Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firmatelefon inden jeg er cvr. registreret?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er i fuld gang med at opstarte et enkeltmandsfirma, og har netop sendt cvr. formularen ind. og er derfor endnu ikke cvr registreret.

mit spørgsmål er så: hvis jeg allerede nu har behov for en firmatelefon, hvordan er reglerne så når jeg endnu ikke har mit cvr nummer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39

Hej Peter

Det ser jeg ikke noget problem i, hvis der kun er tale om den sidste telefonregning op til registreringen. Den har alt andet lige været anvendt til de indledende undersøgelser og kundekontakt eller lign.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:54

Reg. Revisor TSP:
Det ser jeg ikke noget problem i, hvis der kun er tale om den sidste telefonregning op til registreringen.

I princippet enig - men der kan snildt have ligget erhvervsvirksomhed i en længere periode forud før man nødvendig skal momsregistreres.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 15:08

ja men som sagt er det en nyopstartet virksomhed.

tænker mere om man stadig kan trække det fra?

kan jeg evt. oplyse mit cpr nr. istedet for cvr nr. da jeg jo har oplyst dette i formularen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17

Jeg er enig med Henrik om virksomhedens opstart.

Peter

Hvis du tænker på at anskaffe telefonen nu, så brug du bare cpr.nr., da der tale om et enkeltmandsfirma. Det kan ændres senere.

Med venlig hilse

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 15:20

super, tak for de hurtige svar.

vil hoppe ned og finde en telefon med det samme.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 18:51

lige en opdatering hvis andre skulle stille same spørgsmål senere hen.

man kan uden problemer oprette et nyt abonnement, men som privat kunde, og man kan så senere hen lade det blive erhverv.

dog kan det ikke svare sig økonomisk da der er en del fordele ved at starte med erhverv. blandet andet er telefonen i sig selv meget billigere. og så er den første måned også meget billigere.

så jeg har derfor valgt at vente med firmatelefon til jeg har modtaget mit cvr nr.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)