Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling af Regnskabssystem

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I min nye virksomhed skal jeg have etableret et regnskabssystem, og har tidligere brugt Summasummarum som jeg synes er godt og brugervenligt. I alle tråde om regnskabssystemer er der sælgere af disse der synes man bestemt skal prøve deres system, hvilket jeg som sælger har stor forståelse for.

Basalt er der en specifik funktion som summasummarum ikke har eller som jeg er bekendt med det kan og det er lookup ved kommando. Jeg har et CRM system der tilla der dynamiske scripts som eksempelvis viser vej på Google Maps til en kunde, viser deres hjemmeside, navnene på virksomhedens medarbejdere på Linkedin...

Dette script kan bruges til at se en kundes konto i mit regnskabssystem, hvis jeg kan lave en teksstreng - ex. https://www...........<<kundenummer>>......dk

Er der nogle systemer der tillader mig at slå informationen direkte op ved en kommando - reelt kan jeg se kundens specifikke data ved taste en kommando i run under windows?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:16

Jeg plejer at anbefale e-conomic. Om det kan lige præcist hvad du gerne vil er jeg ikke klar over. Det er jo en hosted platform så du kan ikke lave om i hvordan det funker. Til gengæld har det et udemærket og dokumenteret API så det er muligt at lave udtræk fra systemet uden de store problemer (vi har fx, lavet en integration med webshop systemet Magento via dette API).

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 20:49

Hej Rasmus,

Ja jeg ser anbefalingerne af e-conomic, saldi og andre. Personligt synes jeg web-baserede systemer er noget fanden har skabt. Jeg forstår ikke at folk vil leve med langsomme systemer hvor du enten skal clicke til nye sider konstant eller leve med at du risikerer at miste information hvis din webforbindelse er momentant nede eller momentant overbelastet. Hvis et web baseret system ikke sparer mig for custom integration, så har jeg intet argument for ikke at benytte et system som summasummarum.

Hvis du skal have en revisor eller bogholder til at logge ind kan du jo bare bruge en LogMeIn Free account, Citrix eller lignende, og undgå både omkostningerne ved en SaaS løsning og de brugermæssige begrænsninger.

MVH jens

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:36

Jeg sælger ganske vist nogle eksemplarer af SUmmaSummarum, men det skal dog ikke forhindre mig i at anbefale andre programmer. Summa er netop købt af VISMA, og de har supertravlt med (en i øvrigt positiv) udvikling, som nok ikke åbner mulighed for, at du kan få din https://www...........<<kundenummer>>......dk tekststreng til dit script. Jeg tror heller ikke, at de øvrige kan som standard, men både SALDI og Aesiras er relativt nye, danskejede programmer, som begge går i tæt dialog med deres kunder om løsninger. Så i dit sted ville jg skrive til Peter Rude i SALDI eller John Holdt i Aesiras og høre, om det er noget, de har mulighed for at lave til dig.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 19:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for dit svar Annette. Det givne lookup er et klart "nice to have" men ikke must have.

Hvad er din holdning til systemerne fra en brugermæssig side? Det med at en applikation er web baseret er for mig generelt en negativ ting, da jeg de ofte er langsommere, du skal åbne og luke vinduer, eller også risikerer du at miste indtastninger.

Der findes så mange 20-30 US$ løsninger til at dele din computer over internettet, så denne fordel er meget begrænset. For mig virker Summasummarum godt og veldesignet, men det virker som de nævnte systemer er i samme prisklasse.

Hvad gør disse systemer hhv. bedre og dårligere?

MVH jens

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 19:43
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt set arbejder jeg hurtigst i SummaSummarum, jeg bruger import- og eksportfunktionerne meget og har stor rutine i det. Det er også det bedst opbyggede program forstået på den måde, at det virker intuitivt rigtigt for mange iværksættere, hvilket selvfølgelig skyldes, at Steen Hjelmstrand selv var iværksætter, da han lavede programmet i sin tid. Og det er ikke blevet dårligere af, at VISMA har overtaget. Jeg ville ikke skifte det ud pga. en "nice-to-have" feature.

Aesiras er godt, hvis man er vokset ud af SummaSummarum (som ikke er et flerbrugersystem). Det har nogle gode importfunktioner men en lidt for lang standardkontoplan, og det fylder meget på PC-eren, hvorimod Summa er en let lille sag. Aesiras kan fås både som en hosted løsning og hvor man selv opbevarer data, så på den måde er det rigtig fint. Aesiras database er bygget op som "de store", og man har f.eks. ikke de årsafslutningsvanskeligheder, som vi oplever i SummaSummarum.

SALDI er internetbaseret men hurtigt at bogføre i med mange genvejstaster. Det hurtigste af dem, jeg har prøvet. Det er særlig godt for Mac- og Linux-brugere, som ikke er så vilde med, at alt skal foregå i Windows. SALDI har ikke så lækker en grafisk brugerflade som de øvrige programmer men vinder ved stort engagement og god hjælp fra udviklerens side og prisen er også rimelig.

Både SALDI og Aesiras har en feature, hvor man kan give nogle brugere rettigheder til dele af økonomisystemet mens der er spærret for andre. Det mangler jeg f.eks. i e-conomic, som vi ellers også bruger meget. Og det ER ved at blive hurtigere nu - vejen har været lang og trang, men jeg synes, der er klare forbedringer.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:55

Steffen Bergholt:

http://www.smart-regnskab.dk/index.html.

Det koster dog 499 kr men så koster det ikke en krone mere. Det ser ud til at være det mest brugervenlige og nemmeste at gå til.

Jeg har set instruktionsvideoerne flere gange, men jeg har ikke prøvet programmet.

Steffen, kan det passe, at der ikke er noget kreditormodul og ved du, om man kan bogføre f.eks. en kreditnota i gammelt regnskabsår, når det nye er oprettet - og så få efterposteringen med over?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)