Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering som dropshipper.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et par spøgsmål angående regler for dropshipping som jeg håber i vil være behjælpelige med at løse.

Det gælder følgende scenarie:

Jeg får sat en basis hjemmeside til rådighed af en dropshipper. Min "opgave" er så at promovere siden, holde den frisk samt tilpasse priser. Siden har et paypal betalingsmodul opsat i dropshipperens navn så kundens penge ryger direkte til dem. En gang i måneden får jeg så udbetalt differencen mellem mine priser og dropshipperens priser.

Spørgsmålet er så, hvornår gælder de ca. 50000kr der må omsættes for før man skal moms registreres? Når kunderne har købt og betalt for 50000kr eller når jeg har fået udbetalt 50000kr?

Jeg er kommet i tvivl, da jeg fik at vide af en revisor i løs snak på et tidspunkt, at de penge der går mellem kunden og dropshipperen reelt intet har med mig at gøre. Jeg fungerer nærmest som en provisionslønnet sælger. Hvorimod det havde set anderledes ud hvis jeg havde taget imod pengene og derefter betalt dropshipperen.

På forhånd tak for hjælpen

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 01:50

StefanK:

Jeg får sat en basis hjemmeside til rådighed af en dropshipper. Min "opgave" er så at promovere siden, holde den frisk samt tilpasse priser. Siden har et paypal betalingsmodul opsat i dropshipperens navn så kundens penge ryger direkte til dem. En gang i måneden får jeg så udbetalt differencen mellem mine priser og dropshipperens priser.

umiddelbart vil jeg også mene forretningen sker til din Dropshipping mand... da pengestrømmen går mellem kunden og DS-manden,,, hvad med garanti mm. Hvem skal besvare de spørgsmål mm...

Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 02:09

Nu fik jeg det vidst til at lyde som noget fremtidigt, det var egentlig ikke meningen. Siden har kørt i et stykke tid og princippet virker ganske glimrende.

Hvis der er reklamationer eller vareombytning kontakter kunden mig og vi aftaler så hvad der skal ske. Men varen tilbage sendes altid direkte tilbage til Dropshipperen og det er dem der hæfter for fejl og mangler. Jeg er også i denne forbindelse mellemmand.

Dit spørgsmål gjorde mig dog bevidst om at dette skal præciseres nøje i mine handelsbetingelser på hjemmesiden.

Fra Næstved
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 05:24

Been through this with QXL and got them to ban illegal drop shipping by a competitor.

Drop shipping is illegal in the EU if the shipment comes from outside the EU (and maybe from within as well--haven't checked on that.)

You can't import directly from outside the EU to customers within the EU because when you sell to a customer within the EU, the EU duty and fees must already be paid--it is illegal for something to be sent directly to them which may be subject to EU duty.

Items from China, for example, are subject to 12% EU import duty, 25% import moms, and 155 DKK import fee, so individual purchases and quickly become more costly than if purchased in Denmark.

Fra Næstved
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 05:46

http://politiken.dk/tjek/digitalt/article651646.ece

"Stadig flere internetkunder får uventede toldregninger, når butikker, der officielt ligger i EU, sender deres produkter fra billigere lande som Kina.

Men det er ulovligt, understreger EU-Kommissionen. Det skriver metroXpress."

Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 08:18

Hej

Tak for svarene. Jeg har haft fat i told og skat og har fået afklaret af det kun er pengene der udbetales til mig i den givne situation der er betydende for om de. ca. 50000 der er toldgrænsen nåes.

Og mine varer sendes fra DK/UK så ovenstående er ikke relevant.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)