Hej Slranee,
Som de andre siger, så er det meget forskelligt. Da jeg købte min første bil på egen hånd i august i år, ringede jeg til mit daværende forsikringsselskab + en del andre. For at i kan forstå pointen mit indlæg, skal det siges at bilen jeg købte og forespurgte forsikring på, var en Audi A3 Sportback 1,9TDI til 400.000. Jeg var på det tidspunkt 21 år og har haft kørekort siden en måned efter min 18 års fødselsdag. (Jeg er nu 22 år)...
Sælgeren fra mit daværende forsikringsselskab, som jeg havde været kunde ved lige siden jeg flyttede hjemmefra som 18-årig, bogstaveligt grinte af mig. Han gav mig en pris på 52.000 kroner/årligt
Jeg ringede til lidt flere hvor de tog mig mere seriøst, men stadigvæk med skyhøje priser (arg, de skide brian'er
). Min kollega kom så i tanke om GF forsikring, hvem jeg så ringede til. Jeg snakkede med en høflig dame som først gav mig en pris på 21000/årligt (stadigvæk det laveste tilbud jeg havde fået). Jeg forklarede hende at jeg et par gange hver uge kørte omkring ture på omkring 50 km, og det havde jeg gjort i snart 2 år. Hun regnede sig så frem til en pris på lige under 16000/årligt. Hun gav mig så det tilbud, at hvis jeg flyttede alle mine nuværende forsikringer over til dem, vil hun regne det hele sammen til at jeg har haft egen bil i 3 år. Jeg kører nu derfor rundt i min dejlige bil til en årlig præmie på lidt over 8000 kroner/årligt. Jeg sparer så endda en masse penge på mine andre privatforsikringer, da jeg nu har opdaget at de tog nogle vanvittige forsikringspræmier.
Så det bedste råd jeg kan give dig er at ringe rundt. Hvis det er en bil til under 600.000, så tag fat i GF Forsikring. De er nok den billigste og flinkeste forsikringsselskab jeg nogensinde har været i kontakt med..