Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Af fortiden bliver man klog!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der her i hvertfald et par investerings "genier/lemminger", der kan skrive under på...

Og hvor er de dog arrogante, og ligner nogle fjolser idag... hahahah

&feature=related">

&feature=related

Især den sidste er rigtig sjov Skype-BigSmile

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 07:43
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:38

Jeg forstår bare ikke hvorfor man skulle være professor for at forudsige det. Mig selv og flere andre jeg kendte forudså det også. Det jo simpel husholdningsøkonomi.

Man kunne se hvad en gennemsnitsdansker havde i indkomst, og så se på deres forbrug. Selvfølgelig skulle det gå galt.

Man kunne undre sig over hvor folk troede alle de penge de brugte fra deres friværdi skulle komme fra ? Lala Land ? Et magisk sted ? Selvfølgelig skulle det gå galt

Man skaber altså ikke merøkonomi ved at spekulere. Det har aktiemarkedet og nu boligmarkedet måtte sande en del gange nu efterhånden i verdenshistorien. Men lur mig om vi ikke gør det igen. Vi er jo ikke så kloge, når " djævlen" lokker med et " gratis" nyt køkken som skal imponere naboen.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:02
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Håber da du tjente styrtende med penge på din "viden" Jimi ....

Ingen er så kloge som de bagkloge Indifferent

mvh

Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 10:54

Jeg kan kun grine af, at debattøren i klip nr. 1 gør sig så stor umage overfor, at modbevise/modforklare Peter Schiffs udtalelser om den fremtidige økonomiske situation.

Synes det er utroligt, at han ikke kan drage konklusion på nogle af de facts Peter Schiff kommer med, og se, at det faktisk er rigtigt, istedet for at være en total ignorant. Men okay, det er jo også amerikanere :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:38

John J:

Det får mig til at tænke på, at Professor Jacob Brøchner Madsen blev udråbt til at være et fjols (bla. her på Amino), da han for 2 år siden spåede, at boligpriserne ville falde drastisk.

Ja det er da os rigtigt... Det er lidt komisk at man er et fjols, bare fordi man er realist!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:41

Jimi Hove:

Jeg forstår bare ikke hvorfor man skulle være professor for at forudsige det. Mig selv og flere andre jeg kendte forudså det også. Det jo simpel husholdningsøkonomi.

Man kunne se hvad en gennemsnitsdansker havde i indkomst, og så se på deres forbrug. Selvfølgelig skulle det gå galt.

Man kunne undre sig over hvor folk troede alle de penge de brugte fra deres friværdi skulle komme fra ? Lala Land ? Et magisk sted ? Selvfølgelig skulle det gå galt

Man skaber altså ikke merøkonomi ved at spekulere. Det har aktiemarkedet og nu boligmarkedet måtte sande en del gange nu efterhånden i verdenshistorien. Men lur mig om vi ikke gør det igen. Vi er jo ikke så kloge, når " djævlen" lokker med et " gratis" nyt køkken som skal imponere naboen.

Vi kan være enige om, at der har været et mega overforbrug og nogle huspriser, som gik helt wrong... Men tvivler på, at der er ret mange andre en Peter Schiff, som har forudset, at det ville gå så galt her, og havde ret i stortset alt de har sagt... Den mand har jo ramt alt der er sket, og har stået ved det siden 2002, selvom han er blevet til grin på direkte TV et utal af gange...

Men den der ler sidst, ler bedst Skype-Giggle

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu er der jo professorer som er notorisk negative, og siger priserne skal ned - holder man fast på sine påstande længe nok - Ja så får man jo ret før eller siden Indifferent .

Så vidt jeg ved blev der tjent formuer på både aktier og boliger mellem 2002 og 2006-7 .

Det det handler om er Timingen Smile

Mvh

Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 14:57

"holder man fast på sine påstande længe nok - Ja så får man jo ret før eller siden"

Den måtte jo komme Tongue Tied

Men, forleden var der et program på DR2, der handlede om krisen i trediverne, og hvorfor den opstod. Der kunne drages mange paralleller til den nuværende situation. Den gang var det ikke boliger, men lån til biler og grammofoner (de var hunde dyre), der var med  til at kickstarte krisen.

Altså banker, der var alt for villige til at låne penge ud, kombineret med en præsident, Herbert Hoover, (til dels påvirket af Henry Ford) der satte kikkerten for det blinde øje.

Det hele var forklaret, så det ikke krævede en professor for at se logikken i det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:07

Jesper Laugesen:

Nu er der jo professorer som er notorisk negative, og siger priserne skal ned - holder man fast på sine påstande længe nok - Ja så får man jo ret før eller siden Indifferent .

Øhhh... Der er forskel på at priserne falder en smule, og så en startende depression i samfundet...

Jesper Laugesen:

Så vidt jeg ved blev der tjent formuer på både aktier og boliger mellem 2002 og 2006-7 .

Det det handler om er Timingen Smile

Og så vidt jeg ved, så blev der i 2008 tabt flere penge end der er tjent på noget årti i verdenshistorien... Så hva hjælper det at tjene formuer, hvis eneste resultat er depression, konkurser og hyperinflation pga pengetrykkeri?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)