Hvad er meget besøgt hjemmeside for dig ?
Er det ikke bedre at gå i op hvad en hjemmesside kan konvertere af penge ?
min side f.eks. Ligger på første pladsen og 2 plads på ekstrem mange ord f.eks. striptease vidste du skulle købe adwords svaret til min placering på google skulle du af med over 5000 kr. per måneden , så en siden som min vil koste over 100.000 kr. vidste du vil have denne side f.eks.
Du skal derved gå ud beregne hvad kan denne hjemmeside kan konvertere af pengene , hvad koster denne placering mv.
Hvad der er brugt af markedsføring omkostninger , der bidrager til positive konvertering skal man også bruge når man prisligger en hjemmeside
Hej Mikael, siger du at du bruger 5000kr om måneden på adwords for din adwordsplacering? eller prøver du at fastsætte en pris på din side ved at sammenligne adwordsplaceringer med organiske placeringer?
kan ikke helt se hvordan du regner dig frem til at din side skal koste 100.000kr!!? fastsætter du det ud fra dine besøgstal i forhold til hvordan du får trafik
fra dine henholdsvis 1. og 2. plads placeringer?
hvis du sælger din side må det jo være som forretning som helhed og der ville man da prissætte ud fra ca. 30-45% af den årlige omsætning, så du
ville skulle generere ca. 300.000 om året fra din hjemmeside. Da du er forretningen ville der ikke være nogen omsætning hvis du solgte den, så siden som forretning ville vel have en værdi af ca. ? ja, det det koster at lave en tilsvarende ca. 1000kr og så ca. 5000-10.000kr for samme ca. 4800 backlinks med de samme søgeord.
så jeg kunne lave den samme side for ca. 6-16.000kr! må indrømme jeg kan ikke helt lure hvordan du kan få din side til at skulle kunne koste 100.000!
men er da interesseret i at høre dit svar :-) all the best