Har den problem at min web designer har lavet web med Log ind funktion dvs. når kunden vil købe noget skal de gå igennem "Log ind" og oplyse info om sig selv når de vil købe noget og så gemmes oplysningerne.
Hvor vigitg er det at kunden har muligheden for at vælge mellem 2 muligheder??
1. Købe med Log ind
2. Købe uden Log ind
Er det bare ok hvis der er bare 1 mulighed dvs. at kunden SKAL Log ind for at købe noget? Er det internationale standard eller bare gammeldags måde at web designe??
Fakta: Jo flere trin en kunde skal igennem for at handle desto større sandsynlighed for at kunden forlader din shop uden at købe!
Dette betyder at ja, det vil få en betydning hvis man først skal registrere sig som kunde. Det er almindelig praksis (og hvad Martin Thorborg anbefaler i sin bog e-pusher) at det skal være muligt at købe uden at registrere sig først.
Jeg vil da sige, at du helt sikkert vil miste kunder ved kun at have muligheden for handler gennem log ind. Det vil dog afhænge af din butiks type.
Der kan nemlig godt være fordele ved det. Er det kunder du regner med du vil se igen? Er du billig, hurtig og vil dine kunder handle hos dig igen? Så vil en log ind funktion være rigtig god. Du vil kunne servicere kunden ved at vise tidligere handler, evt vil de kunne udskrive ny faktura 2 år efter købet. Det vil igen give dig et større reklamationsarbejde, men meget tilfredse kunder.
Kan din vare klare reklmationsretten? Altså kan det betale sig for dig at hjælpen kunden med at beholde sin faktura?
osv
Der er mange aspekter i det, og du skal selv finde ud af hvad der passer til din webshop. Er det et 1 gangs køb eller impulskøb, vil du miste kunder ved at have log ind.
Et godt eksempel er SHG.dk hvilket er/var? danmarks førende internet forhandler af hardware. De havde et utrolig brugervenligt log ind system, med absolut oversigt over alting. Jeg har selv købt for ca 50.000 kr derinde og det kun privat.
De gik dog konkurs, dels fordi de ikke kunne handle alle reklamationerne. Men hardware må også være noget af det værste at sælge med reklamationsret til glade unge overclock venlige sjæle.
tak for jeres svar. Har læst Martins e-pusher light og kan også huske at han anbefalede at man gjorde "købs processen" hurtigt og super nemt. er faktisk helt enig med jer og er faktisk selv "en af dem" der ikke gider log ind når jeg handler på nettet.
Men så er der andre der siger at kunden skal jo alligevel oplyse info om adresse osv. ligesom Jesper siger og de mener det er ikke et problem med log ind.
Vil bare vide om det med Log ind er gammel dags måde at gøre det på?
Har bare et kæmpe problem med min web udvikler nu for han kræver mere penge hvis der skal være 2 måder at købe altsa med/uden log ind.
Og så hævder han at den model med kun Log ind er internationale måde at gøre det på!
Min web udvikler siger at der skal ændres kode på hele model osv. of det koster penge. Har aldrig været med til web udvikling og kan ikke se hvordan kan det være mit ansvar at vide at han skulle have brugt anden model til de muligheder jeg vil have til mine kunder....jeg har lavet tegninger af web shop jeg ville have altså meget "simple tegninger" (men tekniske spørgsmål må da være hans arbejde)??!! eller ?
Ved bare ikke hvordan jeg kan løse den situation sådan at det bliver win-win situation.
hvis du har givet ham nogle informationer og ellers frie tøjler til at løse dem, er det altid problematisk hvis du skal klage over det bagefter. Jeg mener du burde have valgt selv først hvordan handlen på din hjemmeside skulle foregå, og så forklare det til ham.
Jeg ved naturligvis ikke hvordan jeres aftale har været, men det er vel hans arbejde at lave en hjemmeside ud fra dine fremsatte præmisser. At komme bagefter og sige det er forkert, selvom det virker, fordi du ikke selv har været klar over hvordan du ville have det, mener jeg virker lidt tyndt.
Simon- du har ret i at jeg ikke tænkte på hvordan jeg ville have Log ind osv. hvordan gør man det hvis man ikke har erfaring med det før?
Føler heller ikke der var meget kommunikation/forslag/osv fra ham der har lavet web for mig.
Men der er ingen grund til klage over det ...tager 100 % ansvar for det for det er jo mig der bestemmer og må bare konstantere at jeg lært noget på den dyre måde.
Og så hævder han at den model med kun Log ind er internationale måde at gøre det på!
Min web udvikler siger at der skal ændres kode på hele model osv. of det koster penge. Har aldrig været med til web udvikling og kan ikke se hvordan kan det være mit ansvar at vide at han skulle have brugt anden model til de muligheder jeg vil have til mine kunder....jeg har lavet tegninger af web shop jeg ville have altså meget "simple tegninger" (men tekniske spørgsmål må da være hans arbejde)??!! eller ?
Øhh.. jeg håber da sør'me ikke at du har fået en udvikler til at udvikle et system fra bunden?! Hvorfor har du ikke bare valgt et standard system? Vi bruger Magento, men der er mange andre som alle har dette som standard.