Hej Alle. Jeg driver i øjeblikket en lille enkeltmandsvirksomhed (ingen ansatte) hvor jeg på ca. halv tid udfører IT-konsulentarbejde for kunde A. Min kontrakt med kunde A slutter om ca. 4 - 6 mdr. Jeg skal nu til at underskrive en 2-årig kontrakt med kunde B. Jeg ønsker at fakturere kunde B gennem et ApS som jeg selv ejer 100%. Jeg har tilsagn fra banken om et personligt lån på 80.000 til opstart af ApS. Jeg er klar over at jeg kan omdanne mit enkeltmandsselskab til et ApS men jeg tror at der måske er en mere enkel måde i mit tilfælde. Her er min plan: 1. Jeg opretter et nyt Aps som indgår kontrakt med kunde B. Min enkeltmandsvirksomhed ejer (som det eneste) 2 computere, nypris 14.000, 2mdr gamle, samt noget software til 6500.- som er ca. 1,5 år gammelt. Jeg er klar over at jeg sikkert kommer til at betale noget afgift på de 2 computerer baseret på en vurderingspris når jeg lukker min enkeltmandsvirksomhed, men jeg kan vel sælge dem ind i Aps'et til samme vurderingspris... Jeg driver virksomheden hjemmefra og har ikke andre udgifter til driften end en mobiltelefon samt lidt strøm og internet. Virksomheden har heller ingen gæld/udeståender. Så spørgsmålet er blot: Er det en brugbar/god plan, eller der der noget som jeg ikke har tænkt på ? Det er vel fuld lovligt at drive enkeltmandsvirksomhed sideløbende med at man ejer et ApS og er ansat i dette ? Tak for eventuelle svar. Mvh
|
Hej Henning,
kan kun sige at det lyder som en fornuftig og ikke mindst brugbar plan. Der er ingen problemer med at drive de to virksomheder sideløbende, ligesom du også kan afslutte dit enkeltmandsfirma som angivet og i den forbindelse sælge udstyr over i ApS.
Held og lykke med fremtiden.
Henrik