Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag hånd om din elev!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er.

Jeg sidder med nogle ideer, som jeg gerne vil have ført ud i livet. Derfor lufter jeg nu en af ideerne for at høre jeres mening.

Jeg har flere steder hørt at der ikke bliver taget "hånd" om eleverne i virksomhederne. Ofte oplever de at de ikke rigtigt ved hvad de skal lære, og hvad de skal gennemgå i forløbet. Ikke alle virksomheder er lige gode til at lægge en plan for eleverne, og det de skal lære i elevtiden.

Jeg har derfor tænkt på at lave et firma, hvor virksomhederne kan outsource deres elevopgaver. Med dette tænkes der på, at sørge for at eleven får en strukturet elevplan, så de kommer igennem de ting de nu skal. Derudover bliver vi den "direkte" elevansvarlige, det vil sige hvis eleven oplever problemer eller lign. hjælper vi eleven igennem dette.

Indtjeningen skal komme via et fast beløb pr. elev, pr. år/uddannelse.  

Kunne det være en idé?

Vh Jesper

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 22:46

Hej Jesper

Jeg synes selve idégrundlaget er fint, men jeg tror, det skal udspecificeres meget over de mange forskellige brancher der findes idag. Er der specifikke brancher du havde tænkt på?

Og hvad med selve ansvaret for elevens uddannelse, er det så dig der vil påtage dig den fordi opgaven er outsorcet til dig? Eller er det en form for "udlejet uddannelsesvejleder" i virksomhederne du skal betragtes som så?

Tror idéen ville være ok til mindre virksomheder, som gerne vil have deres elever får en "ordentlig" uddannelse, når de ikke selv føler sig 100% rustet til at holde styr på skole ophold, påkrævede kurser og beviser.

:-) Dorthe

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 161
Fra  Daddys Day Care ApS Skrevet kl. 08:56

Hej Dorthe.

Du har helt ret i at der er mange brancher der skal tages hånd om. Men jeg havde tænkt mig at samarbejde med de brancherelaterede uddannelser, så jeg derved hele tiden er på forkant med hvad de skal kunne når de er færdige.

Grunden til dette projekt er at jeg synes der er for mange elever, som har haft "dårlige" oplevelser i deres elevtid. For nogle elever føles det bare som nogle spild år, hvor de faktisk ikke er kommet igennem det de skal. Og det synes jeg er en skam. Når man har sagt ja til at få en elev, så skal man også sørge for eleven får en god uddannelse, både for eleven, men også for virksomheden.

Angående ansvaret , var mine tanker at jeg ville sørge for at eleven kom igennem de påkrævede kurser, kom afsted på skole, gennnemgik de forskellige områder der skal arbejdes med i uddannelsen - både teori og praktik, og generelt stå ved elevens side i forløbet. Derudover var mine tanker at få et samarbejde med fagforeningerne,så vi kan bakke eleven 100% op, i tilfælde af problemer. Alt i alt skal vi bare sørge for at eleven får en god uddannelse :)

Vh Jesper

Er du vildmand nok? www.vildmænd.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)