Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt "en ung væk fra gaden" søger sponsorer!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra hedehusene
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pt igang med at opstarte et projekt der skal hjælpe unge, der er i et stof misbrug i alderen 14-19 år. Projektet vil blive lanceret fra den første marts 2010 af og derfor søger jeg sponsere til dette, hvad enter det er økonomiske eller andre ting du kan bidrage gratis med hører jeg gerne fra dem. Jeg har selv smidt en masse penge og tid i dette og il brænde for at gøre en forskel i her ungs liv.

Projektet En ung væk fra gaden, går ud på at samle grupper af 5 unge som "matcher" hinanden, skaffe dem arbejde, noget at bo i hvis det dét som kræves og sammen tømrer de fem så de har hinanden når de efter et stykke tid er kommet på rette køl og ikke befinder sig i et misbrug mere, kan læne sig op af hinanden. Til dels fordi de ikke føler de føler de intet har til fælles med deres gammel "misbrugs" omganskreds har og derved kan finde tryghed og nærvær hos hinanden og en verden uden stoffer.

Forløbenes varighed er forskellig fra person til person men vil typisk ligge på¨36 måneder hvor der løbende vil blive taget urin prøver af den unge og er det nødvendigt forlænges perioden. Den unge er ikke hanet i sit misbrug på en dag og dered forventes det heller ikke han kommer ud af det på relativt kort tid.

Håber at hører fra nogle flinke mennesker som vil bidrage med noget.

Mvh Dennis Kristiansen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kan du ikke få offentligt støtte til sådan noget. De smider jo penge i røven på hvad som helst i dag.

Måske du skulle lære dem at kaste med brosten så kunne de få sig et ungdomshus.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 02:17

Remydk:

Måske du skulle lære dem at kaste med brosten så kunne de få sig et ungdomshus.

Så kan de 36 måneder sikkert også forkortes en del..

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 03:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Dennis,

Du er nok nødt til at være meget mere konkret for at nogle skal løfte øjenbrynene for dit projekt.

1. Hvad er dit budget fra. marts 2010 og 36 måneder frem?

2. Hvilken offentlig myndighed har godkendt projektet?

3. Hvor mange frivillige er der i projektet?

4. Hvilke private fonde støtter projektet?

5. Hvilken erfaring har I med stofmisbrugere?

6. Hvad er hjemmesideadressen?

7. Hvem administrerer bidrag?

8. Er der godkendte (læs læger/sygeplejesker) tilknyttet projektet?

9. Hvilken by drejer det sig om?

10. Er det hårde stofmisbrugere, speed freaks, ecstacy eller unge på vej til at udvikle hashpsykoser?

Og jeg kunne sikkert finde 10 yderligere punkter, så tror det er en god idé at komme med flere informationer. Derudover, er det helt essentielt, at der er nogen der har læst korrekttur på det du sender online, inden du gør det.

God vind.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 03:55

Da jeg kan forstå det er i Greve Kommune at projektet skal foregå, så undrer det mig lidt at man fra kommunens side ikke umiddelbart har sat penge af til sådan et projekt.

Jeg kan se der tidligere har været lignende virkningsløse projekter og at man derfor, som der ser ud, bruger penge på en anden måde.

Hvis I arbejder med unge i forvejen, så husk at I har en underretningspligt, og hvis ikke I arbejder med unge, hvad er der så galt med følgende:

http://www.omega.greve.dk/

Som opfylder de krav der stilles til behandling af unge stofmisbrugere i Greve.

Jeg kan tage fejl, men den slags projekter koster millioner og er med i kommunernes projekter, så det undrer mig jeres ikke er synligt, og at man her beder om penge og andre ting..hmmm

Men god vind, og ja jeg er skeptisk.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)