Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server monitoringssoftware

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:45

Frederik - DirectHost:

Er der en god måde at koble flere Nagios servere sammen, så de viser de samme data?

http://nagios.sourceforge.net/docs/2_0/redundancy.html

Nagios er rigtigt nemt at tilpasse, og det er muligt at ændre på næsten alt ...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:45

Frederik - DirectHost:

Er der en god måde at koble flere Nagios servere sammen, så de viser de samme data?
- Må hellere være ærlig og sige jeg ikke selv har undersøgt det endnu.

Mht. redundans så ville det mest optimale jo være mindst 2x af alt, men det tror jeg vidst hurtigt vi kan blive enige om bliver en dyr affære Wink

Du kan læse en hulens masse om Nagios i deres dokumentation, den finder du på hjemmesiden nagios.org

Jeg vil dog "advare" dig om at nagios godt kan blive en smule langhåret når du kommer ud i de mere avancerede features såsom eskaleringsprocedurer ved alarmer, redundans og failover på overvågningen :)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:50

Martin van de Belt:

Anders Christensen:

Det må da give lidt udfordringer hvis du kun har en overvågningsserver og den mister forbindelsen til omverdenen?

Så er det direkte monteret gsm-modem, f.eks. et Siemens MC/TC35i efter min opfattelse en bedre løsning (vi bruger de omtalte modems)

Den ene overvågningsserver kan fint stå sammen med det den skal overvåge så længe den også snakker "ud i verden", men den anden er hensigtsmæssig at have et andet sted Wink

Tjah, men hvem siger at der kun er en server ? :) Forbindelsen til modemmet kan du også miste, ligesom du er afhængig af telefonmasterne. Den ideelle løsning ville selvfølgelig være en kombination af alt.

Jeg tror hurtigt vi kan blive enige om at det optimale vil være at overvågningsserveren er trådløst forbindet direkte til hjernestammen i hovedet på den tekniker der har vagten Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 20:35

Anders Christensen:

Jeg tror hurtigt vi kan blive enige om at det optimale vil være at overvågningsserveren er trådløst forbindet direkte til hjernestammen i hovedet på den tekniker der har vagten Smile

Vi kan blive enige om at man kan så dybt ned i redundancy/sikkerhed/overvågning, som man selv ønsker det.

Det gælder om at finde et punkt hvor du kan blive enig med dig selv (og dine klienter!) om, hvilke risici du ønsker at undgå og hvilke du kan acceptere at løbe.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 20:37

paessler.com, laver også et udmærket stykke software, eller smokeping er også lige til. Smokeping er meget simpelt,

/Tue

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 20:49

Anders Christensen:

Jeg vil dog "advare" dig om at nagios godt kan blive en smule langhåret når du kommer ud i de mere avancerede features såsom eskaleringsprocedurer ved alarmer, redundans og failover på overvågningen :)

Det går nok - man skal jo lære det på et tidspunkt, så hvorfor ikke nu Smile

Lyder ellers som om det er det helt rigtige jeg har fået fat i mht. Nagios, og er da også så småt igang med at sætte en lille testserver op herhjemme for at se hvordan det kører Smile

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)