Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kommer først....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle super kreative folk.....

Jeg har en sælger ansat som ikke topper og mangler motivation og gennemsalgskraft. (især i telefonen ) Hun er projektleder for
min virksomheds flagskib og ansat til at køre projektet nærmest solo. Hun har en akademisk uddannelse og burde var faglig velfunderet.

Jeg overvejer at sætte hende af holdet, men tidpunktet er lidt dumt. Vi står lige foran højsæsonen som er fra 01.10 - 01.05. Desuden har jeg lige ansat 2 nye hvoraf den ene først starter 10.10. Vi er så ialt 4 og virksomheden er fra 01.12.04

Hun holder ferie i denne uge, og da jeg passer hendes kunder imens, kikker jeg også i hendes papirer. Ud af hendes salgsmappe falder der så en ansøgning hvor hun søger nyt job.

Dilemma...
Er hun motiveret til en sæson, hvor hun allerede er presset fra starten og overvejer at skifte job? Eller skal jeg skifte hende ud i en fart, med friske kræfter.  Virksomheden vil lide økonomisk overlast hvis jeg tager den forkerte beslutning.

Hvad ville du gøre? og har du erfaring fra lignende tilfælde?

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:47
Jeg har været i næsten samme situation som du, og jeg tror det bedste for dig ville være, at tage en snak med hende snarest og spørge hende hvordan hun havde det i virksomheden osv... det ville i hvertfald få en masse ting på det klare.

Hvis du ikke får noget ud af det, ville jeg fyre hende.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:09

Hej Bjarne

Det er selvfølgelig enormt uheldigt, at du for det første har en medarbejder du føler mangler motivation men ligeledes finder ud af, at hun søger andet arbejde.

Vi skal selvfølgelig ikke dvæle i fortiden men måske er hun forkert ansat? Her tænker jeg på , at hun ikke passer ind i netop din stillingsbeskrivelse. Måske har du som leder ikke formået, at motivere hende? Uanset er det nok noget du skal skal vende oppe i hoved. Især når du står overfor ansættelse af nye medarbejdere.

Men for at få det bedste ud at situationen tror jeg det bedste du kan gøre er, at være 100% ærlig. Det er det du kommer længst med. Fortæl ærligt, hvad du har fundet og fortæl, at du mener, at hun ikke har virket motiveret/engageret. Personligt tror jeg ikke du skal satse på hende i fremtiden. Når en ansat først er begyndt at søge andet arbejde mener jeg, at løbet er kørt.
Men hvorfor ikke forsøge, at få det sidste udaf hende? Måske kan du via en fornuftig og ærlig samtale høste masser af guldkorn som du som leder kan bruge! Så finder du da udaf hvorfor hun ikke er tilfreds med jobbet. Begrundelsen kan være mange og det kan også personlige problemer men at fyrer hende ser jeg ikke som en særlig god løsning.

Mvh Kenneth Boysen
Ledelse, sparring, nyheder, artikler, profiler, teorier, debatforum......alt inden ledelse kommer snart på www.lederinfo.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:34
Der er ikke noget odiøst i, at en medarbejder søger andre græsgange. Vi har alle brug for udvikling og nye udfordringer. Når jeg har været lønmodtager, har jeg altid haft antennerne ude for at vejre stemningen andre steder.
Så måske er hendes ansøgning udtryk for, at hun indeholder mere og andet end det, du udnytter.
Jeg er enig i, at en ærlig og åben snak er vejen frem - du har jo ikke snaget for at opdage hendes ansøgning.

Jeg har tidligere haft en projektmedarbejder, som søgte væk - mod en fast stilling med bedre løn. Jeg har hele vejen igennem lagt stort ansvar og stor frihed på de medarbejdere, jeg har haft, men jeg ærgrer mig over, at jeg ikke styrede denne medarbejder lidt strammere i den sidste tid. Han fik simpelt hen lov at tage for megen viden med, da han rejste og resultatet blev, at vi måtte lukke projektet. Derfor: Hvis din samtale viser, at hun praktisk talt er smuttet - så sørg for at stille klare målbare mål og milepæle op for hende og husk selv at følge op på, om hun når dem. Sørg for at den "tavse viden" hun har opnået undervejs bliver udtalt, så du kan bygge videre på den.

Det er en træls situation, men det er jo ikke Verdens undergang.

Go vind frem

Hans
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:29

Nu har vi faktisk talt meget om hendes job beskrivelse, og hun har helt personligt 5 kataloger, som er fremstillet lige præcis til hendes projekt. Hun er klædt godt på det mentale plan, men måske er en akademiker bare ikke sælger type. Vi har gjort klar, snakket og røget smøger nu i 3 mdr. Så skal hun slå til nu – hun får en høj løn så stiller jeg også høje krav. Men jeg medgiver at det er et stort pres at være sælger, jeg har aldrig været andet, men begynder man at hyper ventilere fordi rebet strammer, har man måske ikke psyken i længden. fficeffice" />

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)