Gør man det under oprettelsen, og i så fald, kan vi ændre det?.
Det ville have været en god ide at få det fastlagt i forbindelse med stiftelsen. Brug evt. den kontrakt som der henvises til ovenfor og få det hurtigst muligt på plads.
Okay, jeg sidder lige nu og kigger i den. - det kan godt være jeg er lidt blind.. - Men hvor slår man præcis fast, hvem der ejer hvor mange procenter. - Jeg ved godt det med personlig hæftelse.. - men der er ikke så mange penge, for ikke at sige - ingen på spil.. ikke anden end mine 500 timers udvikling..
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Det kunne eksempelvis skrives i § 4 - hvor der nævnes hvad der er indskudt. Præciser hvad I hver for sig forpligter jer til. Eksempelvis Simon 500 udviklingtimer og John Doe 500 timer
Så kan I i § 6 skrive hvorledes overskud skal fordeles mellem jer. Den brøk er vigtig at få slået fast - for det er den som del som I hver for sig skal føre på jeres selvangivelse når den tid kommer.
Okay. jeg tænkte sådan lidt med hvem der ejer hvor mange procent af virksomheden.. osv. - det skriver man måske ikke på den måde..
Eller er det i afsnit 4.. du skriver 90% til X og 10 % til Y.. - hvis ja?,.. hvordan kan det så skrives.. - er jo ikke helt inde i det her advokat sprog.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau