Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO i forbindelse med affiliate marketing

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Hvis man vil igang med at opbygge et lille affiliate marketing foretagende, og gerne vil dække en bred vifte - dvs reklmaere for flere forskellige brancher, kan det så bedst betale sig at købe flere domæner, og lavet et gennemgående tema på hver domæne, eller kan man fint have en hjemmeside med flere undersider der hver reklamerer for noget helt forskelligt?

Jeg kan se fordele og ulemper ved begge dele, men har i nogle synspunkter/fakta der kan hjælpe mig på vej?

Mvh Mikael

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:01

Du kan optimere undersider ligeså godt som en hovedrside. Så en side med mange undersider ville fungere fint.

Med affiliate marketing handler det ofte om at rykke hurtigt og netop derfor bruger rigtig mange mere energi på Adwords.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:02

Hvis du vil vide mere om affiliate marketing er du velkommen til at skrive en PM.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:48

Eneste ulempe ved undersider er at det ikke er alle steder du kan tilføje links til undersider, hvis det er SEO og linkbuilding du er på vej ud i.

Du kan også forsøge dig med kampagner direkte på Adwords, yahoo, MSN, Facebook, OAX, men da konkurrencen er stor, så kræver det nogle rigtig skarpe priser på kampagnerne Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:27

Hvis du er på vej ind i en niche, som du ikke har erfaringer i, så er det for det meste bedst at fokusere på at få testet tingene. Det kan enten være med PPC eller ved hurtigt at lave en hurtig lille hjemmeside med 10-20 artikler fokuseret på at at skaffe konverteringer.

Når du ved, at nichen er profitabel er det lettest at starte med at lave en enkelt hjemmesideside, der har et relativt bredt fokus og så arbejde på den indtil den genererer et rimeligt overskud.

Der er rigtig mange, som ender med at  med at lave 10 middelmådige hjemmesider, og så senere render ind i problemer med at skaffe links, da deres sider på ingen måde adskiller sig fra dem deres konkurrenter har lavet. Man kan så kompensere ved at bruge ekstra tid/penge på f.eks. linkbuilding, men det er de færreste der har ressourcer til at gøre det effektive på mere end 1-2 sider ad gangen.

Ovenstående forudsætter, at du har planer om at lave sider med reelt indhold og ikke bare tynde affiliate sider - Ikke at der er noget galt med tynde affiliate sider, det er bare ikke det jeg bruger min tid på.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)