Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigste (for kunden) levering til Norge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har følgende udfordring:

Vi skal have ca. 30 KG til Norge. For at undgå de helt horible volumengebyrer deler vi pakken op i 3 mindre pakker.

Hvordan gør vi i praksis med hensyn til kopi af fakturaer, og kommer kunden ikke til at betale 3 x fortollingsgebyr (af 200 DKK+)  - ét gebyr per pakke?

På forhånd tak for hjælpen

Thomas

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej thomas

Lad os nu sige du sender pakken med UPS. Der betaler man for den samlede vægt, og dermed er det ligegyldig om du sende 30x1 kilo, eller 1x30 kilo. Det er den samlede vægt og volume man betaler for. Ved bookning angives indfortoldnings gebyr, og det er dette beløb som kunden betaler told af. Indfortoldning er mig bekendt inkluderet i beløbet til UPS.

Vælger du GLS, skal du betale for 3 pakker, og altså ikke den samlede vægt. GLS er muligvis billigere, men her kan du lægge et beløb på 125 kroner oveni til indfortoldning. Hvis dine 3 pakker sendes i samme forsendelse, betaler du kun 1 gang 125 kroner til indfortoldning.

Et godt råd er måske at ringe til Shipping DK, og lad dem booke det for dig.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Tak for svar.

Ved du, hvordan det forholder sig, hvis vi skulle vælge at sende pakkerne afsted med Postdanmark. Betaler kunden da fortoldningsgebyr per pakke?

Mvh.

Thomas

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Hvis du sender 3 pakker med postdanmark, betragtes dette også som 3 enkelte pakker/selvstændige forsendelser. Du skal derfor uden på hver pakke, påsætte en kopi af fakturaen for det som den enkelte pakke indeholder.

Vi har tiltider snydt lidt, og kun sat faktura uden på den ene af pakkerne, indeholdende hvad der var i flere pakker. Men du kan ikke være sikker på at pakkerne helt følges ad, og de resterende kan dermed blive stoppet i tolden.

Hvis det er varer du selv har importeret eller fået fremstillet, skal der også indgå en eksport erklæring. På denne skriver du blot hvad varen består af, samt hvilket land de er produceret. Denne laver du med din egen underskrift på.

Der er stor forskel på hvor meget de forskellige går op i disse.  Men hvis det skal sendes med post danmark, er mit bedste råd at påsætte 3 udspecificerede fakturas med eksport erklæring.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Der er mange måder at sende den nævnte forsendelse på, en opdeling i 3 pakker kan meget vel blive en dyr løsning. Hvem havde du tænkt dig at sende forsendelsen med, krav til transittid, hvor i Norge er det til?

Skriv til mig på ki@cslogistics.dk og jeg skal give dig et godt tilbud - jævnfør de krav du stiller til forsendelsen.

Med venlig hilsen

Karsten Ipsen

CS Logistics

 

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt nok et dårligt råd du kom med. BRUG IKKE Shipping-DK. Har prøvet, det var første og sidste gang at jeg skulle have dem til at transpotere noget for mig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)