Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlån i APS

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:
Endvidere vil der som tidligere nævnt blive problemer med kursfastsættelsen

Det er præcist her et almindeligt anfordringslån IKKE giver problemer, da der i kursgevinstloven ikke er hjemmel til beskatning af kursgevinster på Anfordringslån.

Jeg kan finde mange forretningsmæssige begrundelser for en rentesats på 0% - Om Jakob har en grund eller tanke melder historien intet om. Jeg ser ikke de samme problemer som du gør.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:31
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13

Henrik Krogh:

Jakob,

Prøv evt. at se af snit A.B.7.1.6 Rentefri eller lavt forrentede lån i Ligningsvejledningen

Henrik

Hej Henrik

Den link du henviser til vedrører alt andet lige kun personer, hvorfor jeg foreslår følgende link for selskaber http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=104391&vId=202317&search=rentefri¤lån

Denne får så i realiteten mig til at erkende, at der kan forekomme forhold, hvor et rentefrit lån mellem uafhængige parter kan ydes. Dog, som det fremgår af linket, så er det praksis, at der er en eller anden form for interessefællesskab, når der ydes lån på disse vilkår.

Derfor bør der i egen interesse klart opgøres, hvorfor og under hvilke forhold udlånet er sket på rentefri vilkår.

Med venlig hilsen

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 10:26

Jamen så skal I da have lidt flere informationer at arbejde med; det drejer sig om to situationer hvor jeg ønsker at yde kortvarige rentefrie lån.

Den ene situation er et familiemedlem (ikke samlever) med en personlig ejet virksomhed der vil undgå udgifterne til en kassekredit. Men som jeg kan læse det er det ikke en gangbar løsning da der er tale om et familiemedlem, rentefrit eller ej.

Den anden situation er som ovenstående, dog med en samarbejdspartner istedet for et familiemedlem. Og som jeg læser det skulle dette være en gangbar løsning.

Er ovenstående nogenlunde korrekt opfattet?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)