I hånden sidder jeg med en stak hvide plastre på hvilke jeg gerne vil have trykt et lille firma-logo. Kan nogen her referere til en trykker med mulighed for at trykke på så små overflader?
Overflade: Et textil ved navn "PES" Størrelse: 6x10 cm Oplag: 50, 200, 500 Farver: 2
PES = PolyEtherSulphone. Et fleksibelt PVC-baseret vandskyende materiale.
Det er generelt svært at trykke på da det ikke kan spændes ud eller på anden måde fixeres. Den trykmetode som jeg kan komme i tanke om vil kunne fungere er noget serigrafisk eller måske noget i retning af tampontryk.
Men for at få det til at binde på overfladen skal der bruges noget halvkrast kemi - hvilket nok absolut ikke vil være synderligt smart på et plaster som efterfølgende skal sidde på et sår. Et andet problem er det lille oplag. Med de nævnte trykmetoder vil stykprisen blive urealistisk høj.
Normalt når man laver plastre med f.eks. Anders And eller lignende på, så er trykket sket på materialet inden det er bearbejdet og bliver til et plaster. Derfor er det heller ikke noget som man ser så meget af, da det oftest (altid?) er producenterne selv som laver disse.
Det var noget andet, hvis det var selve emballagen du skulle have trykt på - så havde det været en anden sag hvor man ikke behøvede at skulle tage højde for det kliniske aspekt.
Jesper, det var også den konklusion jeg nåede til idag. Desværre.
Har haft mange trykkere, printere og grafikere i tale igår og idag.
Tror konklusionen netop bliver at det må være tryk på emballagen. Vil prøve at finde nogen som allerede har lavet en udstandsning i den størrelse jeg skal bruge og se om ikke jeg må bruge en gammel form.