Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er karmaen forsvundet på Amino?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Normalt giver et indlæg/svar 3 point, bliver der svaret på dit indlæg/svar, så giver det 1 ekstra point. Herudover giver det point hvis du får 2,3,4 eller 5 stjerner og minuspoint, hvis du får 1 stjerne, som jeg iøvrigt har fået et par gange i denne tråd Crying

Hvis indlægget er et spørgsmål og dit svar bliver godkendt som et rigtigt svar, så giver det også god karma Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:13

Søren Pedersen, Underdog Media:
Er der en venlig sjæl der vil prøve at skære ud i pap?

/Søren

http://www.amino.dk/wikis/erhverv/amino-karma.aspx

Star er meget negativt og giver flest negative karma points ( minus )

StarStar er negativt og giver minus karma points

StarStarStar er neutralt

StarStarStarStar er positivt og plus karma points

StarStarStarStarStar er endnu mere positivt og giver endnu flere karma points

Et indlæg giver som udgangspunkt 3 karma point.

Er der en som besvarer dit indlæg, tilføjes som udgangspunkt et karma point.

Er der en som foreslår dit indlæg som "det rigtige svar", giver det også karma point.

Karma point er indført i mange forums, og hensigten med dem er at forsøge at motivere til god opførsel (god karma) Skype-Smile

Ja, man kan godt ende med negativ karma point for et indlæg, hvis der gives flere negative karma bedømmelser via stjernene, end der gives positive.

Karma point vil aldrig blive 110% retvisende.
Men de giver mulighed for at man på en enkel måde kan vise sin holdning til et skrevet indlæg.

Karma stjernene bør efter min mening primært gives, når man synes godt om et indlæg, eller hvis man er utilfreds med holdningen, tonen eller faconen i et indlæg.
Er man bare uenig med et indlæg, er det bedre at argumentere end at give negative point...

Håber det forklarer lidt af "mekaniken" i det.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj:

Er jeg den eneste der ser 0 karma ved de fleste indlæg i dag?

Jeg synes i hvert fald at der er kommet væsentligt færre 1 stjerne ratings efter at man som plusmedlem er begyndt at kunne se hvem der uddeler stjerner. Om det er positivt eller ej skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det er i hvert fald rart at folk tænker sig lidt mere om inden de smider om sig med dårlig karma i de søde juledage Gift

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:52

Rasmus Lindgren:
Jeg synes i hvert fald at der er kommet væsentligt færre 1 stjerne ratings efter at man som plusmedlem er begyndt at kunne se hvem der uddeler stjerner. Om det er positivt eller ej skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det er i hvert fald rart at folk tænker sig lidt mere om inden de smider om sig med dårlig karma i de søde juledage Gift 

Hej Rasmus,

Det har jeg også bemærket, og det er efter min mening et af de bedste tiltag, som Martin og Amino Crew har fundet på.

Om den nye gennemskuelighed også bør omfatte ratings til ikke-Plus medlemmer, kan jeg ikke ligge gennemskue.

Men som Plus medlem, er jeg ret begejstret for den nye "feature" Skype-Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:57

Men den med 0 karma kan jeg se her: http://www.amino.dk/forums/t/77235.aspx

Jeg har lige svaret på et spørgsmål og både den originale poster samt mine indlæg får alle 0 karma point

(giv helst ikke mit indlæg der stjerner da det måske gør at man ikke kan se problemstillingen).

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 17:03

det var da et smart system, men har dog aldrig forstået det før nu :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:03

den tråd du henviser til er for tåbelig til at der kan gives points - tror jeg..Indifferent

Mht. til fordeling af stjerner, kan det være at +++ erne får bedre karma nu , og ikke +++erne får færre Tongue Tied  

Men -  who cares ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)