Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre navn og branche eller nyt firma?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et cvr nummer fra en webshop jeg havde der solgt laboratorieglas o.s.v. til privatkunder, men driver ikke aktivt virksomhed indenfor branchen mere - har et lille varelager med en værdi mellem 1000 og 3000 kroner.

Nu skal jeg muligvis snart til at lave noget freelance indenfor systemudvikling/programmering og hverken firmanavn eller branchekode er sigende så det er jo ikke holdbart i længden.

Hvad vil være mest hensigtsmæssigt? Nedlægge gammelt cvr og starte et nyt, eller ændre navn og branchekode?

Gerne nogle gode grunde for/imod...

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale at du ændrer firmanavn og branchekode, så er du fri for at fører to regnskaber, og modtage registreringspapirer, registreringsreklamer og alt mulig andet skrammel endnu en gang.

I tilfælde af at du har et interessentskab eller en enkeltmandvirksomhed, så driver du rent faktisk forretning i dit private navn, og så gør det ingen juridisk forskel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil anbefale, at du beholder dit nuværende CVR-nr. og ændrer navnet, hvilket kan gøres relativt enkelt på www.webreg.dk. Du kam muligvis samtidig ændre branchekoden eller i givet fald anmode SKAT om at gøre dette.

Ved at anskaffe et nyt CVR-nr. til et enkeltmandsfirma, vil SKAT formentlig rykke dig over månedsafregning af moms, hvilket er tilfældet ved flere CVR-nr. på enkeltmandsfirmaer med samme indehaver.

God vind med dit nye projekt.

Med venlig hilsen

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:
Ved at anskaffe et nyt CVR-nr. til et enkeltmandsfirma, vil SKAT formentlig rykke dig over månedsafregning af moms, hvilket er tilfældet ved flere CVR-nr. på enkeltmandsfirmaer med samme indehaver.

Det er kun få måneder siden den praksis ophørte. Ved delregistrering som vi reelt taler om her er der fremover stadigvæk mulighed for at opretholde kvartalsvis afregning.

Men enig - få ændret navnet og fortsæt under det gamle cvr-nr. Det vil alligevel forfølge dig fremover, da man normalt ikke bare kan få et nyt til et enkeltmandsfirma.

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - så hvis jeg lukker mit gamle firma og starter et nyt vil jeg få det samme cvr nummer? Eller vil jeg blive nægtet registrering af nyt firma?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Reg. Revisor TSP:
Ved at anskaffe et nyt CVR-nr. til et enkeltmandsfirma, vil SKAT formentlig rykke dig over månedsafregning af moms, hvilket er tilfældet ved flere CVR-nr. på enkeltmandsfirmaer med samme indehaver.

Det er kun få måneder siden den praksis ophørte. Ved delregistrering som vi reelt taler om her er der fremover stadigvæk mulighed for at opretholde kvartalsvis afregning.

Hej Henrik

Tak for korrektionen, det var en lille "forglemmelse" Yes

Og iøvrigt, ja du vil under alle omstændigheder får det samme CVR-nr. Har haft en kunde, som i mere end 6 år ikke havde haft virksomhed, da han registrerede sig igen, kom det gamle CVR-nr. tilbage.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)