hvor bøvlet er det at erhverve sig retten til et optaget domæne? Om de vil sælge eller ej, ved jeg ikke endnu, ej heller om prisen vil være fair, umiddelbart tvivler jeg på at den vil være fair. Domænet bruges ikke. Jeg vil gerne være på forkant, og vide hvad rettigheder jeg har/mærket har. Det er et udlandsmærke, og domænet var også køb af en person som troede hun skulle være agent for dem... men et eller andet er tydeligvis gået galt i deres kommunikaiton, da jeg allerede er agent og også var det på daværende tidspunkt. Nu vil vi for alvor promote mærket i DK, og hertil ønsker vi et domæne som ender på .dk og ligner alle de øvrige domæner fra øvrige lande. Mærket er sin egen i navnet, så det kan ikke begrundes med at det skal bruges til noget andet... navnet er unikt.
Der har på det seneste været et par forskellige sager om firmaer, der har fået overdraget domæner via "rettens" vej. Hvis domænet er købt af den nuværende ejer for at blive brugt til det mærke du omtaler, så vil jeg tro du har en ret god sag i forhold til at få det overdraget. Hvor bøvlet det er, skal jeg ikke kunne sige.
Bemærk, at der kan komme rigtig meget badwill ud af at fratvinge andre et domæne, hvis det bliver brugt - husk, at man ikke nødvendigvis kan se om et domæne bliver brugt. Du kan f.eks. kigge på Orango sagen, hvor virksomheden Orange fratvang ejeren af Orango.dk sit domæne, på trods af han havde haft det i mange år. Det lyder dog ikke til, at det er tilfældet i denne sag, jeg ville blot nævne det her.
Du kan f.eks. kigge på Orango sagen, hvor virksomheden Orange fratvang ejeren af Orango.dk sit domæne,
Det var ikke Orange som fik domænet Orango men et firma af præcis samme navn. Orango sagen har mange interessante aspekter og det er også derfor at den er indbragt for domstolene så man skal passe på med at bruge den som eksempel for der er mange andre afgørelser som går i en anden retning.
Jeg er ikke sikker på at du har fortrinsret hvis ordet/navnet er et almindeligt generisk ord også selvom du er agenturtager. DU skal nok have en aftale med dem som ejer varemærket for at du opnår fortrinsret.
Har du haft kontakt med den nuværende ejer og spurgt om han vil af med det? Og husk at det ikke er ulovligt at kræve penge for et domæne selvom mange fejlagtigt påstår dette. Må man spørge om hvilket domæne det drejer sig om? (du kan evt, skrive det i en pm hvis du ikke vil have det frem)
Navnet er meget unikt, og samtidig har mærket bedt min skaffe domænet evt. ved at betale lidt for det. men der er naturligvis en øvre grænse for hvad de vil betale for det.
Dem som har domænet nu kan ikke anvende det, eftersom de ikke er agent for dem, og ikke bliver det. naturligvis kan vil sætte et bindesteg ind eller skrive noget til som dk.dk et eller andet. men mærket har deres navn meget kært, så de ønsker virkelig at domænet hedder det som i den øvrige verden... genkendeligheden..
jeg har snakket med registrant en enkelt gang og også sendt en mail..
Jeg er sikker på du har en temmelig god sag, når det er den oprindelige rettighedshaver der reelt står bag anmodningen. Skriv til den nuværende registrant at du gerne vil give X antal kroner for domænet her og nu, for at slippe for hele trædemøllen som koster begge parter en masse tid og evt. penge.
Det ville være fjollet af vedkommende ikke at tage imod det.
Et domæne er en ting man kan eje. Ergo, en eller anden fix haj fanger navnet først, og øv bøv vi/de andre tabte.
Der er noget du har misforstået der, du lejer brugsretten til et domæne, selve domænet er ejet af den danske stat.
I de fleste tilfælde er det ministeren for videnskab, teknologi og udvikling der udstikker reglerne for brug af domæner, jævnfør lov om internetdomæner.
Både og. Det kan argumenteres for at den danske stat ejer domænerne men eftersom at varenærker som f.eks. Lego,Mærsk, Danfoss er beskyttede ejer de de facto disse.
Et ofte glemt dokument, som bruges i afgørelser i domæneklagesager er den betænkning som ligger forud for lov om internet domæner. Hvis folk gad at læse den ville mange af de misforståelser der florerer herinde på amino kunne undgås