Vi driver flere online sites med stor success og overvejer om vi skulle lave et online dating site.
Indtrykket er dog at det er et modent marked med stor konkurrence og at mange ønsker at sælge deres sites. Ligeledes så lader det til at Facebook og andre sociale medier presser dating siderne.
Er der nogen der har erfaringer med branchen, så vil jeg meget gerne høre Jeres holdning. Derudover ville det være interessant, hvis nogen kender nogen selskaber der gerne vil levere softwaren.
Er der mon ikke kogt nok suppe på det her "dating"? :p Jeg tror det vil blive meget svært for jer at skabe en unik side som tilbyder brugerne noget som de ikke allerede kan få andre steder.
Er det marked og løb ik kørt? De nemme penge findes i hvertfald ik længere indenfor Dating, og der er meget hård konkurrence fra de 9 million andre konkurrenter...
Jeg er enig med Jer i at det er et meget hårdt marked. Jeg havde håbet, at det var anderledes, men konklusionen er at konkurrencen er benhård. Derudover så har jeg fremskaffet nogle tal på konversions og værdien af en kunde og det var lang fra imponerende.
Muligheden er jo også at lave en kombination af Facebook & Dating.
Facedate? :-))
Nej ok, men facebook har jo (i min verden) formået at holde alt det dér spam væk og hvor mange gange hører du ikke om kvinder der ser nogenlunde præsentabel ud få 110 breve så snart de logger på dating.dk - måske en blanding med en skarpere opdeling ala facebook kunne være interessant.