Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

back-up af min datters wii-spil?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Min datter har efterhånden en del Wii spil, men som så mange andre børn, så er hun ikke så god til at passe på sine cd´er. Da det allerede har resultaret i 1 ødelagt spil, så vil jeg gerne undgå dette i fremtiden. Tænkte at det derfor måtte være muligt at lave back-up af spil. Har jeg forstået det korrekt, så er det lovligt så længe det er til eget brug. Og det er det.

Jeg har så søgt lidt via google, og hold da helt op. Man bliver jo mere forvirret end klog. Pludselig blev 1 spørgsmål  til mange...............

Så..... er der nogen der ved hvad jeg skal bruge for at lave back-up? Så vidt jeg kan læse mig til, så skal jeg bruge et program, der kan læse/rippe dvd skiven. Men dem er der mange af. Hvilke skal man vælge? Vil det her fx kunne klare det?

http://www.homebrewinstaller.com/?hop=jh6490

Håber på lidt hjælp :=)

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:32

Det er fuldt ud lovligt at lave backups af egne spil ja, det er derfor også lovligt at modde sin Wii til at afspille bla. backup spil.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:56

Koludabyg:

Det er fuldt ud lovligt at lave backups af egne spil ja, det er derfor også lovligt at modde sin Wii til at afspille bla. backup spil.

Det er kun lovligt hvis du ikke bryder en kopisikring.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:45

Anders Christensen:

Koludabyg:

Det er korrekt, at det ikke er lovligt at bryde en kopisikring også selvom det er til eget brug.

Der er dog nogle krumspring....... Hvis du ikke kan afspille en given dvd eller cd på dit nuværende udstyr kan det være lovligt at bryde kopisikringen!

Det er en jungle at finde rundt i og det kan være meget svært ikke at komme galt afsted.
Jeg er dog udmærket klar over, at det er ulovligt at bryde kopisikringen på vore Wii spil for herefter at kunne benytte backups. Jeg har dog gjort det alligevel for jeg mener, at jeg har betalt nok for spillet til at det skulle kunne holde indtil vi ikke har brug for det mere og med 2 piger og veninder på besøg varer det ikke længe inden de originale skiver er historie.

Det samme skete for de skiver med backupsåil. De holder ikke alt for længe når de ikke kommer i covers og lign.

Jeg købte i tidernes morgen en Wii med indbygget chip for netop at kunne beskytte vore spil med backup kopier.
Jeg blev dog træt af, at skiverne havde begrænset holdbarhed og satte mig for at finde ud af at softmodde vores Wii og det er skisme en jungle.

Jeg kom dog godt igennem det og nu kan jeg se dvd film fra vores Wii samtidig kan jeg ligge mine backup isoer over på ekstern harddisk og montere den i Wii'en, hvorefter jeg ikke skal hive en skive frem hver gang ungerne skal spille. De kigger bare covers igennem i reolen og så finder vi spillet på den usb nøgle der sidder bag i. Det er skidesmart og ikke komplet lovligt, men jeg har købt og betalt for spillene en gang og det er nok for mig.

Kan de ikke acceptere det må de jo komme efter mig.

Jeg ved ikke hvordan med lovligheden ved at linke til, hvordan du laver backup af dine skiver, men programmet du skal bruge for at lave en ekstern harddisk (Eller usb nøgle) klar til at afspille dine backup isoer hedder WBFS Manager og kan downloades her: http://wbfsmanager.codeplex.com/.

Jeg tænkte på om det måske var muligt at lave en forretning ud af softmodding. Så vidt jeg kan gennemskue er det ikke ulovligt og folk giver jo rask væk 800 kr. for at få chippet deres Wii.

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 01:38

Anders Christensen:

Hvor har du det fra ? Det er fuldt ud lovligt når det drejer sig om kopisikring af programmer herunder spil. Du har dog ret når det gælder musik og film.

http://www.infokiosk.dk/sw81198.asp

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:59

http://www.drm-remove.com/resource/free-drm-converter.html

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)