Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænker på at udvide vores webshop med en fysisk butik

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om du er godt inde i den model, og du lyder virkelig overbevisende.

Det må jo nok være den model jeg vil arbejde med. Det er mindst risiko for mig selv, og det er ét eller andet sted det bedste.

Men som du siger, så kunne det måske være fornuftigt at starte et par butikker op selv og så sælge det fra når det hele kører. Så har man jo også stille og roligt opbygget et brand via disse butikker som man kan bruge til at sælge konceptet til franchisetagere.

Hvordan lægger det så med hensyn til opbygning af disse franchisebutikker? Betaler de et førstegangsbeløb og efterfølgende månedlige eller årlige betalinger for at være en del af mit brand til mit moderselskab, hvorefter jeg så sørger og betaler for indkøb af lagerstyring, møbler, lys, indretning og diverse andet hardware? Og så er det mit moderselskab som står for den landsdækkene markedsføring i blandt andet TV? Eller er alle disse ting noget en franchisetager selv skal sørge for?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Det lyder som om du er godt inde i den model, og du lyder virkelig overbevisende.

Det må jo nok være den model jeg vil arbejde med. Det er mindst risiko for mig selv, og det er ét eller andet sted det bedste.

Men som du siger, så kunne det måske være fornuftigt at starte et par butikker op selv og så sælge det fra når det hele kører. Så har man jo også stille og roligt opbygget et brand via disse butikker som man kan bruge til at sælge konceptet til franchisetagere.

Hvordan lægger det så med hensyn til opbygning af disse franchisebutikker? Betaler de et førstegangsbeløb og efterfølgende månedlige eller årlige betalinger for at være en del af mit brand til mit moderselskab, hvorefter jeg så sørger og betaler for indkøb af lagerstyring, møbler, lys, indretning og diverse andet hardware? Og så er det mit moderselskab som står for den landsdækkene markedsføring i blandt andet TV? Eller er alle disse ting noget en franchisetager selv skal sørge for?

Hej Morten

Allerførst bør du se på udviklingen af nyfødte, og derefter på hvor i landet (regioner) der fødes flest børn og beslutte hvad der skal til af indbyggere i et område for at forretningen kan køre rundt.

Opbygningen af franchise kan ske på mange forskellige måder. Men en af de mere brugte er, at franchisetager betaler f.eks. 200.000 til dig for indretning, kassesystem (med webbaseret opdatering af lager, så I har overblik over flow), facade og hvad der ellers bør indgå i et færdigt koncept. Du kan så vælge at gøre et månedligt marketingsbidrag omsætningsafhængigt eller fast, det skal du regne på.

Markedsføring står du selv for overordnet set. Du udfærdiger det man betegner som en designmanual, hvor der er markedsføringsmateriale som butikkerne kan bruge lokalt hvis de ønsker yderligere markedsføring. Det er vigtigt du ikke fraviger dette, og der er "bøde" for ikke at følge disse. Det er Kidxnet image det drejer sig om. 

Og som Martin T foreslår omkring pressemeddelser, så planlægger I 10 af disse om året der sendes ud til alt der kan skrive om npget i områderne og landsdækkende.

Der er naturligvis flere ting at tage hensyn til, men her lidt du kan tænke over i julen Smile

Køb ren argan olie her

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:32

Du har hjulpet mig godt på vej, er virkeligt begyndt at tænke så det brager. Jeg er endda allerede ved at udvikle et forslag til et indretningskoncept på Floorplaner.com . Det er et genialt stykke værktøj :-)

Hvordan ligger det så med den måde jeg skal tjene penge på? Skal jeg have så og så mange procent af omsætningen, eller bliver der typisk betalt de månedlige eller årlige beløb til markedsføring og andet, hvori jeg skal trække min egen løn ud fra?

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:34

Og så lige et spørgsmål om Amino. Hvor kan jeg give stjerner henne? Jeg mener at have læst at jeg kan give stjerner når man har over 350 karma-point. Du fortjener jo virkeligt nogle stjerner for det her!

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:55

Du har hjulpet mig godt på vej, er virkeligt begyndt at tænke så det brager. Jeg er endda allerede ved at udvikle et forslag til et indretningskoncept på Floorplaner.com . Det er et genialt stykke værktøj :-)

Hvordan ligger det så med den måde jeg skal tjene penge på? Skal jeg have så og så mange procent af omsætningen, eller bliver der typisk betalt de månedlige eller årlige beløb til markedsføring og andet, hvori jeg skal trække min egen løn ud fra?

Du tjener jo penge allerede i dag, så det fortsætter du med. Du tjener dine første penge på engrossalget, der hæver du prisen med det antal procent du mener det kan bære. Markedsføringsbidragene skal du kun bruge på markedsføring, indtil du mener at biksen er eksponeret nok ud i samfundet. Prisen på varen finder du efter du har analyseret markedet, og smatidig får du vel større rabatter fra dine leverandører ved større varekøb.

Men der hvor den store gevinst er, er når du får en henvendelse fra en der ønsker at overtage "kæden" hvorfor der i franchise kontrakterne også skal tages hensyn til dette, så de ikke kan blokere for et salg.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:57

Aner det ikke, men det er der sikkert andre der ved mere om. Men jeg klarer mig uden stjerner, da du jo skriver du sætter pris på min hjælp.

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 14:02

Og så lige et spørgsmål om Amino. Hvor kan jeg give stjerner henne? Jeg mener at have læst at jeg kan give stjerner når man har over 350 karma-point. Du fortjener jo virkeligt nogle stjerner for det her!

Hvor længe har du været medlem på Amino? Mener nemlig også, at du skal have været medlem i tre måneder, før du kan give stjerner. Cool

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:10

Så må jeg lige vente et par uger endnu, min konto er først oprettet den 11. oktober. Tak :-)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:14

Jeg har helt sikkert noget at arbejde videre med. Tak for de gode råd. Jeg fortsætter selvfølgelig med at stille spørgsmål hvis der kommer flere, og det gør der nok Big Smile

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)