Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der er dem der kan mærke krisen og så er der dem der IKKE kan :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:01

Ja det er meget godt ramt. Yes

Herhjemme gik f.eks Danske bank fra kurs 34 til kurs 140 , marts til august, så mulighederne er der hele tiden hvis man ellers lige tør ...  og rammer rigtigt......

Mvh

Jesper

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:46

Nu har jeg ikke læst artiklen, men kan næsten regne ud at det handler om kursstigninger.

Der er nogle vilde historier fra 30 `erne lige da depressionen stoppede , om folk der lavede gigantsummer på få dage. Men det har vi endnu til gode, vi skal først lige ramme bunden rigtigt, så skal vi lære hvad der gik galt og hvad vi vil og kan med den økonomiske fremtid ,og SÅ begynder de sunde penge igen at flyde. Men jo små solstrålehistorier er der stadig

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:49

Ps:

Du må ikke hænge mig op på det, men rekorden for en enkelt mands indtjeningbørsen indenfor 24 timer skulle vidst være ca 500 millioner dollars. Jeg kan ikke huske hans navn , en legendarisk investor som Anthony Robbins havde været konsulent for. Er også der igennem jeg hørte historien.

500 millioner dollars på èn dag. Så giver han taxaen hjem :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 17:52

Hørt! og lige en hotdog i den lokale pøllevogn

Kristian Ole Rørbye

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:58

Med rå løg ! :-)

Og det var Sir John Templeton .Filantrop, spirituelt engageret og med denne fine titel :

"Money magazine in 1999 called him "arguably the greatest global stock picker of the century”.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Templeton

Ps:

Han startede med at købe aktier for 15 $ og endte som milliardær i dollars. Meget godt gået :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:03

Hej Jimi

Det er såmend ikke mere end ca. 10 år siden at der kunne tjenes formuer på valutaer og renter.

F.eks gik Irske renter hele bananas og dag/dag renterne steg til ca. 40.000 %

I Sverige steg renterne "kun" til ca. 600% , så de som havde SEK kunne altså placere til 600% om dagen.

Det var dengang  " alle " de store firmaer legede med valutaspekulation, og der var mange sunde firmaer der røg i svinget på dette. ( de lå ikke lige den rigtige vej ).

Mvh

Jesper

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:25

Hej Jesper

Jeg er først begyndt at interessere mig for økonomi indenfor de sidste par år, så det vidste jeg ikke. Men det lyder lige en tand for sindssygt :-)

De historier jeg hørte om 30 `erne var dem , at du kunne købe dig ind på markedet ekstremt billigt og da det så vendte blev selv småfattige folk rige på kort tid.

Jeg kan også en anden " statistik" fra 30m `erne. Kan ikke huske den helt perfekt, så i må ikke hænge mig op på det. Men der er vidst noget med at 6-7 ud af USA`s 10 største firmaer blev startet under depressionen i 30 `erne  Coca Cola og McDonalds blandt andet.

Pointe ? En krise får de innovative helt frem i lyset og en ny tid kan begynde. Prøver blot at være lidt optimistisk :-)

Edit :

Kan nu se at McD startede i 1940 og Coca Cola i 1885. men om det så var under depressionen at Coca Cola virkelig slog igennem skal jeg lade være usagt

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:29

Du kan også tjekke ham her : nimkim.dk han leger også med noget der skulle give 50& igen på få dage.

Jeg er dog kritisk :-)

Mikkel

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:32

Ja - helt klart

en krise får lige "renset ud" - lidt hårdt, men giver plads til nye iværksættere og andre med mod - og pengepungen i orden.

Du ser det også i bla. boligmarked lige nu, hvor de som fik solgt ud tæt på toppen, er ved at være klar til at købe op igen.

Mennesker er jo flokdyr, og det er ofte når det ser værst ud, at man skal gå imod strømmen.

Nemt sagt - sværere gjort Smile

Mvh

Jesper

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)