Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

telefon og internet og retten til fradrag til disse i personligt eget virksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter længere tids tilløb fik jeg endeligt i 2009 gang i mit lille bogføringsfirma ved siden af mit lønnede arbejde. Jeg har i gennemsnit i 2009 været lønansat 3 dage om ugen mens de 2 andre dage har været fakturer bare dage via mit firma. Hovedsageligt hos kunden, men dog også lidt hjemmefra.

Jeg har pt. ikke et decideret firma kontor i hjemmet, men mere et "alment" kontor til diverse opgaver.

Nu går spørgsmålet på hvad kan jeg trække fra af telefon og internet udgifter?

• Jeg har:
  • Fast net telefon
  • Bredbåndsabb.
  • Mobil telefonabb.
  • Samt min kone har en mobil abb.

Kan jeg trække udgifterne til alle disse abonnementer fra og så lade mig beskatte af 3000 i fri telefon.

Og hvad med momsen, kan den trækkes fra når den ikke er stillet til virksomheden? Og skal det være forholdsmæssigt?

Her i 2010 får vi TDC home trio med telefoni/bredbånd/Tv i et - kan jeg trække det 100% fra i virksomheden? Og så er vi jo gået ind i året med multimedieskatten - gør det nogen forskel?

Jeg påtænker at få ændret således at det bliver virksomheden der står som modtager både på TDC hometrio delen og mobil abb.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh

Flemming Bach

Bachs Bogføring

Alle sammen er stillet til mig privat og ikke til mit firma. Kan jeg stadig trække dem alle fra skattemæssigt o

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47

Hej Flemming

For indkomståret 2009 vil jeg mene, at du kun skal beskattes af værdi af fri telefon med kr. 3.000,00 excl. moms. Vedr. konens mobilabonnement gives der ikke fradrag, med mindre hun deltager i virksomheden. Den privat andel af telefon overstiger så stadig ikke kr. 3.000,00.

For indkomståret 2010 er der jo ændrede regler, idet Multimediebeskatningen nu er den gældende regel. TV-licens er kun i meget sjældne tilfælde fradragsberettigede, og slet ikke, hvis virksomheden drives fra privatboligen. Ved TDC HomeTrio må du finde en fordelingsnøgle, og "pille" TV-andelen ud, hvorefter resten kan omfattes af reglerne for multimediebeskatningen, dog stadig samme regel for konens mobil.

Håber dette giver mening.

Med venlig hilsen

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 10:26

Tak for hurtigt svar.

Humlen i problemstilling vedr. 2009 går i bund og grund ud på om jeg har ret til fradrag i virksomheden for mit mobil abonnement og vore fast net samt internet opkobling når det ikke er faktureret til virksomheden men til mig privat. Og så lade mig beskatte af kr. 3.000. Og hvad med momsen?

Nu er det ikke fordi at jeg vil opnå at "snyde" skat - men der er jo heller ingen grund til at "snyde" sig selv :o).

tak for hjælpen.

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

Hej igen

Da der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, så ville jeg give fuldt fradrag både skattemæssigt og momsmæssigt, uagtet det er privat navn, der står på opkrlvningerne. Det er trods alt også et spørgsmål om at få det mest optimale for sine abonnementskroner. Så ingen problemer her Big Smile

Ved den private andel skal du huske at medrenge/modregne moms kr. 750,00.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)