Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænker på at udvide vores webshop med en fysisk butik

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby!

Vi snakker sammen igen.

Jo. Jeg mener ikke, at det skulle være et problem, at shoppen er lavet i Java.

Det vigtigste ved Java er, at jeg selv kan håndtere datakommunikation på den måde,  hvor jeg mener, at systemet/netforbindelsen belastes mindst. Starttiden er som sagt ca. et par sekunder eller mindre og den er uafhængig af hvor stort systemet er og hvor mange butikker i det.

Jeg mener helt, at teknologien er der.

God jul til dig.

Chuuuuu

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:35

Min første tanke da jeg læste overskriften var, pas nu på! det er ikke det samme og drive en butik og en webbutik. Men læste så at du arbejder i butik pt. og ved formentligt en hel del om det.

Det du beskriver er en forretningsmodel jeg selv har liggende i skuffen. Bare med en anden varegruppe. Ideen er super og der findes faktisk en kæde der har gjort noget lignende med succes i mange år - Harald Nyborg. Kender du ikke der har lidt erfaringer fra HN som butikschef eller souchef. Jeg er sikker på at de vil kunne komme med en masse indspark,

Til Than:

Hvis jeg skal downloade noget som helst for at handle i en webshop, er jeg videre til den næste inden du har sagt java...

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:38

Jeg kender desværre ingen som har eller arbejder i Harald Nyborg. Det kunne ellers være genialt..

Men tror jeg tænker lidt over det med franchise, for det virker til at være en fed løsning, hvor det i sidste ende måske kan give mere profit. Det er vel blandt andet derfor vi er iværksættere, næstefter at det er sjovt Cool

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:52

Hej Thanh

Jeg tror du har ret i, at man kan lave noget komprimering på datakommunikationen, der gør det væsentligt hurtigere! Vi har selv, sat zip-komprimeringen på den måde vi server stylesheet, i test eksempelt på 200K blev det 27K. Og jeg er helt sikker på, at med Java kan gøre det endnu bedre.

Der hvor den eneste betænkelig er, er at jeg ikke kender en eneste webshop, med bare middelmådig succes, der bruger Java.

Kunne du ikke skrive et par links, til webshops baseret på dit system, jeg vil utroligt gerne se hvordan de virker, ud fra et kunde perspektiv!

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Skrevet kl. 20:39

Hej Martin og Lundsby!

I skal forestille jer, at Java-baseret Butik/Butiksmanager bliver hentet og kørt på brugeres PC på samme måde som andre normale websider. Man skal ikke downloade og gemme dem i PCen, inden de kan bruges ligesom andre desktop-programmer.

I skal også forestille jer, at det er min mening, at jeg vil lave nogle programmer, som i stedet for at kører på lokale PCer (desktop), vil køre over internettet.

Lundsby: Jeg har ingen kunder i øjeblikket. Vil du godt bruge min demoshop? Sig venligst til og jeg vil sende dens konto til dig. Du er også  velkommen til at oprette en ny butik og afprøve den. Mit system er helt selvbetjent. Hvis det er nødvendigt kan du godt lave nogle betalinger. Jeg vil bagefter annullere betalingerne. Vær venlig at give mig en besked, hvis du vil afprøve mit system. Jeg vil være glad for, at du vil gøre det.

Chuuuuu

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 20:40

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Jeg kender desværre ingen som har eller arbejder i Harald Nyborg. Det kunne ellers være genialt..

Skal prøve og se om jeg kan hjælpe med at finde en til dig.

Men tror jeg tænker lidt over det med franchise, for det virker til at være en fed løsning, hvor det i sidste ende måske kan give mere profit. Det er vel blandt andet derfor vi er iværksættere, næstefter at det er sjovt Cool

Yes

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:00

Hej Thanh

Thanh:
eg har ingen kunder i øjeblikket. Vil du godt bruge min demoshop? Sig venligst til og jeg vil sende dens konto til dig. Du er også  velkommen til at oprette en ny butik og afprøve den.

