Herhjemme gik f.eks Danske bank fra kurs 34 til kurs 140 , marts til august, så mulighederne er der hele tiden hvis man ellers lige tør ... og rammer rigtigt......
Nu har jeg ikke læst artiklen, men kan næsten regne ud at det handler om kursstigninger.
Der er nogle vilde historier fra 30 `erne lige da depressionen stoppede , om folk der lavede gigantsummer på få dage. Men det har vi endnu til gode, vi skal først lige ramme bunden rigtigt, så skal vi lære hvad der gik galt og hvad vi vil og kan med den økonomiske fremtid ,og SÅ begynder de sunde penge igen at flyde. Men jo små solstrålehistorier er der stadig
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Du må ikke hænge mig op på det, men rekorden for en enkelt mands indtjening på børsen indenfor 24 timer skulle vidst være ca 500 millioner dollars. Jeg kan ikke huske hans navn , en legendarisk investor som Anthony Robbins havde været konsulent for. Er også der igennem jeg hørte historien.
500 millioner dollars på èn dag. Så giver han taxaen hjem :-)
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Det er såmend ikke mere end ca. 10 år siden at der kunne tjenes formuer på valutaer og renter.
F.eks gik Irske renter hele bananas og dag/dag renterne steg til ca. 40.000 %
I Sverige steg renterne "kun" til ca. 600% , så de som havde SEK kunne altså placere til 600% om dagen.
Det var dengang " alle " de store firmaer legede med valutaspekulation, og der var mange sunde firmaer der røg i svinget på dette. ( de lå ikke lige den rigtige vej ).
Jeg er først begyndt at interessere mig for økonomi indenfor de sidste par år, så det vidste jeg ikke. Men det lyder lige en tand for sindssygt :-)
De historier jeg hørte om 30 `erne var dem , at du kunne købe dig ind på markedet ekstremt billigt og da det så vendte blev selv småfattige folk rige på kort tid.
Jeg kan også en anden " statistik" fra 30m `erne. Kan ikke huske den helt perfekt, så i må ikke hænge mig op på det. Men der er vidst noget med at 6-7 ud af USA`s 10 største firmaer blev startet under depressionen i 30 `erne Coca Cola og McDonalds blandt andet.
Pointe ? En krise får de innovative helt frem i lyset og en ny tid kan begynde. Prøver blot at være lidt optimistisk :-)
Edit :
Kan nu se at McD startede i 1940 og Coca Cola i 1885. men om det så var under depressionen at Coca Cola virkelig slog igennem skal jeg lade være usagt