Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsplads i DK, Arbejdsgiver i Schweitz - hvad med Skatten?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, 

Jeg har bopæl i Danmark og har fået arbejde i Schweitz. Jeg har en udenlandsk arbejdsgiver men alt mit arbejde vil blive udført i Danmark. 

1. Hvordan og hvorledes med skattereglerne? Skal jeg betale Dansk eller Schweitzisk skat på mit indkomst? Er der nogen som har nogle gode links

2. Hvad nu hvis jeg havde mit eget firma i Schweitz, og udførte alt arbejde i Danmark - jeg sælger ingenting i DK, udover at købe aktiver til firmaet, som skal benyttes i udlandet. 

hvordan vil beskatningen være? 

på forhånd mange tak! 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:01

Hej

Når du bor i DK, så skal du også betale skat i DK. så enkelt er det.

En enkel tilføjelse, hvis du starter et firma op i Schweitz (A/S eller Aps, naturligvis den Schweitziske udgave af disse), så skal firmaet naturligvis betale skat i Schweitz, det du så får udbetalt i løn og udbytte skal du så svare dansk skat af. så dette kan bruges hvis du ønsker at spare et beløb op i firmaet.

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:38

Benjamin:
En enkel tilføjelse, hvis du starter et firma op i Schweitz (A/S eller Aps, naturligvis den Schweitziske udgave af disse), så skal firmaet naturligvis betale skat i Schweitz, det du så får udbetalt i løn og udbytte skal du så svare dansk skat af. så dette kan bruges hvis du ønsker at spare et beløb op i firmaet.

... og så er den hage at der i CH skal være tilknyttet en lokalt bosiddende som direktør til et selskab. Så der løber omkostninger på ved en sådan struktur.

Henrik

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:50

1000 tak for svar, 

"så dette kan bruges hvis du ønsker at spare et beløb op i firmaet". Snakker vi beskatning af overskuddet? Lavere i Schweitz end i DK, (15% i stedet for 28%), alt efter selskabsform. Eller "spare beløb" som f.eks. i at lade lønnen ligge i firmaet, uden at udbetale det? Problemet er, at der vil ikke være nogen overskud, som sådan. Arbejdet er konsulent baseret, og der er indtægt fra starten af, dvs. der er penge nok, til at afvikle et projekt. 

Alt efter selskabsformen, om det er enkeltmandsvirksomhed, Aps (med Holding f.eks.), eller A/S - er der en tommelfinger regel for hvad der er smartest?Altså, opstarte firma i Schweitz eller Danmark? Hvad ville være mest lukrativt i henhold til beskatningen, hvor ville jeg have den største gevinst?  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)