Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website i frames og SEO

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har overtaget en virksomhed med tilhørende website. Sitet skal laves om, men jeg er nødt til at leve med det i en periode.Problemet er, at det er opbygget i frames, og når man finder undersiderne i eks. Google, loader den så siden udenom framesettet.

Kan man indsætte noget kode således, at siden bliver loadet i framesettet, eller vil søgemaskinerne opfatte dette negativt?

Mvh

Claus

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 14:30
Prøv evt. at kigge her:

http://www.quirksmode.org/js/framecustom.html

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 14:35
Hej Morten,

Det rækker mine tekniske evner så ikke lige til at gennemskue...

Har du nogen mulighed for at fortælle hvilken del af scriptet jeg skal bruge, og hvor det skal indsættes?

Mvh

Claus

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 14:52
Jeg arbejdede indtil fornyligt med et website hvor frames blev brugt kraftigt, hver gang en af siderne blev fundet via søgemaskinerne og denne side blev loadet, hentede denne side hele framesettet, den oprindelige side blev reloadet så den var indeholdt i framesettet. Google og Live kunne indeksere dette indhold uden problemer. Man kan diskutere om en bedre placeringe havde været mulig uden frames, men frames åbner også op for nogle "uetiske" muligheder som du kan vælge at gøre brug af eller ej. Men du skal ikke være bange for om søgemaskinerne finder dit indhold fordi det er framet ind, det skal de nok, hvis du vil vide dig helt sikker, kan du smide nogle link ind til selve indholdet i nogle noframes tags i selve din default eller index fil i roden, og lave dine frame srs link absolutte i stedet for relative.
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 20:55
Hej CD

Jeg lavede engang et site som "skulle" være frames, og der satte jeg følgende kode ind:

I din indeks fil indsætter du følgende kode imellem <body></body>

<body>

dit site indhold her

<script>
var query = document.location.search.substring(1);
if(query.substring(0,3)==''if='')
 frame.location.replace(query.substring(3,query.length));
</script>
</body>

Og i de sider der åbner i iframen sætter du følgende tekst ind imellen <head></head>:

<head>
<script>
for(i=document.location.pathname.length-1; i>=0; i--)
if(!(document.location.pathname.substring(i,document.location.pathname.length-1).search(''/''))) break;
if(top.location == document.location.href)
top.location.replace(''http://''+document.location.host+document.location.pathname.substring(0,i)+''/index.html?if=''+document.location.pathname.substring(i+1,document.location.pathname.length));
</script>
</head>

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:02
Der er 10.000 gode grunde til at droppe frames og kun en, nej vent, INGEN gode grunde til at beholde dem :)
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)