Du må meget gerne sende mig et login på plu(at)easyflow.dk , jeg glæder til at se et anderledes bud på en webshop. Men hvordan søren kan det være, at du ikke har fået nogle kunder endnu, har du ikke været igang i mere end 3 år.
Hvis jeg må komme med et lille fif, så giv de første 2-3 stykker væk gratis, det må jeg indrømme at vi gjorde i sin tid. Tilgengæld var inputtet fra dem, rigtigt meget værd.

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Skrevet kl. 00:17

Hej Lundsby!

Unskyld for sent svar.

Hvis du gerne vil  have en butik med easyflow.dk kan du selv godt oprette den. Vær venlig at læse mere på 'Hurtig hjælp'-siden. Du skal være opmærksom på, at ShopID og password er altid det samme ved hver ny butiksoprettelse. Ved en ny oprettelse bliver Butiksmanager altid startet op. Vær venlig at skrive ShopID ned i forsiden af Butiksmanager.

Jeg havde i mange år haft nogle svære problemer, som nu er blevet løst. Jeg havde derfor ikke kunnet koncentrere mig om at arbejde hårdt for mit firma.

Det er også min mening, at jeg vil lave en kampagne, hvori kunder kan få butikken gratis i op til 15 måneder. Jeg overvejer i øjeblikket, om det er nødvendigt.

Mange tak for dit råd.

Chuuuuu

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:30

Jeg har nu tænkt godt og grundigt over idéen med franchise. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål? Kan lønne sig?

Jeg tænker på hvordan man kan lokke andre iværksættere til at betale mange penge for at bruge ens navn og koncept. Vil det ikke være mere smart selv at åbne flere butikker rundt i hele Danmark, hvor man har ansatte som står for den daglige drift, men hvor jeg stadig er the boss?

Jeg har heller ikke noget imod at skulle køre rundt i hele Danmark for at besøge mine butikker hver dag. Så køber jeg jo bare en lækker firmabil Stick out tongue

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nu tænkt godt og grundigt over idéen med franchise. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål? Kan lønne sig?

Jeg tænker på hvordan man kan lokke andre iværksættere til at betale mange penge for at bruge ens navn og koncept. Vil det ikke være mere smart selv at åbne flere butikker rundt i hele Danmark, hvor man har ansatte som står for den daglige drift, men hvor jeg stadig er the boss?

Jeg har heller ikke noget imod at skulle køre rundt i hele Danmark for at besøge mine butikker hver dag. Så køber jeg jo bare en lækker firmabil Stick out tongue

Hej Morten

Jeg er nu ikke i tvivl.

1. Du undgår indgåelse af lejekontrakter (deposita)

2. Du undgår at betale for opbygningen i henhold til koncept.

3. Du undgår hovedpinen med syge medarbejdere og svind.

Og du kan koncentrere dig om at være innovativ og bringe flere produkter til virksomheden istedet. Du kan da også komme ud og køre, da der jo mindst 1 gang per måned skal aflægges besøg og se om forholdene er i orden.

Det er i'vrigt langt fra udelukkende iværksættere der påtager sig en franchise og at starte op med en franchise for et indbygget varemærke er langt billigere end at skulle kunne klare det hele fra bunden. Ved ikke hvad prisen er nu, men på et tidspunkt kostede en McD restaurant omkring 1 mill og for det når du ikke langt i dag med egen indretning og markedsføring en familie restaurant. Samme med 7-Eleven.

Og iøvrigt er der ikke noget galt i, at I også selv har nogle butikker, kan også være I skal lave et par stykker inden I går igang og så kan I jo beholde eller sælge fra.

Alt bliver billigere da markedsføringstiltagene kan fordeles på flere butikker, større indkøb giver som regel laverre priser osv osv.

Driften af en butik på 40-50kvm koster som tommelfingerregel 900 per måned per kvm. alt inklusive (løn, husleje, strøm, vand, markedsføring m.m.), så betragtningen for en model må vel være om I selv mener I kan tjene dette ved ejerskab samt forrente evt. goodwill for butik og indretning eller om I er bedre stillet ved at lade andre foretage den risiko og så vokse uden hovedpine istedet.

Husk de fleste kæder i dag fungerer på en eller anden måde som franchise (Matas, Kop & Kande, McDonalds, 7-Eleven) og flere er på vej.

Men det er blot min betragtning.  

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)