Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man betale sin uddannelse over virksomheden?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skriver fordi en af mine venner har spurgt mig, iværksætteren hun lige kender, til råds. Jeg kan dog ikke rigtig svare hende, men lovede at stille det videre her:

Hun skal igang med en uddannelse som terapeut. (En uddannelse hun selv betaler) Dette er med henblik på at have egen virksomhed hvor hun naturligvis vil tilbyde terapi.

Hun skal derfor have sig etableret i en virksomhedsform før eller siden. Hendes spørgsmål går på, om hun kan registrere sig nu og dermed trække uddannelsesudgifterne fra?

Jeg er klar over at skat nok gerne vil se noget indtægt før eller siden, og den skal nok komme. Men der går nok et år eller to før hun reelt begynder at tilbyde terapi og dermed får noget indtægt til virksomheden. 

Men hvad tænker I om ideen? Er det muligt at spare nogle penge ved at registrere virksomheden nu og så trække det uddannelsen koster fra?

God jul

Mvh

Kim Otto

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:32

Kursusudgifter kan fradrages, når der er tale om kurser, der har til formål at ajourføre og vedligeholde hendes tidligere erhvervede uddannelse og viden. Der kan således ikke godkendes fradrag for udgifter til etablering, herunder uddannelse og videreuddannelse eller kurser af privat karakter. Det er endvidere en forudsætning for fradrag, at afholdelsen af udgiften har haft en direkte tilknytning til indkomsterhvervelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51

Jeg er helt enig med Henrik i hans bemærkninger, og kan ydermere tilføje, at SKAT er meget restriktive i forbindelse med kursus og uddannelsesomkostninger.

Derfor er det på grundlag af det anførte, absolut ikke muligt at få fradrag denne vej.

Med venlig hilsen

Tonny Skov Pedersen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:13

Jeg har prøvet at trække mit ATPL certifikat fra i virksomheden. Det gik ikke så godt Big Smile

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 12:26

Remydk:

Jeg har prøvet at trække mit ATPL certifikat fra i virksomheden. Det gik ikke så godt Big Smile

Mente SKAT ikke at det var relevant for din forretning? haha Big Smile

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 12:30

Robert Rungholm:

Mente SKAT ikke at det var relevant for din forretning? haha Big Smile

Nej de synes ikke det var noget jeg kunne bruge til noget. Selv om jeg var registeret inden for luftfragt Smile

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 12:32

Er du i familie med Lasse og Jesper Rungholm?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:33

hvad så med erhvervs certificeringer som MCSD, MCSE, CCNA, CCNP, CCIE ?

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 12:34

Jeg er henholdsvis nevø og søn til dem. Smile

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 12:41

Robert Rungholm:

Jeg er henholdsvis nevø og søn til dem. Smile

Cool!! Der kan man virkelig tale om iværksættere.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)