|
Efter at have søgt i blinde i et stykke tid, beder jeg om jeres hjælp. Jeg vil gerne forhandle et produkt/produkter eller koncept, der er behov for i Skandinavien eller Nordeuropa. Men hvor får jeg den bedste inspiration? Der findes helt sikkert meget spændende produkter rundt om i verden, men jeg kan ikke rigtig finde noget unikt eller noget, der har succes i ex USA med ikke i DK endnu. I er meget velkomne til at liste hjemmesider, messer, produkter, kontaktpersoner etc. Den nærmere behovsanalyse laver jeg. På forhånd tak. Mvh Holger |
Hvilke brancher har din interesse, og hvordan ønsker du at forhandle varerne?
Som Agent? Du står for det opsøgende arbejde, og har kontakte med kunderne. Du får typisk en %- sats af den omsætning du skaber. Du lagerfører intet, men alt foregår på ordre. Dvs der er oftest lange leveringstider. Din fortjeneste er mindre, grundet de lave risiko forhold.
Som distributør/Agentur? Du får den eksklusive distribution i et afgrænset område, og køber produkterne på lager. Ud fra dit lager ekspedere du alle ordre der måtte komme ind. Du står ligeledes for det opsøgende arbejde, og har en væsentlig bedre profit. Dog har du en risiko, da du er lagerførende, men det kan både være en fordel og ulempe alt efter produktets succes rate!^
Uden at vide ovenstående kan det være svært at hjælpe dig. For dette er, det første et hvert firma vil spørge om, inden de går videre i processen!
Bliv gratis medlem