Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan sådan en hjemmeside-ide udformes?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg nødt til at smide min ide herind, da den nærmest har spøgt i mit baghovede siden sidste sommer.

Den udsprang af at jeg uretmæssigt blev smidt på gaden af en privat udlejer, som besluttede sig for at ville bruge sin ejendom selv.
Nu havde jeg en stærk sag, og var derfor ikke tvunget til at flytte. Beslutningen var min egen da jeg alligevel følte tiden var inde til at flytte sammen med min kæreste.

Men... Hvor tit har man ikke hørt om lejere som kan fortælle den ene mere horrible historie efter den anden?
Og så er der alle de andre historier man ikke hører.
Jeg er overbevist om at der er rigtig mange boligforhold i DK som ikke tåler at se dagens lys.

Min ide opstod i vrede, da jeg havde en voldsom lyst til at kunne advare andre potentielle lejere mod denne mand, hvis han i fremtiden skulle få lyst til at udleje sin matrikel igen.
Nu skal det ikke lyde som om jeg er hævngærrig og nyder at hænge mennesker ud på nettet. For det er på ingen måde tilfældet. Og jeg er selvfølgelig også klar over at en hjemmeside hvor man hænger personer ud, ikke vil overleve ret længe. Og godt for det. Men...

amino får et firma gerne med grovfilen hvis de ikke opfører sig ordenligt/leverer en ordenlig service mm.
Og hvis man nu vurderer en udlejer på en hjemmeside med fakta som man evt. senere kan dokumentere (hvis det skulle blive nødvendigt), uden at man vurderer ham som privatperson, står sagen så anderledes?

Jeg er klar over at der skal holdes skarpt øje med alle indlæg fra besøgene, så indlæg af personlig karakter kan blive slettet øjeblikkeligt.

• Men tror I på at der er brug for sådan en side hvor lejere kan dele oplysninger og erfaringer?
  • Vil sådan en side være gavnlig for boligmarkedet, da udlejere vil vide at deres boligforhold bliver offentlige?
  • Bør den kræve brugerregistrering?
  • Hvilken disclaimer bør siden have ift. besøgene og brugere?
  • Er det en ide at lave et "troværdighedsbarometer" på et indlæg, som viser højere troværdighed hvis indlæggets påstande er blevet dokumenteret over for webmaster?

Eller er dette her et skib man før har søsat og som sank i havet? :)

Jeg håber I kan følge min ide og vil besvare på nogle af spørgsmålene.

Bidrag evt. med flere ideer. Kan godt forestille mig at jeg vil bruge en samarbejdspartner hvis der er potentiale.

Vh

Dennis

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:39

Hej Denras,

idéer der er opstået i raseri er ofte ikke de bedste - tro mig, jeg har selv fået mange ;o)

Jeg bryder mig generelt ikke om sider hvor man kan hænge folk ud - for de fleste sager har to sider. Jeg havde selv engang en helt urimelig udlejer og var så rasende på ham at jeg var parat til at svine ham godt og grundigt til. Men jeg har også selv været udlejer, og jeg må indrømme at det heller ikke er alle lejere, der er lige eksemplariske. Til gengæld kan de være ret svære at slippe af med ;o)

Med hensyn til føromtalte bolighaj, så valgte vi at bruge de "rigtige" kanaler - vi gik til LLO, fik en advokat, slæbte ham i retten og vandt sagen. STOR TILFREDSSTILLELSE!

Det kan være rart med et sted at lukke sin galde ud - men jeg tvivler på om det vil være af den helt store saglige værdi. Man risikerer at komme til at hænge nogen ud bare fordi en lejer er blevet gal i skralden over at han/hun ikke må holde slanger, spille trommer om natten eller dyrke hash på bagtrappen. Generelt mener jeg at lejere er temmelig godt sikret i Danmark og hvis man har en rimelig sag, så kan man også komme igennem med den via de traditionelle kanaler.

Men det er blot mine erfaringer - og der er sikkert mange andre, der hellere end gerne vil dele deres dårlige oplevelser med bolighajer.

Hilsen
Linda

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:40

Skal vi udlejere lave en side med personer som har løbet fra lejen og ikke har vedligeholdt lejekontrakten?

:)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 13:51

Linda Taanquist:

Hej Denras,

idéer der er opstået i raseri er ofte ikke de bedste - tro mig, jeg har selv fået mange ;o)

Jeg bryder mig generelt ikke om sider hvor man kan hænge folk ud - for de fleste sager har to sider. Jeg havde selv engang en helt urimelig udlejer og var så rasende på ham at jeg var parat til at svine ham godt og grundigt til. Men jeg har også selv været udlejer, og jeg må indrømme at det heller ikke er alle lejere, der er lige eksemplariske. Til gengæld kan de være ret svære at slippe af med ;o)

Med hensyn til føromtalte bolighaj, så valgte vi at bruge de "rigtige" kanaler - vi gik til LLO, fik en advokat, slæbte ham i retten og vandt sagen. STOR TILFREDSSTILLELSE!

Det kan være rart med et sted at lukke sin galde ud - men jeg tvivler på om det vil være af den helt store saglige værdi. Man risikerer at komme til at hænge nogen ud bare fordi en lejer er blevet gal i skralden over at han/hun ikke må holde slanger, spille trommer om natten eller dyrke hash på bagtrappen. Generelt mener jeg at lejere er temmelig godt sikret i Danmark og hvis man har en rimelig sag, så kan man også komme igennem dem via de traditionelle kanaler.

Men det er blot mine erfaringer - og der er sikkert mange andre, der hellere end gerne vil dele deres dårlige oplevelser med bolighajer.

Hilsen
Linda

Hej Linda.
Jeg er fuldstændig enig med dig, og jeg kunne heller aldrig drømme om at starte noget som helst op i raseri. Dertil er jeg alt for besindig. :)
Som bekendt fik jeg min ide sidste sommer, og hvis jeg endnu ikke er kommet ned på jorden, burde jeg tilmelde mig noget Anger Management.
Mit indlæg handler som sådan heller ikke om, hvad man som lejer gør i de forskellige tilfælde. Men jeg er blot forretningsmand og sidder og tænker nøgternt på behovet og om der er et marked for sådan en side, og om den kan tiltrække mange besøgene/brugere, og stadig fungere på en lødig og anstændig måde.
Dertil kan siden jo også fungere som en hjælp til lejere der står i problemer, hvor de kan søge råd og vejledning?
For som jeg også skrev, så er formålet IKKE at hænge privatpersoner ud.
Men en udlejer er jo i virkeligheden en person der har et produkt som en kunde lejer og er meget afhængig af. Så det er kun rollen som udlejer der evt kan tages op til debat. :)

Vh

Dennis

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Skrevet kl. 13:55

Bautik:

Skal vi udlejere lave en side med personer som har løbet fra lejen og ikke har vedligeholdt lejekontrakten?

:)

Hej Bautik. Det var da en god ide egentlig? :)

Jeg tænker lidt på den side som en Netto ekspedient startede, som vidst nok hedder "haderkunder.dk"...
Så hvorfor egentlig ikke? Der er jo mange udlejere der også har en pose groteske eksempler som de passende kan dele med hinanden på en hjemmeside.
-Måske det også kan få lejere til at se sig selv fra udlejers vinkel?
Og så kan en udlejer der sidder og river håret ud af hovedet i frustration over sin lejer, jo se at han/hun sidder i samme båd som andre udlejere, og udveksle erfaringer?

Kom du bare igang. ;)

Vh

Dennis

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)