Han giver jer også et spark i røven. og fortæller jer lidt om hvordan konkurrenter er det bedste i har.
Personligt vil jeg gerne høre mere om jeres produkt da jeg gerne smider penge i program udvikling hvis jeg kan se fremtiden i det.