Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænker på at udvide vores webshop med en fysisk butik

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som titlen siger, så overvejer vi at udvide vores webshop med en fysisk butik. Planen er at vi måske vil køre det lidt som et showroom med nogle stationærer computere stående og en enkelt del af hvert varenummer hængende, hvor folk så kan betale med Dankort eller kreditkort via vores shop eller betale kontant i vores kasseapparat. Når de så printer deres ordre ud, går vi ud på laget og henter det, hvorefter kunden kan tage det købte med hjem..

Idéen ligger 1½-2 år ud i fremtiden, men det er jo altid godt at forberede sig i god tid.

Er der nogle der eventuelt kan oplyse om nogle faldgrupper eller andet ved en sådan idé?

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten!

Det er min mening, at jeg vil lave det kassesystem, som beskrives på 'Næste kundeoplevelse'-siden på min hjemmeside Storehotel så snart som muligt.

Er det muligt for dig at køre min butik i parallelle med din eksistende webshop? Det er muligt med min ebutiksløsning. Hvis det er nødvendigt kan jeg godt give dig et godt tilbud. Du kan også godt modtage betalinger i din nye butik ved at aftale med mit firma.

Hvis du har nogle spørgsmål kan du godt kontakte mig evt. via den e-mail: shcontact@storehotel.com.

Chuuuuu

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:05

Hej Thanh

Tak for svaret, men jeg er egentligt ikke ude efter et tilbud. Specielt da det først liger halvandet til to år ud i fremtiden.

Det jeg egentligt var interesseret i, er om der er nogen der har erfaring med at drive en forretning på den måde. Altså kombinerer en webshop med en fysisk butik, og kører over samme system på samme måde som jeg beskrev i mit indlæg #1 Smile

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 23:38

Hej Morten!

Jeg vidste godt, hvad du er ude efter. Det var bare mit forsøg på, at jeg gerne vil give dig et godt tilbud, som jeg mener på længere sigt vil blive meget bedre for din foretning (især når kassesytemet bliver færdiglavet om 1 - 2 år). Du skal være opmærksom på, at du ved min løsning ikke kun salg, men også vil holde styr på dine regnskab, lager, ordre, betalinger, m.fl.

Chuuuuu

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:21

Hej igen,

Jeg er desværre ikke helt tryg ved din løsning. Det er blandt andet fordi at jeg ikke kan åbne din demoshop i Firefox på min Mac derhjemme og fordi at siden tager utroligt lang tid om at loade i Chrome på en almindelig PC på mit normale arbejde. 

Men jeg takker endnu engang for dit svar :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:25

Hej

Vi kender alle de automatter med slik/frugt/sandwich hvor man skal trykke b2, f4, k7og så videre..

Kunne man ikke lave sådan en bare hvor man bestiller på din shop og en maskine inde bag væggen ligger den rigtie vare ud på et rullebånd. og triller ned til kunden :-)

Bare en ide og god jul

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:39

Hehe, jo det kunne man vel godt :-) 

Tror bare det er en pænt stor opgave at lave sådan en maskine til tøj Stick out tongue

Du må også have en god jul

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Når du alligevel tænker langsigtet, har du så tænkt over franchise modellen?

Da Kidznet er et cool navn, så kunne man sagtens forestille sig at I kunne få fremstillet jeres egne ting som supplement til eksisterende udvalg eller hvad der nu måtte være til den tid.

Jeg kunne godt forestille mig små butikker 40-50 kvm med jeres navn på i forskellige byer og med den tidshorisont, så kan du sagten lege med en turnkeyløsning, hvor I leverer alt færdigt så konceptet fremstår ens. Det betales naturligvis af franchise tageren.

Jeg tror ikke helt så meget på ideen med en butik alene. Tror mere det bare forøger udgifterne og giver mere "hovedpine".

Så hellere bruge energi på at gøre shoppen mere indbydende :-)

Køb ren argan olie her

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:31

Hej Lagersalg

Idéen har strejfet mig, og det er en virkelig fed idé. Jeg havde så mere tænkt på selv at stå for åbningen af flere butikker rundt i hele Danmark, men det kan selvfølgelig godt være at det med franchise er lidt nemmere. Men på det område har jeg slet ingen erfaring overhovedet og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har nemlig erfaring med en rigtig butik da jeg har været med til at opbygge en cykelbutik i Sønderjylland, hvor jeg stadig arbejder. 

Men er der nogle som har erfaring med franchise-butikker må i venligst gerne skrive nogle gode råd herinde. Det vil gøre det en smule lettere at arbejde videre med Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:44

Hej Morten

Jamen det kræver ikke så meget at komme i gang med tankerne.

1. Du finder ud af hvor mange produkter I har.

2. Du tager papir, pap, lim og saks og farver og designer en minimodel af hvordan butikken indrettes. der laver du så forskellige modeller svarende til 3 "normale"  butikker. se dem i byen.

3. Du lader modellerne stå et par dage hvor du går forbi i hjemmet, og du vil helt naturligt finde ud af om det er noget der er grund til at gå videre med.

Når du så har afgjort det, så find ud af hvor mange forskellige varer der skal til for at det er interessant for en kunde at shoppe i sådan en butik. Når du har fundet ud af det, så se om I budgetmæssigt kan klare den udfordring. Hvis ja til det og I tror på idéen, så få du nogen til at lave 1 shop i 3D eller fysisk (du kan lave den i træ og stille den op et eller andet sted) og fylde varer i og se.

Først her er du endeligt klar over om du/I tror på idéen. I mellemtiden findes der massere af sider på nettet der beskriver franchise og der kan du hurtigt komme igang.

Franchisetagerne kunne i princippet også tjene via salg på jeres hjemmeside, ved at de etablerede jeres shop i en frontend, f.eks. kidznet2100.dk som angiver byen Østerbro.

Der er mange muligheder, men start med økonomien og budgetterne, så er det nemmere at overskue inden man bliver alt for forelsket i sin idé :-)

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)