Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig bilforsikring..?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor får man den billigste bilforsikring..? Nogen erfaringer? Det er jo en jungle!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:43

Kommer helt an på hvilken bil du har, og hvor mange år du har kørt skadefrit.

Vi har selv GF forsikring for tiden, ikke kun pga. prisen men også fordi vi ikke har haft problemer med GF alle de år vi har benyttet dem, dette betyder for mig mere end selve prisen på forsikringen.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 23:48

ja det er os rigtigt.

men er det ikke noget med at visse bilmærker har aftaler med nogle forsikringsselskaber om billig forsikring?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:07

Jo det rigtigt! tit er der nogle bilforhandler/mærker der kører kampagner på biler med billig forsikring. Jeg ved Mazda, Chevrolet osv. har gjort det. Men kun på små og miljø venlige biler, så vidt jeg ved :) men prisen kommer an på hvilken del af landet du bor, hvilken område i byen du bor, hvor stor bil du har, om den er gejlet eller ej osv. der mange faktorer der spiller ind. Den eneste måde du rigtigt kan finde ud af prisen på er at indhente tilbud fra diverse selskaber.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:11

Jo det er rigtigt! Mazda, Chevrolet osv. har kørt kampagner med billige forsikringer hvis man købte en af deres biler, typisk har det været små miljøvenlige biler, så vidt jeg ved. Prisen kommer meget an på, hvilken del af landet du bor, hvilken by, hvilken del af byen, hvor længe du har kørt skadefrit, hvilken bil du har, hvor stor den er osv. der mange faktorer der spiller ind. Den bedste måde du kan finde ud af det på er at indhente tilbud fra de forskellige selskaber.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 00:33

Hej Slranee,

Som de andre siger, så er det meget forskelligt. Da jeg købte min første bil på egen hånd i august i år, ringede jeg til mit daværende forsikringsselskab + en del andre. For at i kan forstå pointen mit indlæg, skal det siges at bilen jeg købte og forespurgte forsikring på, var en Audi A3 Sportback 1,9TDI til 400.000. Jeg var på det tidspunkt 21 år og har haft kørekort siden en måned efter min 18 års fødselsdag. (Jeg er nu 22 år)...

Sælgeren fra mit daværende forsikringsselskab, som jeg havde været kunde ved lige siden jeg flyttede hjemmefra som 18-årig, bogstaveligt grinte af mig. Han gav mig en pris på 52.000 kroner/årligt

Jeg ringede til lidt flere hvor de tog mig mere seriøst, men stadigvæk med skyhøje priser (arg, de skide brian'er Angry). Min kollega kom så i tanke om GF forsikring, hvem jeg så ringede til. Jeg snakkede med en høflig dame som først gav mig en pris på 21000/årligt (stadigvæk det laveste tilbud jeg havde fået). Jeg forklarede hende at jeg et par gange hver uge kørte omkring ture på omkring 50 km, og det havde jeg gjort i snart 2 år. Hun regnede sig så frem til en pris på lige under 16000/årligt. Hun gav mig så det tilbud, at hvis jeg flyttede alle mine nuværende forsikringer over til dem, vil hun regne det hele sammen til at jeg har haft egen bil i 3 år. Jeg kører nu derfor rundt i min dejlige bil til en årlig præmie på lidt over 8000 kroner/årligt. Jeg sparer så endda en masse penge på mine andre privatforsikringer, da jeg nu har opdaget at de tog nogle vanvittige forsikringspræmier.

Så det bedste råd jeg kan give dig er at ringe rundt. Hvis det er en bil til under 600.000, så tag fat i GF Forsikring. De er nok den billigste og flinkeste forsikringsselskab jeg nogensinde har været i kontakt med.. Big Smile

Fra Skibby
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 08:37

Lærestandens brandforsikring. Jeg giver 4000 om året inkl kasco ( hvordan f....staver man det?)Surprise

Min kæreste smadrede bilen for et par år seden. Jeg fik det år 500 kr tilbage og ned i prisIndifferent I gamle dage forsikrede de kun lærere og pædagoger, men jeg tror de har åbnet op for andre også, for min kæreste er stadig forsikret der, selvom vi ikke bor sammen længere.

Du kan da undersøge det...

Mille-Maj

Mille-Maj.dk Alle kan skabe deres egen kunst

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:00

Tæt på...  kasko..

Vi bruger Alm. Brand , og fik forsikringen billigt med ved bilkøbet.

Men generelt så bør man jo indhente tilbud årligt fra nogle stykker - ligesom dine bank/låne betingelser. Bare ikke mange som gider bruge tid på det.

Jeg bliver ofte kontaktet fra andre selskaber, men de ønsker alle at komme ud til mig - hvilket jeg ikke gider bruge tid på.

De ønsker ikke at sende tilbud pr. mail - hvilket sikkert hænger sammen med historik på at de lettere lukker et salg ude hos kunden.

Hvilket jeg selv kan se og bruge i min butik Smile

Mvh

Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 09:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Det kommer an på alder osv.

Jeg købte en opel corsa 1.4 fra 1994, da jeg var 18 år og ringede rundt for at høre hvad forsikringerne var. Og de var ekstremt høje da jeg var så ung. men jeg fandt så et kursus hos ALKA der hedder "Respekt for fart". Det fik min forskikring til at dale kraftigt. Som eksempel var min gode ven med på det kursus, han havde en ældre polo 1.6, han fik først at vide han kunne få en forsikring på 31.000 incl kasko, men efter han tog "Respekt for fart" faldt den til omkring 7.000 incl kasko.

Vh Jesper

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:02

Glimrende ide Jesper. Yes

Det vil jeg lige checke, da min søn lige har fået kørekort.

mvh

Jesper

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)