Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Resultatopgørelse og balance

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme, Fisk. Har selv fået en del hjælp af Aminoer ved min egen opstart og også løbende, så det er fint, at man kan betale lidt tilbage....

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56

Hej

Jvf. skattelovgivningen er det kun specifikke brancher, som skal opgøre igangværende arbejder.

Det betyder i dit tilfælde, at det er en temperementssag, hvorvidt du vil opgøre og medtage igangværende arbejder i dit regnskab. Di kan således udeholde beløbet, især under henvisning til, at det kan/er en usikkerhed omkring beløbets senere fakturering og betaling.

Du kan også vælge, at afvente den senere fakturering og betaling, som bør komme for fristen for selvangivelsen.

Regnskabsmæssigt vil det dog under alle omstændigheder være mest korrekt at medtage igangværende arbejder. Men regnskabsmæssige og skattemæssige forhold er ikke altid ens.

Betragtningen omkring igangværende arbejder er netop, at der ved en årsafslutning kan opgøres et beløb, som i tilfælde af virksomheden lukker på samme tidspunkt, ville kunne faktureres. Så spørgsmålet her er reelt, om der er tale om igangværende arbejde. Det kan du så passende tage en vurdering af.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11

Når du skriver at jeg kan "vælge at afvente den senere fakturering og betaling, som bør komme for fristen for selvangivelsen."

Hvad betyder det? At det beløb skal med i den udvidet selvangivelse for 2009? Jeg troede et skatteår var fra d. 1/1 til d. 31/12, så de hændelser der sker efter d. 31/12 skal jo ikke medgå i 2009's selvangivelse men den for 2010 som først kommer i 2011.

Eller er jeg helt galt på den?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

fisk99:

Når du skriver at jeg kan "vælge at afvente den senere fakturering og betaling, som bør komme for fristen for selvangivelsen."

Hvad betyder det? At det beløb skal med i den udvidet selvangivelse for 2009? Jeg troede et skatteår var fra d. 1/1 til d. 31/12, så de hændelser der sker efter d. 31/12 skal jo ikke medgå i 2009's selvangivelse men den for 2010 som først kommer i 2011.

Eller er jeg helt galt på den?

Nej og ja!

Netop igangværende arbejder kan opgøres på grundlag af senere faktureringer inden selvangivelsesfristen, som er 1.7.2010. Herved får du også skabt sikkerhed for, at du ikke bliver beskattet af beløb, som du aldrig modtager.

Det er korrekt, at skatteåret er lig med kalenderåret, men der kan jo alt andet lige godt ske bevægelser og lignende i det efterfølgende år, som rent faktisk vedrører det "gl." år, eks. kreditorer, som har leveret varer i 2009, men først skriver faktura senere, eller som først skal betales i det nye år. De skal jo også medtages i regnskabet.

Skriv endelig igen, hvis jeg skal uddybe det WinkYes

Med venlig hilsen

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)