Nu er jeg nødt til at smide min ide herind, da den nærmest har spøgt i mit baghovede siden sidste sommer. Den udsprang af at jeg uretmæssigt blev smidt på gaden af en privat udlejer, som besluttede sig for at ville bruge sin ejendom selv. Men... Hvor tit har man ikke hørt om lejere som kan fortælle den ene mere horrible historie efter den anden? Min ide opstod i vrede, da jeg havde en voldsom lyst til at kunne advare andre potentielle lejere mod denne mand, hvis han i fremtiden skulle få lyst til at udleje sin matrikel igen. Jeg er klar over at der skal holdes skarpt øje med alle indlæg fra besøgene, så indlæg af personlig karakter kan blive slettet øjeblikkeligt.
Eller er dette her et skib man før har søsat og som sank i havet? :) Jeg håber I kan følge min ide og vil besvare på nogle af spørgsmålene. Vh Dennis
|
Hej Denras,
idéer der er opstået i raseri er ofte ikke de bedste - tro mig, jeg har selv fået mange ;o)
Jeg bryder mig generelt ikke om sider hvor man kan hænge folk ud - for de fleste sager har to sider. Jeg havde selv engang en helt urimelig udlejer og var så rasende på ham at jeg var parat til at svine ham godt og grundigt til. Men jeg har også selv været udlejer, og jeg må indrømme at det heller ikke er alle lejere, der er lige eksemplariske. Til gengæld kan de være ret svære at slippe af med ;o)
Med hensyn til føromtalte bolighaj, så valgte vi at bruge de "rigtige" kanaler - vi gik til LLO, fik en advokat, slæbte ham i retten og vandt sagen. STOR TILFREDSSTILLELSE!
Det kan være rart med et sted at lukke sin galde ud - men jeg tvivler på om det vil være af den helt store saglige værdi. Man risikerer at komme til at hænge nogen ud bare fordi en lejer er blevet gal i skralden over at han/hun ikke må holde slanger, spille trommer om natten eller dyrke hash på bagtrappen. Generelt mener jeg at lejere er temmelig godt sikret i Danmark og hvis man har en rimelig sag, så kan man også komme igennem med den via de traditionelle kanaler.
Men det er blot mine erfaringer - og der er sikkert mange andre, der hellere end gerne vil dele deres dårlige oplevelser med bolighajer.
Hilsen
Linda